![]() |
Wie niet gaat stemmen, krijgt geen boete / Afschaffing stemplicht
http://www.metrotime.be/nlnewsbelga....lexid=46191890
Citaat:
Bereikbaar, of zal de meerderheid dit angstvallig tegenhouden? En indien bereikt, mogelijke gevolgen? |
Bereikbaar? Vermoedelijk wel, ja.
Mogelijke gevolgen indien bereikt? Ik maak mij geen illusies. |
Ja lap, nu moet ik weer beginnen uitleggen dat ik electronische verkiezingen wil... SMS-voting zoals in zwiterland.
|
Citaat:
Stemplicht is er niet, of om maar te zeggen hoe de media de bal toch zo vaak grondig mis slaan. Wat er ook van is, net zoals mijn partij ben ik voor het afschaffen van de opkomstplicht. |
Citaat:
|
aan de belgische voorvaderen, die gevochten & gestorven zijn zodat iedereen mocht gaan stemmen...
een welgemeende fuck-you! De Westerse luiaard, zo dik dat z'n buik het voornaamste lichaamsdeel is geworden, wil tot 11u in z'n onderhuids frituurvet draaien in bed. |
Citaat:
"Ge moet afkomen, zodat ge Uw stem kunt uitbrengen, zodat we hem kunnen wegsmijten!" Als er dan toch opkomstplicht moet zijn, wegens een of ander probleem dat blijkbaar enkel de Belgen als probleem onderscheiden, schaf dan wel die kiesdrempel af. |
Citaat:
|
De opkomstplicht is er gekomen omdat, eens er stemrecht was, ze dachten dat de gewone man niet zou komen opdagen.
|
Citaat:
Dus wie raakt er verkozen, de partijen die enkel de belangen van deze rijken behartigen. Vandaar=> stemplicht. Ik heb geen te hoge dunk van de sedimentaire vlaming, maar 1 keer uit uw bed voor 12u op een zondag, om efkes om het blokse te wandelen, moet toch lukken zeker? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Voor wat sommige "armen" betreft heb je wel gelijk natuurlijk! Nu tevreden? |
Citaat:
Omgekeerd, als dit niet waar is, dan moet Raven zich vergissen. |
Citaat:
Moest de groote massa weten dat er niet meer beboet wordt velen niet meer gaan stemmen vermoed ik. |
omdat de partijen dotaties krijen a rato van het aantal uitgebrachte stemmen, zie ik de opkomstplicht nog niet snel afgeschaft.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat ze van la belgique eerst es een democratie maken.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be