Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De islamist Sami Zemni (https://forum.politics.be/showthread.php?t=135380)

licht 17 februari 2010 19:25

De islamist Sami Zemni
 
In een interview met Rondas op Klara omzeilde Sami Zemni de vraag toen Rondas hem zijn mening vroeg over de uitspraak van Tariq Ramadan “zolang we in de minderheid zijn moeten we de seculiere wetten respecteren, tot we in de meerderheid zullen zijn”.

Net als Ramadan is Sami Zemni van het CIE (centrum voor de islam in Europa), verbonden aan de VRIJZINNIGE universiteit van Gent, een sluwe wolf in schapenvacht die ijvert voor een institutionalisering van de islam in België. Doorheen zijn werk, waarbij hij van zichzelf een gematigd beeld poogt op te hangen, doet hij aan moslimproselitisme. Door het gebruik van taqiya en een verbloemde taal, die zogenaamd een genuanceerd beeld van de islam geeft, probeert hij elk obstakel dat de verspreiding van de islam in de weg staat, te elimineren, daarbij gebruik en misbruik makend van termen zoals ‘discriminatie’, ‘mensenrechten’, ‘godsdienstvrijheid’ om aldus de eisen door te drukken van een in de grond extreemrechtse ideologie die zelf geen godsdienstvrijheid, noch wederkerigheid kent. In alle landen met een islamitische meerderheid is het verboden om zich te bekeren of om afvallig te zijn, ook zendingswerk is er verboden en grond kopen om er een kerk te of ander religieus gebouw te zetten, is niet mogelijk. In naam van de islam gaat men steeds verder in het opeisen van rechten en voorrechten die men anderen niet gunt.

Het (onderhuids) zendingswerk van Zemni bestaat eruit om onze instellingen aan te passen aan de islam en ligt in het verlengde van het discours van de islamisten in Marokko (hoewel hij zelf Tunesische roots heeft). Zemni spreekt echt met een dubbele tong als hij in zijn interview in DS stelde dat ‘vrouwen in Marokko zouden verwijzen naar de universele mensenrechten om de hoofddoek te dragen’. Daarmee ondersteunt hij de politieke islam in Marokko (die vrouwen al dan niet subtiel onder druk zich te ‘verbergen’ onder de hoofddoek) wat ingaat tégen het .moderniseringsproject van de Marokkaanse regering. In Marokko mogen vrouwen die werkzaam zijn in de gezondheidszorg en in het toerisme (vb suppoost in een museum) geen hoofddoek dragen. De overheid werft na staatsexamens bijvoorkeur ongesluierde vrouwen aan. De Marokkaanse minister van religieuze zaken stelde in een interview dat er een beweging is die alle vernieuwing afwijst en probeert om het geloof te ‘zuiveren’. Hij voegde eraan toe dat het malekisme (rechtsschool gevolgd in Marokko) verzwakt ten voordele van het wahabisme, dat hij een ‘extreme doctrine’ noemt. Verder zei de minister: “Marokko wordt geïnfecteerd door het wahabisme. De sluier en achterlijke ideeën worden nu toonaangevend.”. De Marokkaanse regering is zich bewust van de dreiging die uitgaat van de radicale en politieke islam die gewone mensen in haar zog meesleurt en doet radicaliseren waardoor ze sneller aansluiting vinden bij terreurgroepen zoals de GSPC.

Sami Zemni , hanteert een dubbel discours dat er eigenlijk op gericht is om de minste weerstand die de verspreiding van de islam in West-Europa in de weg staat, hoe dan ook, te elimineren, dit in het kader van de wereldwijde moslimzending. Zendeling Sami Zemni zei eerder al dat ‘België een aanpassing dient te ondergaan’. Hij wil naar eigen zeggen de islam ‘inpassen en organiseren binnen de Belgische constitutionele orde en grondwet’. Dan staat België wel voor een dilemma: Hoe kan men een religie waarvan een deel van de grondteksten (koran en hadith) strijdig zijn met de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens, het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens en de Belgische grondwet zelf, inpassen binnen het kader van de grondwet, zonder die grondwet zelf te wijzigen? Mogen we ons in de toekomst verwachten aan grondwetswijzigingen in functie die éne religie, die zelfs geen godsdienstvrijheid toelaat en daarmee alleen al artikel 19 van de Belgische grondwet overtreedt.

Daarenboven predikt Sami Zemni de politieke islam, die haar plaats opeist in de ‘politiek’. Scheiding van kerk (moskee) en staat zijn voor hem van geen tel. Op termijn kan dit tot ernstige conflicten en een ontwrichting van de maatschappij leiden, want niet ieder zal het opleggen van islamitische richtlijnen en de evolutie naar de dhimmitude zomaar ondergaan. Integendeel, daartegen zal steeds meer verzet kopen, vooral door de vele niet-islamitische nieuwkomers die niet akkoord zijn met deze gang van zaken.

Sami Zemni kreeg voor zijn laatste boek over de islam een publieksprijs (gekozen door een beperkt en naïef publiek). Bij de voorstelling van het boek dat ongeveer een kwartier duurde nam de uitgever geen enkele keer het woord ‘religie’ in de mond, maar des te meer het woord ‘politiek’. Hij had het over de ‘politieke kwestie van de islam’, de politieke uitingen en de uitdagingen van de islam’, verder kwam het woord politiek er nog een viertal keren aan te pas. Ook toen Sami Zemni zelf het woord nam, ging het vooral over ‘politiek’. Dit bewijst enkel dat islam geen religie is maar een politiek systeem dat alle facetten van het maatschappelijk en openbare leven wil ordenen. Bovendien gaat het om een uiterst rechts systeem dat steeds verder gaat in het opdringen van haar richtlijnen en eisen aan andersdenkenden, zonder enig respect voor anderen. Het spreekt vanzelf dat daartegen verzet komt, aangezien men raakt aan de vrijheden en de privé-sfeer van anderen, dit in tegenstelling tot de zovele andere religies, die hun religie beleven op een serene manier en in alle vrijheid, maar zonder iets op te dringen aan anderen en aan de openbare leefruimte. Bovendien wordt éénieder die er een andere mening op nahoudt door islamisten zoals Sami Zemi, Nadia Fadil en Meryem Kanmaz, de mond gesnoerd door gratuite scheldpartijen. Een van de hoofdstukken in het laatste boek van Sami Zemi is trouwens één stuk scheldproza aan het adres van al degenen die een andere mening hebben dan hijzelf, van intolerantie gesproken.

Gwyndion 17 februari 2010 21:00

Yup, de islam is vooral een politiek systeem met een religieus aspect, welk vooral dient om meer gehoorzaamheid te krijgen.

Carnivore 18 februari 2010 09:21

Islam zal hèt vraagstuk van de 21ste eeuw worden.

NOEKIE 18 februari 2010 10:34

De islam is achterlijk en barbaars. Ze zullen alles doen om iedereen te assimileren.

iiderVL 18 februari 2010 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore (Bericht 4604754)
Islam zal hèt vraagstuk van de 21ste eeuw worden.

Zij zullen er niet wakker van liggen! Integendeel, aandacht is aandacht.

andev 18 februari 2010 10:39

Waar blijven onze islamgoedpraters want hier is er werk aan de winkel!

Ik merk op dat veel van die zaken die hierboven beschreven staan al ontelbare keren op het forum kwamen te staan, telkens werden afgedaan met nietszeggend geleuter en ontkenningen van alle aard, waarbij bewijzen, quotes enz tot in het oneindige en voor de zoveelste keer werden opgevraagd...
Nietwaar artisjoc, en anderen?

Indien hier geen ernstige bewijzen van het tegendeel geleverd kunnen worden zouden die mensen in het vervolg zich beter onthouden van commentaar als het over de islampest en bepaalde van haar aanhangers gaat die Europa aan het inpalmen zijn!
En met "ze zijn niet allemaal zo" moeten ze vooral niet denken dat ze klaar zijn met hun al dan niet komend wederwoord!
Ik heb alvast die tekst eventjes opgeslagen zodat ik hem ten gepaste tijde kan reproduceren ipv honderd keer zelf dat allemaal te moeten hertikken...

Eventjes stilstaan bij wat hierboven allemaal staat... en je moet stilaan gek zijn om niet "islamofoob" te worden! Laat bepaalde komedianten dat maar als scheldwoord gebruiken...

Jarno 18 februari 2010 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NOEKIE (Bericht 4604870)
De islam is achterlijk en barbaars. Ze zullen alles doen om iedereen te assimileren.

Dergelijke uitspraken zijn achterlijk.

iiderVL 18 februari 2010 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jarno (Bericht 4604948)
Dergelijke uitspraken zijn achterlijk.

De tijd van Ali Baba op het vliegende tapijt is al lang voorbij hoor!

andev 18 februari 2010 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jarno (Bericht 4604948)
Dergelijke uitspraken zijn achterlijk.

Bedoel je volgende uitspraak?

Oorspronkelijk geplaatst door NOEKIE
De islam is achterlijk en barbaars. Ze zullen alles doen om iedereen te assimileren.


Waarom doen ze overal ter wereld toch zo hun best om inderdaad te bewijzen dat zovelen onder hen achterlijk en gevaarlijk zijn?
Is dat de enige commentaar die je kunt bedenken op de eerste posting?
Weerleg het eens allemaal, en dan pas geef ik je gelijk!

Fieseler 18 februari 2010 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door licht (Bericht 4604239)
In een interview met Rondas op Klara omzeilde Sami Zemni de vraag toen Rondas hem zijn mening vroeg over de uitspraak van Tariq Ramadan “zolang we in de minderheid zijn moeten we de seculiere wetten respecteren, tot we in de meerderheid zullen zijn”.

Net als Ramadan is Sami Zemni van het CIE (centrum voor de islam in Europa), verbonden aan de VRIJZINNIGE universiteit van Gent, een sluwe wolf in schapenvacht die ijvert voor een institutionalisering van de islam in België. Doorheen zijn werk, waarbij hij van zichzelf een gematigd beeld poogt op te hangen, doet hij aan moslimproselitisme. Door het gebruik van taqiya en een verbloemde taal, die zogenaamd een genuanceerd beeld van de islam geeft, probeert hij elk obstakel dat de verspreiding van de islam in de weg staat, te elimineren, daarbij gebruik en misbruik makend van termen zoals ‘discriminatie’, ‘mensenrechten’, ‘godsdienstvrijheid’ om aldus de eisen door te drukken van een in de grond extreemrechtse ideologie die zelf geen godsdienstvrijheid, noch wederkerigheid kent. In alle landen met een islamitische meerderheid is het verboden om zich te bekeren of om afvallig te zijn, ook zendingswerk is er verboden en grond kopen om er een kerk te of ander religieus gebouw te zetten, is niet mogelijk. In naam van de islam gaat men steeds verder in het opeisen van rechten en voorrechten die men anderen niet gunt.

Het (onderhuids) zendingswerk van Zemni bestaat eruit om onze instellingen aan te passen aan de islam en ligt in het verlengde van het discours van de islamisten in Marokko (hoewel hij zelf Tunesische roots heeft). Zemni spreekt echt met een dubbele tong als hij in zijn interview in DS stelde dat ‘vrouwen in Marokko zouden verwijzen naar de universele mensenrechten om de hoofddoek te dragen’. Daarmee ondersteunt hij de politieke islam in Marokko (die vrouwen al dan niet subtiel onder druk zich te ‘verbergen’ onder de hoofddoek) wat ingaat tégen het .moderniseringsproject van de Marokkaanse regering. In Marokko mogen vrouwen die werkzaam zijn in de gezondheidszorg en in het toerisme (vb suppoost in een museum) geen hoofddoek dragen. De overheid werft na staatsexamens bijvoorkeur ongesluierde vrouwen aan. De Marokkaanse minister van religieuze zaken stelde in een interview dat er een beweging is die alle vernieuwing afwijst en probeert om het geloof te ‘zuiveren’. Hij voegde eraan toe dat het malekisme (rechtsschool gevolgd in Marokko) verzwakt ten voordele van het wahabisme, dat hij een ‘extreme doctrine’ noemt. Verder zei de minister: “Marokko wordt geïnfecteerd door het wahabisme. De sluier en achterlijke ideeën worden nu toonaangevend.”. De Marokkaanse regering is zich bewust van de dreiging die uitgaat van de radicale en politieke islam die gewone mensen in haar zog meesleurt en doet radicaliseren waardoor ze sneller aansluiting vinden bij terreurgroepen zoals de GSPC.

Sami Zemni , hanteert een dubbel discours dat er eigenlijk op gericht is om de minste weerstand die de verspreiding van de islam in West-Europa in de weg staat, hoe dan ook, te elimineren, dit in het kader van de wereldwijde moslimzending. Zendeling Sami Zemni zei eerder al dat ‘België een aanpassing dient te ondergaan’. Hij wil naar eigen zeggen de islam ‘inpassen en organiseren binnen de Belgische constitutionele orde en grondwet’. Dan staat België wel voor een dilemma: Hoe kan men een religie waarvan een deel van de grondteksten (koran en hadith) strijdig zijn met de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens, het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens en de Belgische grondwet zelf, inpassen binnen het kader van de grondwet, zonder die grondwet zelf te wijzigen? Mogen we ons in de toekomst verwachten aan grondwetswijzigingen in functie die éne religie, die zelfs geen godsdienstvrijheid toelaat en daarmee alleen al artikel 19 van de Belgische grondwet overtreedt.

Daarenboven predikt Sami Zemni de politieke islam, die haar plaats opeist in de ‘politiek’. Scheiding van kerk (moskee) en staat zijn voor hem van geen tel. Op termijn kan dit tot ernstige conflicten en een ontwrichting van de maatschappij leiden, want niet ieder zal het opleggen van islamitische richtlijnen en de evolutie naar de dhimmitude zomaar ondergaan. Integendeel, daartegen zal steeds meer verzet kopen, vooral door de vele niet-islamitische nieuwkomers die niet akkoord zijn met deze gang van zaken.

Sami Zemni kreeg voor zijn laatste boek over de islam een publieksprijs (gekozen door een beperkt en naïef publiek). Bij de voorstelling van het boek dat ongeveer een kwartier duurde nam de uitgever geen enkele keer het woord ‘religie’ in de mond, maar des te meer het woord ‘politiek’. Hij had het over de ‘politieke kwestie van de islam’, de politieke uitingen en de uitdagingen van de islam’, verder kwam het woord politiek er nog een viertal keren aan te pas. Ook toen Sami Zemni zelf het woord nam, ging het vooral over ‘politiek’. Dit bewijst enkel dat islam geen religie is maar een politiek systeem dat alle facetten van het maatschappelijk en openbare leven wil ordenen. Bovendien gaat het om een uiterst rechts systeem dat steeds verder gaat in het opdringen van haar richtlijnen en eisen aan andersdenkenden, zonder enig respect voor anderen. Het spreekt vanzelf dat daartegen verzet komt, aangezien men raakt aan de vrijheden en de privé-sfeer van anderen, dit in tegenstelling tot de zovele andere religies, die hun religie beleven op een serene manier en in alle vrijheid, maar zonder iets op te dringen aan anderen en aan de openbare leefruimte. Bovendien wordt éénieder die er een andere mening op nahoudt door islamisten zoals Sami Zemi, Nadia Fadil en Meryem Kanmaz, de mond gesnoerd door gratuite scheldpartijen. Een van de hoofdstukken in het laatste boek van Sami Zemi is trouwens één stuk scheldproza aan het adres van al degenen die een andere mening hebben dan hijzelf, van intolerantie gesproken.

Deze tekst is geen mening.
Deze tekst is niet meer dan een vaststelling.

De westerlingen die bij het lezen van deze vaststelling nog verwonderd de wenkbrauwen fronsen zijn óf oerdom (de misleiding door de miljardenslurpende mediamonopolie van pocolinks is in geen enkel geval nog een excuus) óf van slechte wil.

Jarno 18 februari 2010 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 4604969)
Bedoel je volgende uitspraak?

Oorspronkelijk geplaatst door NOEKIE
De islam is achterlijk en barbaars. Ze zullen alles doen om iedereen te assimileren.


Waarom doen ze overal ter wereld toch zo hun best om inderdaad te bewijzen dat zovelen onder hen achterlijk en gevaarlijk zijn?
Is dat de enige commentaar die je kunt bedenken op de eerste posting?
Weerleg het eens allemaal, en dan pas geef ik je gelijk!

Ik heb mij niet uitgesproken over de tekst in de openingspost, dat maakt u ervan. Ik spreek me uit over leeghoofdige racisten als Noekie die de inhoudelijke boodschap van het nationalisme enkel ondermijnen en ridiculiseren.

iiderVL 18 februari 2010 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jarno (Bericht 4605227)
Ik heb mij niet uitgesproken over de tekst in de openingspost, dat maakt u ervan. Ik spreek me uit over leeghoofdige racisten als Noekie die de inhoudelijke boodschap van het nationalisme enkel ondermijnen en ridiculiseren.

De meeste mensen hebben dezelfde mening maar uiten deze niet of op een andere manier.
Mensen die directer hun boodschap schrijven zijn niet automatisch leeghoofdige racisten. Ik vind niet dat het hier gepast is persoonlijk te worden. Een forum is en blijft een methode om publiek je mening te delen.

Jarno 18 februari 2010 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iiderVL (Bericht 4605258)
De meeste mensen hebben dezelfde mening maar uiten deze niet of op een andere manier.
Mensen die directer hun boodschap schrijven zijn niet automatisch leeghoofdige racisten. Ik vind niet dat het hier gepast is persoonlijk te worden. Een forum is en blijft een methode om publiek je mening te delen.

En als ik vind dat iemand die constant zit te schelden op de Islam zonder inhoudelijke bijdrage schadelijk is voor het nationalisme dan mag ik die mening ventileren. Overigens zal wat jij al dan niet gepast vindt me geen harige teelbal kunnen schelen.

iiderVL 18 februari 2010 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jarno (Bericht 4605263)
En als ik vind dat iemand die constant zit te schelden op de Islam zonder inhoudelijke bijdrage schadelijk is voor het nationalisme dan mag ik die mening ventileren. Overigens zal wat jij al dan niet gepast vindt me geen harige teelbal kunnen schelen.

Het is wel ironisch dat het nationalisme oorspronkelijk grotendeels is gevormd door deze "leeghoofdige racisten" zoals jij ze noemt.

Jarno 18 februari 2010 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iiderVL (Bericht 4605278)
Het is wel ironisch dat het nationalisme oorspronkelijk grotendeels is gevormd door deze "leeghoofdige racisten" zoals jij ze noemt.

Dan is jouw nationalisme toch het mijne niet.

Bert Deckers 18 februari 2010 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jarno (Bericht 4605295)
Dan is jouw nationalisme toch het mijne niet.

Ge zou beter samen uw pijlen richten op de werkelijke vijand in plaats van elkaar aan te vallen op details. De islamisering is een feit, enkel de methode om met de islam om te gaan verschilt en is discutabel. Ondertussen wrijft het kapitalisme in haar handjes, want wij rollen onderling vechtend over de straatstenen om een probleem dat zij gecreëerd hebben.

Herr Flick 18 februari 2010 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NOEKIE (Bericht 4604870)
De islam is achterlijk en barbaars. Ze zullen alles doen om iedereen te assimileren.


Een beetje zoals The Borg he, ... ;-)

porpo 18 februari 2010 14:52

Sami Zemni is geen islamist, maar een moslim. De tekst bevat veel politiek incorrecte bagage en eerlijk gezegd Turkije is meer seculier dan veel Europese landen, en veel moslims zijn meer seculier dan de nationalisten en de meeste landen zijn seculier behalve een paar die 2 �* 3% sharia zijn, niet omdat ze niet volledig seculier zijn, maar vooral omdat de moslimcultuur daar heersend is en het is daar niet onveranderlijk soms meer seculier.

Ik gebruik hier "seculier" met westerse definities, niet met de islamitische definitie.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 4604878)
Waar blijven onze islamgoedpraters want hier is er werk aan de winkel!

Islam goed praters? Mijn bezwaren tegen microsoft zijn enorm veel, ben ik dan een applegoedprater? Hoe durf je?

Sus Iratus 18 februari 2010 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door porpo (Bericht 4605439)
Sami Zemni is geen islamist, maar een moslim.

Fijn dat u hier aangeeft dat er dus inderdaad geen verschil is tussen islamisten en moslims.

parcifal 18 februari 2010 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door licht (Bericht 4604239)
In een interview met Rondas op Klara omzeilde Sami Zemni de vraag toen Rondas hem zijn mening vroeg over de uitspraak van Tariq Ramadan “zolang we in de minderheid zijn moeten we de seculiere wetten respecteren, tot we in de meerderheid zullen zijn”.

Net als Ramadan is Sami Zemni van het CIE (centrum voor de islam in Europa), verbonden aan de VRIJZINNIGE universiteit van Gent, een sluwe wolf in schapenvacht die ijvert voor een institutionalisering van de islam in België. Doorheen zijn werk, waarbij hij van zichzelf een gematigd beeld poogt op te hangen, doet hij aan moslimproselitisme. Door het gebruik van taqiya en een verbloemde taal, die zogenaamd een genuanceerd beeld van de islam geeft, probeert hij elk obstakel dat de verspreiding van de islam in de weg staat, te elimineren, daarbij gebruik en misbruik makend van termen zoals ‘discriminatie’, ‘mensenrechten’, ‘godsdienstvrijheid’ om aldus de eisen door te drukken van een in de grond extreemrechtse ideologie die zelf geen godsdienstvrijheid, noch wederkerigheid kent. In alle landen met een islamitische meerderheid is het verboden om zich te bekeren of om afvallig te zijn, ook zendingswerk is er verboden en grond kopen om er een kerk te of ander religieus gebouw te zetten, is niet mogelijk. In naam van de islam gaat men steeds verder in het opeisen van rechten en voorrechten die men anderen niet gunt.

Het (onderhuids) zendingswerk van Zemni bestaat eruit om onze instellingen aan te passen aan de islam en ligt in het verlengde van het discours van de islamisten in Marokko (hoewel hij zelf Tunesische roots heeft). Zemni spreekt echt met een dubbele tong als hij in zijn interview in DS stelde dat ‘vrouwen in Marokko zouden verwijzen naar de universele mensenrechten om de hoofddoek te dragen’. Daarmee ondersteunt hij de politieke islam in Marokko (die vrouwen al dan niet subtiel onder druk zich te ‘verbergen’ onder de hoofddoek) wat ingaat tégen het .moderniseringsproject van de Marokkaanse regering. In Marokko mogen vrouwen die werkzaam zijn in de gezondheidszorg en in het toerisme (vb suppoost in een museum) geen hoofddoek dragen. De overheid werft na staatsexamens bijvoorkeur ongesluierde vrouwen aan. De Marokkaanse minister van religieuze zaken stelde in een interview dat er een beweging is die alle vernieuwing afwijst en probeert om het geloof te ‘zuiveren’. Hij voegde eraan toe dat het malekisme (rechtsschool gevolgd in Marokko) verzwakt ten voordele van het wahabisme, dat hij een ‘extreme doctrine’ noemt. Verder zei de minister: “Marokko wordt geïnfecteerd door het wahabisme. De sluier en achterlijke ideeën worden nu toonaangevend.”. De Marokkaanse regering is zich bewust van de dreiging die uitgaat van de radicale en politieke islam die gewone mensen in haar zog meesleurt en doet radicaliseren waardoor ze sneller aansluiting vinden bij terreurgroepen zoals de GSPC.

Sami Zemni , hanteert een dubbel discours dat er eigenlijk op gericht is om de minste weerstand die de verspreiding van de islam in West-Europa in de weg staat, hoe dan ook, te elimineren, dit in het kader van de wereldwijde moslimzending. Zendeling Sami Zemni zei eerder al dat ‘België een aanpassing dient te ondergaan’. Hij wil naar eigen zeggen de islam ‘inpassen en organiseren binnen de Belgische constitutionele orde en grondwet’. Dan staat België wel voor een dilemma: Hoe kan men een religie waarvan een deel van de grondteksten (koran en hadith) strijdig zijn met de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens, het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens en de Belgische grondwet zelf, inpassen binnen het kader van de grondwet, zonder die grondwet zelf te wijzigen? Mogen we ons in de toekomst verwachten aan grondwetswijzigingen in functie die éne religie, die zelfs geen godsdienstvrijheid toelaat en daarmee alleen al artikel 19 van de Belgische grondwet overtreedt.

Daarenboven predikt Sami Zemni de politieke islam, die haar plaats opeist in de ‘politiek’. Scheiding van kerk (moskee) en staat zijn voor hem van geen tel. Op termijn kan dit tot ernstige conflicten en een ontwrichting van de maatschappij leiden, want niet ieder zal het opleggen van islamitische richtlijnen en de evolutie naar de dhimmitude zomaar ondergaan. Integendeel, daartegen zal steeds meer verzet kopen, vooral door de vele niet-islamitische nieuwkomers die niet akkoord zijn met deze gang van zaken.

Sami Zemni kreeg voor zijn laatste boek over de islam een publieksprijs (gekozen door een beperkt en naïef publiek). Bij de voorstelling van het boek dat ongeveer een kwartier duurde nam de uitgever geen enkele keer het woord ‘religie’ in de mond, maar des te meer het woord ‘politiek’. Hij had het over de ‘politieke kwestie van de islam’, de politieke uitingen en de uitdagingen van de islam’, verder kwam het woord politiek er nog een viertal keren aan te pas. Ook toen Sami Zemni zelf het woord nam, ging het vooral over ‘politiek’. Dit bewijst enkel dat islam geen religie is maar een politiek systeem dat alle facetten van het maatschappelijk en openbare leven wil ordenen. Bovendien gaat het om een uiterst rechts systeem dat steeds verder gaat in het opdringen van haar richtlijnen en eisen aan andersdenkenden, zonder enig respect voor anderen. Het spreekt vanzelf dat daartegen verzet komt, aangezien men raakt aan de vrijheden en de privé-sfeer van anderen, dit in tegenstelling tot de zovele andere religies, die hun religie beleven op een serene manier en in alle vrijheid, maar zonder iets op te dringen aan anderen en aan de openbare leefruimte. Bovendien wordt éénieder die er een andere mening op nahoudt door islamisten zoals Sami Zemi, Nadia Fadil en Meryem Kanmaz, de mond gesnoerd door gratuite scheldpartijen. Een van de hoofdstukken in het laatste boek van Sami Zemi is trouwens één stuk scheldproza aan het adres van al degenen die een andere mening hebben dan hijzelf, van intolerantie gesproken.

Ik ken Sami een beetje, hij zal blij zijn dit te lezen. 8-)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be