Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Pastoor krijgt benoeming ondanks aanranding (https://forum.politics.be/showthread.php?t=135427)

Travis66 19 februari 2010 06:10

Pastoor krijgt benoeming ondanks aanranding

Ze zullen het nooit leren. En dan durven die beweren dat ze er zijn om goed te doen. Als de rest van de pastoors hier niet spontaan voor in staking gaat, dan zijn het allemaal even grote hypocrieten.
En dat beweert in god te geloven. De hemel, is percies toch niet zo belangrijk voor die gasten.

Citaat:

18/02 Luc Pirrong is door de bisschop van Gent benoemd tot pastoor in Heldergem, een deelgemeente van Haaltert. De benoeming dateert van drie jaar geleden, maar raakte nu pas bekend.

Pirrong is in 2002 schuldig bevonden voor aanranding van een minderjarige misdienaar in Overboelare, bij Geraardsbergen. Hij kreeg daarvoor de gunst van de opschorting. De feiten dateren van 1994.

In 2007 besloot de bisschop dat Pirron weer in staat was om als pastoor te werken. De parochianen van Heldergem zijn niet op de hoogte gebracht van het gerechtelijk verleden van hun pastoor.

Raf 19 februari 2010 06:20

Onvoorstelbaar! Ze zullen het inderdaad nooit leren...

En dan te bedenken dat die misdadige organisatie elk jaar met miljoenen van onze zuurverdiende centen aan de haal gaat.

Opdoeken, die handel!

Andro 19 februari 2010 07:25

1 Bijlage(n)
.

Esperanza 19 februari 2010 08:06

Citaat:

In 2007 besloot de bisschop dat Pirron weer in staat was om als pastoor te werken.
Ik vraag mij af welke criteria die bisschop heeft gehanteerd om te besluiten dat die priester terug is staat was om te werken. Een psychiatrisch verslag? Eigen waarnemingen (op w�*t precies gebaseerd)? Iets anders? Zijn er beperkingen opgelegd?

Travis66 19 februari 2010 08:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza (Bericht 4606518)
Ik vraag mij af welke criteria die bisschop heeft gehanteerd om te besluiten dat die priester terug is staat was om te werken. Een psychiatrisch verslag? Eigen waarnemingen (op w�*t precies gebaseerd)? Iets anders? Zijn er beperkingen opgelegd?

Waarschijnlijk maar 1. "Hoeveel pastoors hebben we nog?" Te weinig? Dan draaien de kinderen ermaar voor op. Het is toch niet dat ik ga beoordeeld worden als ik sterf, er bestaat toch geen god en hemel. Dat is het enige dat ik kan bedenken dat er door die bisschop zijn kop ging.

Ik bedoel maar, als je echt gelooft, dan doe je dat toch niet.

Albrecht 19 februari 2010 11:17

Vergeving en berouw.

Amon_Re 19 februari 2010 11:19

Citaat:

Hij had gedaan met het zeggen van zijn 12 000000 wees-ge-groetjes

Amon_Re 19 februari 2010 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 (Bericht 4606559)
Waarschijnlijk maar 1. "Hoeveel pastoors hebben we nog?" Te weinig? Dan draaien de kinderen ermaar voor op. Het is toch niet dat ik ga beoordeeld worden als ik sterf, er bestaat toch geen god en hemel. Dat is het enige dat ik kan bedenken dat er door die bisschop zijn kop ging.

Ik bedoel maar, als je echt gelooft, dan doe je dat toch niet.

Het is véél simpeler dan dat,God vergeeft alle zonden, en je gaat naar de hemel als je in hem gelooft, ongeacht welke misdaden je uitsteekt.

fox 19 februari 2010 11:52

Citaat:

Omdat er gewoon geen priesters meer zijn.

Niet dat ik ook maar 1 zier geef om heel dat onnozel instituut, maar als ze meer volk willen trekken hebben ze meer priesters nodig die dicht bij de mensen staan. Om zulke priesters aan te trekken, moet je gewoon dat onnozel celibaat afschaffen en dan zal je ook minder van die perverten als priester hebben.

Raf 19 februari 2010 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 4606762)
Vergeving en berouw.

Ja, daar zijn ze bij de katholieke misdaadorganisatie sterk in. En ondertussen gewoon verder kindjes verkrachten natuurlijk... Er is immers vergeving na berouw.

Een schande! :evil:

Anna List 19 februari 2010 12:36

waarvoor was die opschorting ?

Divine 19 februari 2010 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 4606762)
Vergeving en berouw.

Dutroux geeft jou een hele dikke smakkerd.

Bobke 19 februari 2010 13:08

Massaal ons laten ontdopen.

Raf 19 februari 2010 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 4606926)
Massaal ons laten ontdopen.

Dat bestaat niet.

Anna List 19 februari 2010 13:32

iedereen is hier snel met oordelen en veroordelen ... zonder feitenkennis

waarom was die opschorting er ?

Xenophon 19 februari 2010 13:34

Citaat:

Waarom zou die mens niet meer mogen werken?

Denk je dat een metser stopt met werken als hij veroordeeld wordt?

Divine 19 februari 2010 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4606949)

Denk je dat een pedoseksueel stopt met kinderen te misbruiken als hij veroordeeld wordt?

Raf 19 februari 2010 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4606949)
Waarom zou die mens niet meer mogen werken?

Dat hangt er maar vanaf waar hij voor veroordeeld wordt, nietwaar? Een metser die veroordeeld wordt omdat een huis dat hij gemetst heeft, instortte vanwege zijn prutswerk, zal naar mijn bescheiden mening niet snel meer aan de slag zal gaan als metser...

Het geval van een pastoor die kindjes verkracht, is echter van een veel verwerpelijker niveau: hij maakte misbruik van zijn gezags- en vertrouwenspositie om een weerloos kind van zijn onschuld te beroven. Vind je ook niet dat dat toch nog nèt iets erger is dan je povere vergelijking met een veroordeelde metser?

Xenophon 19 februari 2010 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 4606957)
Dat hangt er maar vanaf waar hij voor veroordeeld wordt, nietwaar? Een metser die veroordeeld wordt omdat een huis dat hij gemetst heeft, instortte vanwege zijn prutswerk, zal naar mijn bescheiden mening niet snel meer aan de slag zal gaan als metser...

Het geval van een pastoor die kindjes verkracht, is echter van een veel verwerpelijker niveau: hij maakte misbruik van zijn gezags- en vertrouwenspositie om een weerloos kind van zijn onschuld te beroven. Vind je ook niet dat dat toch nog nèt iets erger is dan je povere vergelijking met een veroordeelde metser?

Jaja, maar het werkt niet a la: dit vinden we het verwerpelijkste dus die mag niet meer werken. Pedophielen die gestraft worden zijn niet meer of minder verwerpelijk al naargelang hun beroep.

Een metser of een pastoor die pedostreken uithaalt is net hetzelfde.

En beide zullen na hun veroordeling toch ook nog de rekeningen moeten betalen dus zullen ze moeten werken.

Divine 19 februari 2010 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4607073)
Jaja, maar het werkt niet a la: dit vinden we het verwerpelijkste dus die mag niet meer werken. Pedophielen die gestraft worden zijn niet meer of minder verwerpelijk al naargelang hun beroep.

Een metser of een pastoor die pedostreken uithaalt is net hetzelfde.

En beide zullen na hun veroordeling toch ook nog de rekeningen moeten betalen dus zullen ze moeten werken.

Ach, de mantel der liefde...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be