![]() |
Hoe staat het met de IJzeren Rijn?
De laatste tijd hoor ik zo weinig van de IJzeren Rijn.
Nu de Schelde wordt uitgediept, heeft Antwerpen over een jaar een treinverbinding met Duisland nodig. Mijn voorstel is zo snel mogelijk beginnen ,of heeft Belgie geen geld hiervoor? |
je weet heel goed dat de ijzeren rijn allang een vraagthema is van Vlaanderen maar wordt tegengehouden omdat dit een federale materie is waardoor het geld voor die treinverbinding ook moet gestoken worden in Wallonie al moet men de budgetten voor de kuisdiensten van Luik-Guillemins verhogen zodat ze de ruiten 10x per dag kunnen wassen. Natuurlijk zit dit dan zo vast als wat.
|
Citaat:
Er is geen geld voor. En binnen een jaar of drie vier is er geen geld meer voor de pensioenen en de sociale zekerheid. Laat ons vooral rustig verder doen alsof het niet waar is. |
Citaat:
|
|
Citaat:
|
ik vraag me af wie die 4 onafhankelijke specialisten waren?
Niet vergeten ook dat Slangen betrokken is bij het verzet: http://knack.rnews.be/nieuws/belgie/...icle25141.html |
Citaat:
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Vlamingen als slaven laten werken aan die spoorlijn die, nota bene in een aangepast traject loopt vanuit charleroi naar duitsland, om zo de verdeelsleutels te omzeilen? Want het draait hier om de portemonnee, de grootste vijand van het unitairisme mij dunkt :-) |
Citaat:
|
Citaat:
Guust Blauwens, Taco Van Hoek, ??? Zwaenepoel en ??? Van den Bosch Prorail publiceert alles op hun website (http://www.prorail.nl/Publiek/Infrap...en%20Rijn.aspx), zelfs de kosten-baten analyse. De KBA blijkt duidelijk negatief vooral o.w.v. voldoende capaciteit op de Montzen-route. Het geld wordt dus best elders besteedt. Ondanks deze studie is vooral de haven van Antwerpen nog steeds vragende partij hoewel ze zelf betrokken waren bij de studie (Prof. Blauwens...); ik begrijp het niet goed... Opening is nu uitgesteld naar ten vroegste 2018, als-ie er zelfs zou komen... |
Nja de havenbonzen gaan uiteraard altijd vragen om meer verbindingen. Hoe meer opties hoe beter. In Rotterdam was de Betuwelijn ook broodnodig en ze gingen er zelfs voor meebetalen. Als ik me niet vergis viel die noodzaak wat tegen en is er van meebetalen weinig terecht gekomen.
|
Er is budget voorzien voor de Ijzeren Rijn vanaf 2018.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be