Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Halal fastfood (https://forum.politics.be/showthread.php?t=135478)

den dinges 20 februari 2010 00:49

Halal fastfood

In Roubaix dient de fastfoodketen " Quick " in 8 van zijn restaurants voortaan nog uitsluitend halalvlees op. Het staat op een groot bord aan elk van de 8 restaurants vermeld.
De burgemeester van de stad wil de fastfoodketen nu aanklagen wegens discriminatie.

Gwyndion 20 februari 2010 01:00

En welke grond roept hij in voor discriminatie?

viaSanctus 20 februari 2010 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion (Bericht 4607992)
En welke grond roept hij in voor discriminatie?

halal-voeding, (neem nu biefstuk) komt van dezelfde koe en enkel de moslim zou er een verschil in merken. Dus nu kan hij een breder publiek aanspreken dacht hij, maar hij vergat de rechtse aanhang, welke gelooft dat helal vlees van een buitenaardse koe komt.

Diegene die het absurd vinden dat mensen een verschil zien in "helal" en "niet-helal" (of kosjer) zijn net degene die dat verschil niet zouden mogen zien.

Heeft u trouwens ooit al stilgestaan bij het feit dat vele van de pittas welke u at ook gewoon helal zijn? Smaakt toch niet zo verschillend dacht ik? Ik vraag het zelf expliciet = "Geef me zo'n lekkere helal pitta".

Gwyndion 20 februari 2010 13:26

Op zich moet ik halal voeding ook niet hebben, geofferd aan iets waarin ik niet geloof op methodes waar ik tegen ben...Maar discriminatie vind ik raar, een man kan toch ook geen klacht indienen tegen vrouwenwinkels?

viaSanctus 20 februari 2010 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion (Bericht 4608316)
Op zich moet ik halal voeding ook niet hebben, geofferd aan iets waarin ik niet geloof op methodes waar ik tegen ben...Maar discriminatie vind ik raar, een man kan toch ook geen klacht indienen tegen vrouwenwinkels?

U zou zich beter bevragen wat "helal" precies betekent. Het is helemaal niet geofferd aan iets, dat zou het vlees zelf verboden maken voor de moslim.

Een moslim mag evengoed een christen (het dier dus welke hij/zij slacht) zijn vlees eten en ook kosjer vlees. Dit is allemaal toegestaan voor hem.

Het mag niet als offer gebruikt worden om een afgod te eren, dit is verboden.
Het mag niet gestikt zijn, of gevallen.
Het moet op zachte wijze zijn behandeld en pijnloos zijn geslacht. Ik hoop dat u wel beseft dat bij het onderbreken van de bloeddoorstroming naar de hersenen, het dier ter plekke het bewustzijn verliest en de bewegingen welke u ziet, stuiptrekkingen zijn?
Varkensvlees, roofdiervlees (tijgers, krokodillen, beren, katten, ...) zijn verboden (dus niet enkel het varkensvlees)

Bij de joodse gemeenschap is dit zelfs een kunst, u moet zo een rituele slachting eens bijwonen in een slachthuis. Het dier voelt de aanraking van het mes (bijna een zwaard) niet. Daar zouden de meeste slachthuizen beter een voorbeeld aan nemen.

Sus Iratus 20 februari 2010 13:44

Bij het aanschouwen van zoveel onzin, kan ik enkel lachen. Het is wel duidelijk dat u reeds plat op de buik voor de islam bent gegaan. Mijns inziens bewandelt u helemaal niet de heilige weg zoals uw forumnaam suggereert, en het ware beter uw forumnaam te veranderen in viaDiabolicus of viaTaqqiya.

viaSanctus 20 februari 2010 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 4608334)
Bij het aanschouwen van zoveel onzin, kan ik enkel lachen. Het is wel duidelijk dat u reeds plat op de buik voor de islam bent gegaan. Mijns inziens bewandelt u helemaal niet de heilige weg zoals uw forumnaam suggereert, en het ware beter uw forumnaam te veranderen in viaDiabolicus of viaTaqqiya.

Dank u voor uw interessante bemerkingen en ontopic uitleg.

Ik ben ervan overtuigd dat ik moslims veel effectiever op hun fouten kan wijzen en serieuzer word bevonden dan u.

Gwyndion 20 februari 2010 14:02

En ik maar geloven dat halal vlees altijd moet geslacht worden richting mekka en dat er koranverzen geciteerd worden tijdens de slachting. En wat jij aanhaalt is in ideale omstandigheden, is vaak niet zo.

SDX 20 februari 2010 14:07

Halal is niet enkel de benaming voor de manier van slachten, het hele verwerkingsproces vanaf de slacht tot aan de verkoop mag het vlees énkel in aanraking komen met islamieten, er mag geen kafir aan te pas komen, niet aanraken om te versnijden, klaar te maken, in te pakken, te verkopen etc, ook mag het vlees niet naast niet-halal producten liggen of mee in aanraking komen m.a.w.. er mag geen varkensvlees in de buurt zijn, geen alcohol, géén enkel product dat niet halal is of persoon die niet islamitisch is tót de verkoop - Indien er in die Quick restaurants 'kafir' werken om die burger te bakken, verpakken of aanraken is het reeds niet meer halal.

In dat opzicht is halal wel degelijk discriminatie!

Sus Iratus 20 februari 2010 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus (Bericht 4608344)
Dank u voor uw interessante bemerkingen en ontopic uitleg.

Graag gedaan.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus (Bericht 4608344)
Ik ben ervan overtuigd dat ik moslims veel effectiever op hun fouten kan wijzen en serieuzer word bevonden dan u.

Het is mijn taak dan ook niet om moslims op hun fouten te wijzen, maar het is mijn morele plicht om niet-moslims te wijzen op het sluipend gif van de islamisering in onze nu nog Europese samenlevingen en alle gevaren die daaraan verbonden zijn omdat de islam niet een religie zoals andere religies is.

Gwyndion 20 februari 2010 14:20

SDX heb je die uitleg ergens staan? Heb het wel vaker gehoord (dat het niet in aanraking mag komen met haram producten) maar het kafir gedeelte heb ik nog geen bron van gevonden.

SDX 20 februari 2010 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion (Bericht 4608388)
SDX heb je die uitleg ergens staan? Heb het wel vaker gehoord (dat het niet in aanraking mag komen met haram producten) maar het kafir gedeelte heb ik nog geen bron van gevonden.

Kafir = sowieso haram.

Ik zal het eens opscharrelen in mn uitgebreide map; "IslamShit", ofwel wat oude posts van circe opzoeken, maar ik ben net wakker en kijk nog maar half uit mn ogen.:-)

grimbergen 20 februari 2010 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus (Bericht 4608327)
U zou zich beter bevragen wat "helal" precies betekent. Het is helemaal niet geofferd aan iets, dat zou het vlees zelf verboden maken voor de moslim.

Een moslim mag evengoed een christen (het dier dus welke hij/zij slacht) zijn vlees eten en ook kosjer vlees. Dit is allemaal toegestaan voor hem.

Het mag niet als offer gebruikt worden om een afgod te eren, dit is verboden.
Het mag niet gestikt zijn, of gevallen.
Het moet op zachte wijze zijn behandeld en pijnloos zijn geslacht. Ik hoop dat u wel beseft dat bij het onderbreken van de bloeddoorstroming naar de hersenen, het dier ter plekke het bewustzijn verliest en de bewegingen welke u ziet, stuiptrekkingen zijn?
Varkensvlees, roofdiervlees (tijgers, krokodillen, beren, katten, ...) zijn verboden (dus niet enkel het varkensvlees)

Bij de joodse gemeenschap is dit zelfs een kunst, u moet zo een rituele slachting eens bijwonen in een slachthuis. Het dier voelt de aanraking van het mes (bijna een zwaard) niet. Daar zouden de meeste slachthuizen beter een voorbeeld aan nemen.

het dier voelt het niet. :rofl:

Wat een leugens. Hoe durf je dat hier schrijven? Het is bewezen dat moslims willen dat dieren pijn lijden. Gaia heeft bewijzen in overvloed.

Hoogmoed 20 februari 2010 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen (Bericht 4608404)
het dier voelt het niet. :rofl:

Wat een leugens. Hoe durf je dat hier schrijven? Het is bewezen dat moslims willen dat dieren pijn lijden. Gaia heeft bewijzen in overvloed.

:fist:

Sus Iratus 20 februari 2010 15:40

Dát noem ik nu eens een geniale argumentatie. Een smiley die zijn middelvinger opsteekt. Briljant gewoon.

artisjok 20 februari 2010 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 4608366)
Halal is niet enkel de benaming voor de manier van slachten, het hele verwerkingsproces vanaf de slacht tot aan de verkoop mag het vlees énkel in aanraking komen met islamieten, er mag geen kafir aan te pas komen, niet aanraken om te versnijden, klaar te maken, in te pakken, te verkopen etc, ook mag het vlees niet naast niet-halal producten liggen of mee in aanraking komen m.a.w.. er mag geen varkensvlees in de buurt zijn, geen alcohol, géén enkel product dat niet halal is of persoon die niet islamitisch is tót de verkoop - Indien er in die Quick restaurants 'kafir' werken om die burger te bakken, verpakken of aanraken is het reeds niet meer halal.

Sedert wanneer is dit zo; wat je beschrijft als verwerkingsproces?
Het halal-vlees mag inderdaad niet in aanraking komen met varkensvlees.
Wat je voor de rest vertelt klopt van geen kanten.

viaSanctus 20 februari 2010 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 4608366)

Beste Sdx,

Waar haalt u het toch vandaan...

Voelt u dan geen enkel beetje respect voor de correctheid der zaken?

artisjok 20 februari 2010 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 4608390)
Kafir = sowieso haram.

Ik zal het eens opscharrelen in mn uitgebreide map; "IslamShit", ofwel wat oude posts van circe opzoeken, maar ik ben net wakker en kijk nog maar half uit mn ogen.:-)

Ik heb circe's post alvast opgezocht voor jou.
http://forum.politics.be/showthread....81#post4022481

Gwyndion 20 februari 2010 16:30

2.1.2 has not been prepared, processed, transported or stored using any appliance or facility that was not free from anything unlawful according to Islamic Law; and

Bewijst zijn gelijk vermiets ongelovigen haram zijn volgens islamitisch wet.

grimbergen 20 februari 2010 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed (Bericht 4608481)
:fist:

Elke keer het puntje op de i en de moslims op dit forum worden redelijk boos. Mijn dag is weer goed hun ware aard komt weer boven. Ze kunnen het niet ontkennen. The ugly truth. 8-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be