![]() |
Wat is uw beeld van Vlaanderen
Wilt u ook uw beeld beschrijven , als uw iets anders vindt.
|
Eerder de verloren broer van Nederland, maar soit, de verloren zoon voldoet.
|
spijtig dat je maar op één optie kunt stemmen.
opties 2 en 4 tesamen zijn de enige juiste :) |
Ik zie dat system of Henri1 inmiddels ook al gestemd hebben:
De gelukkige bruid van Belgie 1 25,00% |
Citaat:
|
Citaat:
|
Een land waarmee de Franstalige Belgen niets (meer) gemeens hebben, een land dat ziek van zijn enge nationalisme is, een land dat anno 2010 nog dubieuze evenementen organiseert zoals de Ijzerwake of de Zangfeest bijvoorbeeld, zonder hun dubieuze organisaties zoals Voorpost of NSV te vergeten. Een land dat zijn tijd liever verliest door zandbakspelletjes (lees : het communautair) dan door de echte problemen van de mensen. Vlaanderen is niet alleen het Vlaams-Nationalisme, akkoord, maar zelfs als we andere aspecten bekijken, is het een totale andere wereld dan Franstalig België. Door mijn professionele ervaringen waar ik zowel met Franstaligen als met Vlamingen werkte, heb ik ook met de jaren gemerkt dat de kloof tussen de twee gemeenschappen groter is geworden.
|
Citaat:
Amaai dan liet ik mij direc scheiden. Schoonmoeders, niks dan ambras mee: man, man , man, miserie miserie !! |
Citaat:
Zelfrelativering is wel ietsje hoger in Vlaanderen, maar het klopt dat dit forum u mogelijks een vertekend beeld heeft gegeven. Maar dan nog! U bent zelf een hypernationalist. Het steekt telkens de kop op wanneer het over Franstaligen in Vlaanderen gaat. Uw grootste bezorgdheid is dat hun aantal groeiende blijft en dat ze Franstalig blijven. In Vlaanderen is zulke denkwijze eerder marginaal en doet men zelfs water bij de wijn. |
Citaat:
Just gelijk een overjarige puber die nie volwassen kan worde. Pubers wete nie wa ze willen. Ik kies voor optie 2.3 & 4: zijn alle drie van toepassing. Maar praktisch heb ik 2 gestemd Vlaandrs wordt eens volwassen!!! De Vlaamse leeuw is toch geen welpke meer zekers? |
Citaat:
|
Citaat:
Nu ja, dit is een gij-bak mijnerzijds, natuurlijk. Alleen is het wel zo dat die Vlaams-nationalistische partijen veel stemmen haalden door de onderdanige communautair nihilistische houding van zowat ALLE andere partijen. De wens voor een onafhankelijk Vlaanderen zou volgens een enquête slechts 30% van de N-VA-stemmers betreffen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Verder snap ik niet waarom Franstaligen zo vastklampen aan faciliteiten en velen vaak stilop dromen van het Frans als erkende taal waar ze zich ook vestigen. Dit is in Vlaams-Brabant zo, maar dat is ook in Duitstalig België zo bijvoorbeeld. De communautaire spanningen in België zijn een kip-en-het-ei-verhaal verworden, maar we kunnen er niet naastkijken dat Vlamingen (en Duitstaligen nog meer) stoïcijnser omgaan met hun 'rechten'. |
Vlaanderen is de ondertussen "35-jarige zoon/dochter die maar niet op eigen benen durft te staan en op hotel blijft, maar wel eist dat-ie z'n eigen gangen mag gaan". 8-)
|
Vlaanderen wordt bevolkt door een "aantal" mensen (niet de meerderheid) met een sterke Calimero-mentaliteit. Ze zouden zo graag onder de Hollandse sloef vertoeven want.... de Nederlanders hebben gezien hun geschiedenis veel meer ervaring in het "onder de knoet houden".
|
Citaat:
heb je echt niets beter te doen? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:17. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be