![]() |
Wat is uw KK?
KK = Koopkracht
Trek van uw inkomen de noodzakelijke vaste kosten af en deel door dertig. bv 850-500=300 300:30= 11€/dag=KK |
k heb daar eerlijk gezegd geen idee over :s
maar is dat verschil tssn gewone kosten en vaste kosten niet compleet vergezocht ? is een verzekering vaste kost of niet? en waarom is huur vaste kost, en eten niet ? alsof je niet elke maand moet eten ? maar k zal u meer zeggen als ik alle kosten bekijk, ligt onze kost exact gelijk aan die van u : 850 € per maand, per persoon ... |
Citaat:
huur 425 water electriciteit gas 75 425+75= 500 Eten is geen echte vaste kost. |
Citaat:
eten en drinken is even vaste kost als wonen wat mij betreft. |
iets minder dan 40 volgens uw berekening.
Als vaste kosten heb ik gerekend hypotheek, internet, tv, elektriciteit, water, verzekeringen en pensioensparen. Als ik echter ook rekening houdt met vakantiegeld en bonussen kom ik op 57. |
geen idee wat mijn elektriciteit, water verzekering me kost :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
hij heeft al direct 50€ in zijne zak gestoken ;-) |
Citaat:
|
Pruimentijd ?
|
Citaat:
300:30= 11€/dag=KK Correctie: 350:30=11€:dag=KK |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Soit. Ik zit ongeveer aan 60, maar dat kan schommelen. (huur, elektriciteit, telefoon, verzekering). Ik reken er de afbetaling van mijn auto niet bij. (edit) Rekenfoutje in mijn voordeel: 't is 75 Heb spijtig genoeg al gestemd ... |
Dit is hier zeer relatief wat betreft de vaste uitgaven. Zijn bijvoorbeeld onkosten aan je huis vaste uitgaven? Hoe bereken je dat vermits je het ene jaar al eens een serieuze investering doet en het andere jaar niet. Vorig jaar bijvoorbeeld heb ik een uitgave aan mijn huis gedaan van om en bij de 12000 euro en dit jaar zal ik er terug zo'n 20000 moeten tegen aan gooien. Dat zijn relatief vaste uitgaven vermits de waarde van je huis daardoor enorm stijgt maar ondertussen heb ik ze wel moeten uitgeven.
Verzekeringen zijn voor de ene ook vaste uitgaven en voor de andere dan weer niet. En ... heeft men eigenlijk wel een auto nodig als men met het openbaar vervoer ook naar zijn werk kan gaan? Indien neen, zijn dat dan vaste uitgaven of eerder luxe artikelen? Internet, telefoon, betaaltelevisie, enz... hoe meer men heeft hoe meer men kan uitgeven aan al die dingen maar als men ze eerst als vaste onkosten aftrekt van de maandelijkse inkomsten dan vervalst men eigenlijk het koopkrachtcijfer. |
Citaat:
Natuurlijk kan je de auto deels meerekenen als het een beroepsuitgave is, want privé zijn dat geen noodzakelijke kosten. Investeringen zoals verbouwingen komen normaliter van spaargeld en moeten niet behandeld worden als noodzakelijke vaste kosten . Verzekeringen zijn alleen vaste kosten als ze verplicht zijn, zoals bv brandverzekering. Als je natuurlijjk alles wat je koopt aftrekt, hou je op den duur niets meer over van koopkracht in deze berekening. |
[quote]
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:20. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be