![]() |
37.000 euro boete per porsche in de VS...
http://www.hln.be/hln/nl/927/Kanaal-...verbruik.dhtml
het goedkoopste alternatief die ik kan bedenken voor porsche is een electrische wagen gratis geven.... van rond de 10.000euro. Moet hun vlootgemiddelde zo halveren. |
Het is wel goed dat de Amerikaanse regering eindelijk eens een keer een signaal afgeeft. Ik ben er zelf geweest en ongeveer de helft rijdt in een 1-op-3 rijdende pick-up truck.
|
Citaat:
|
5,6 liter op 100 km dat wil zeggen dat er geen enkele van hun zelf gebouwde bakken mag verkocht worden, want dat zijn allemaal benzine slurpers.
Enkel de kleinste wagens voldoen daar aan die norm.... of geld dit enkel voor geimporteerde wagens, ... ? Of gaat het hier om een klasse typering waarin Porsche valt doordat hun wagens onder een bepaald gewicht zitten, waardoor ze maar zoveel mogen verbruiken. ? Kom de Amerikaanse regering doet hier een enorme geste naar Porsche toe waardoor hun wagens nog exclusiever, worden, ge moet nu echt wel succesvol zijn om er dan eentje te kunnen kopen. |
ik kan me niet voorstellen dat amerikaanse autobouwers niet meer problemen hebben met die normen dan europese autobouwers ...
|
Citaat:
Vandaar de suggestie dat Prosche gewoon iedere koper van een van hun wagens een electrisch autootje cadeau doet. Daarmee halen ze hun gemiddelde zeker naar omlaag... |
pff, ik had het idee ooit een Porsche te kopen toch al lang wegbezuinigd.
|
Porsche zit ondertussen on de vleugels van VW. Langs die weg zal één der meest roemrijke sportwagens uit de geschiedenis wel weten te overleven.
Trouwens, Lamborghini, Maserati en Ferrari zitten volgens mij in hetzelfde schuitje. Lamborghini zit dan op zijn beurt weer onder de vleugels van Audi. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ach media.
Als Porsche wil ... pfft toch geen probleem, dat laag verbruik: - hybride: tegen 2011 al. - plug in hybride: hebben ze nog 2 jaren meer tijd voor; desnoods volledig electrisch : rijdt al, E-Ruf, -Greenster komt dit jaar. Ook bidirectionele oplading voorzien in samenwerking met Siemens (plug in hybride dubbelmotor); ttz in 2 hr aan 3 ~stopkontakt (400 Vac) opgeladen...(zie link) Prestaties hieronder, verbruik naargelang hoe meer electro hoe minder, vol-electrisch = ca. 9,7 kWh komt ongeveer overeen met energie uit 1 l diesel, schat ik. 8-) Citaat:
En als de normen nog strenger worden, wie weet..., dan ontbreken nog 0,2% aandelen te verkopen aan Volkswagen AG (heeft 49,9%), en het probleem is opgelost. Zelfs op het circuit testen ze hun hybrides uit: http://www.spiegel.de/auto/aktuell/0...677107,00.html Porsche´s zijn meestal de zuinigste sportwagens van hun prestatieklasse, en met doorgaans het minste waardeverlies, vooral der Elfer (uit ervaring) ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
VW is voor 51% eigendom van Porsche. |
Citaat:
http://www.gva.be/nieuws/geldzaken/b...che-over.aspx# http://www.bnr.nl/artikel/12005431/vw-neemt-porsche http://www.porsche-blog.nl/tag/volkswagen/ |
Citaat:
Citaat:
Porche lijkt mij duidelijk de meerderheidsaandeelhouder van VW, terwijl VW slechts hoofdaandeelhouder van Porche is. VW kan dus niets doen zonder toelating van Porche. |
Citaat:
Je vindt het in de refertes van je bron: Citaat:
|
Wat Porsche ook kan doen is wat men vroeger soms deed: twee motoren samen koppelen.
De ene een milieuvriendelijke 4 cylinder motor die aan alle normen voldoet voor gewoon rijden. De andere een racemotor die naargelang keuze kan ingeschakeld worden met een koppeling. Beide motoren kunnen in hetzelfde motorblok geplaatst worden in een U of H configuratie. Dit is perfect doenbaar aangezien men enkel naar het gemiddelde gebruik kijkt. |
Citaat:
Dus ze gaan gewoon af op de feiten, en de verbruikscijfers die gemeten worden. Wat je wel kunt doen is de test zodanig zuinig doen 'uitkomen' (wat volgens mij bij elke constructeur gebeurt) zodanig dat uw papieren verbruik dramatisch lager ligt dan uw werkelijk verbruik, omdat je als mens nu eenmaal de neiging hebt om eens goed gas te geven en het volle potentieel eruit te halen, terwijl het gecastreerde potentieel dan niets zegt over het normverbruik in realtime menselijke handen |
Citaat:
Ze worden veel minder efficiënt wanneer ze slechts weinig vermogen moeten leveren. (De reden waarom ga ik hier niet uitleggen. Wie dat wil weten kan het volgende opzoeken: stochiometrische verbranding, carnot, compressieverhouding, cylinderinhoud, aanzuigdruk, pompverlies, etc) Omgekeerd geldt ook. Wanneer je van een zuinige motor zijn maximum vermogen gaat vragen gaat die veel inefficiënter zijn dan een racemotor. Top Gear heeft dat ooit eens ludiek geïllustreerd met een Toyota Prius en een BMW M3 waarbij de Prius aan dezelfde snelheid en condities als de M3 meer verbruikte dan de M3. Porsche heeft dus twee keuzes: -Zo'n combomotor al dan niet aangevuld met hybride aandrijving. Zo kan je de beperkingen op gemiddeld verbruik ontduiken. -Gelijk de Japanners doen en gewoon een gigantische turbo monteren op een kleine viercilinder motor. Zo ontduik je ook meteen belastingen op cylinderinhoud en kun je gigantisch veel pk halen. In Formule 1 in de jaren 80 haalden ze met turbo's 1000 pk en meer uit een 1.5 liter motor. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:04. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be