Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Hindoes moeten wereld leiden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=135625)

dewanand 24 februari 2010 11:29

Hindoes moeten wereld leiden

De Hindoe Dharm en geloof zijn veruit superieur aan alles wat er door andere culturen en religien is ontwikkeld gedurende de afgelopen 19000 jaar. Ik heb de Vedas nog niet helemaal bestudeerd, maar wat ik heb gelezen erover verbaasd mij. Het Vedische gedachtegoed is niet alleen de oudste, maar ook de allerbeste ter wereld.

In principe is een wereld met een multi polair machtsevenwicht het best. Maar er moet een filosofisch/religieus principe aan ten grondslag liggen en die vind ik alleen in het HIndoeisme.

Ik noem mensen die in de Vedas geloven nu Vedistanen, Vedistanis en heb dit begrip zelf ontwikkeld. De term Hindoes is fout, want dit begrip komt niet voor in de Sanskriet literatuur. Vroeger noemden de Hindoes zichzelf Arya en India werd Aryawart genoemd.

Macht moeten wij delen in de toekomst. Gevaarlijke en agressieve religieuze doctrines moeten wij wel uitroeien, want die veroorzaken oorlog en ellende.

Nu zijn er 1 miljard Hindoes en Vedistanen op de wereld en zij worden steeds rijker en krijgen meer invloed. Wie is er bang voor hen? Wie wil niet dat zij ooit meer macht krijgen.

Hindoes en Vedistanen hebben nooit andere volkeren en rassen op georganiseerde wijze uitgebuit of uitgemoord, zoals moslims, Joden, christenen en communisten. Zie geschiedenis voor het bewijs.

tot zover mijn betoog.

dewanand
hindoe fundamentalist

Jantje 24 februari 2010 11:35

Hindoes leven in een kasten systeem.

Wie in de laagste kast geboren word moet daar zijn hele leven in blijven.

Hindoes buiten in de eerste plaats dus reeds hun eigen volk uit.

Johnny Blaze 24 februari 2010 11:48

Gaan er dan een pak meer nachtwinkels komen?

Sus Iratus 24 februari 2010 11:58

Minstens een net zo belangrijke vraag: gaat mijn biefstukje dan afgepakt worden?

Bovenbuur 24 februari 2010 12:03

Kastensysteem, dat was toch een uitvinding van Ikea?

Rogge 24 februari 2010 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dewanand (Bericht 4615296)
De Hindoe Dharm en geloof zijn veruit superieur

Citaat:

Gevaarlijke en agressieve religieuze doctrines moeten wij wel uitroeien

Citaat:

Hindoes en Vedistanen hebben nooit andere volkeren en rassen op georganiseerde wijze uitgebuit of uitgemoord,

Zoek de 2 fouten.

Bovenbuur 24 februari 2010 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rogge (Bericht 4615507)
Zoek de 2 fouten.

Dewanand is er een, maar waar zit de andere?

Rogge 24 februari 2010 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 4615525)
Dewanand is er een, maar waar zit de andere?

Ik had het over de twee contradicties tussen (1) zijn claim op superioriteit en zijn aanval op gevaarlijke doctrines, en (2) zijn bewering dat Hindoes nooit andere bevolkingsgroepen uitgebuit hebben, en zijn oproep om andere religies te vernietigen.

Sus Iratus 24 februari 2010 14:12

Help me op weg: hebben hindoes andere groepen uitgebuit of onderdrukt in de loop van de geschiedenis? Dat ze het binnen de eigen groep deden en nog altijd doen, weet ik, maar ik bedoel dus niet-hindoes die door hindoes onderdrukt en uitgebuit zijn. Ik kan me vergissen natuurlijk, maar ik heb geen weet van binnenvallende hindoelegers die boeddhisten, moslims, christenen etc hun hindoegeloof hebben opgelegd of op andere wijze onderdrukkend tekeer zijn gegaan. Kijk, er zijn bloedbaden geweest tussen hindoes en moslims nadat Brits India onafhankelijk werd in 1947 en Pakistan zich afscheidde, maar daar lag geen onderdrukking of uitbuiting door hindoes aan ten grondslag.

Rogge 24 februari 2010 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 4615700)
Help me op weg: hebben hindoes andere groepen uitgebuit of onderdrukt in de loop van de geschiedenis? Dat ze het binnen de eigen groep deden en nog altijd doen, weet ik, maar ik bedoel dus niet-hindoes die door hindoes onderdrukt en uitgebuit zijn. Ik kan me vergissen natuurlijk, maar ik heb geen weet van binnenvallende hindoelegers die boeddhisten, moslims, christenen etc hun hindoegeloof hebben opgelegd of op andere wijze onderdrukkend tekeer zijn gegaan. Kijk, er zijn bloedbaden geweest tussen hindoes en moslims nadat Brits India onafhankelijk werd in 1947 en Pakistan zich afscheidde, maar daar lag geen onderdrukking of uitbuiting door hindoes aan ten grondslag.

Ooit al afgevraagd waarom 7 miljoen moslims het nodig vonden in 1947 uit Indië te vluchten?

Sus Iratus 24 februari 2010 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rogge (Bericht 4615773)
Ooit al afgevraagd waarom 7 miljoen moslims het nodig vonden in 1947 uit Indië te vluchten?

Ten gevolge van opgelopen spanningen doordat vlak daarvoor miljoenen hindoes uit Pakistan gevlucht waren?
Voor zover ik weet waren de hindoes toentertijd niet de agressor, maar reageerden zij met het nodige geweld op agressie van anderen.

Rogge 24 februari 2010 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 4615899)
Voor zover ik weet waren de hindoes toentertijd niet de agressor, maar reageerden zij met het nodige geweld op agressie van anderen.

Zo kan je elk conflict uitleggen in het voordeel van 1 partij.
Er zijn genoeg geweldplegingen gebeurd in naam van religie, ook in India. Ga maar eens na hoeveel Indische moskeeën de voorbije decennia aangevallen zijn.

Sus Iratus 24 februari 2010 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rogge (Bericht 4615939)
Zo kan je elk conflict uitleggen in het voordeel van 1 partij.
Er zijn genoeg geweldplegingen gebeurd in naam van religie, ook in India. Ga maar eens na hoeveel Indische moskeeën de voorbije decennia aangevallen zijn.

Geen idee. Verlicht me.

Zoek dan ook gelijk even het aantal door moslims aangevallen hindoedoelen en -heiligdommen op.

maddox 24 februari 2010 16:14

Grappig, we vergeten de Sikhs in dit plaatje.

Steve_M 24 februari 2010 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 4615700)

Hindoes steken ook geregeld kerken in de fik in Indonesië.

Ik blijf erbij: de wereld zou een pak fijner zijn zonder fundamentalisten. Fundi's van alle pluimage.

Sus Iratus 24 februari 2010 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4616067)
Hindoes steken ook geregeld kerken in de fik in Indonesië.

Hindoes in Indonesië steken kerken in de fik? Ik denk dat u abuis bent. Dat is doorgaans eerder de specialiteit van moslims daar. Overigens telt Indonesië maar 3% hindoes (bron)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4616067)
Ik blijf erbij: de wereld zou een pak fijner zijn zonder fundamentalisten. Fundi's van alle pluimage.

Dat ben ik met u eens. Bij uitbreiding zelfs ontdaan van alle religies.

system 24 februari 2010 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 4616117)
Hindoes in Indonesië steken kerken in de fik? Ik denk dat u abuis bent. Dat is doorgaans eerder de specialiteit van moslims daar. Overigens telt Indonesië maar 3% hindoes (bron)

Neen hij is niet abuis. Ook Hindoes kunnen heel gewelddadig en fanatiek uit de hoek komen, ook al lijkt dit op het eerste zicht niet zo, gezien hun vrij tolerant geloof. Maar bij de islam is er vermoedelijk meer geweld omdat de islam eerder een dogmatische godsdienst is en zeker meer proselitisch dan het hindoeïsme. In Indonesië heb ik inderdaad geen weet van het in brand steken van moskees door Hindoes.

Steve_M 24 februari 2010 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 4616117)

Dat moest natuurlijk Indië zijn.

http://www.independent.co.uk/news/wo...es-766873.html (toegegeven, dit is in Indië)

http://www.catholic.org/internationa...y.php?id=29159

Citaat:

Dat weet ik dan weer niet. De overgrote meerderheid van de wereldbevolking is religieus. Dat krijg je er niet zomaar uit, vrees ik.

Sus Iratus 24 februari 2010 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4616126)
Neen hij is niet abuis. Ook Hindoes kunnen heel gewelddadig en fanatiek uit de hoek komen, ook al lijkt dit op het eerste zicht niet zo, gezien hun vrij tolerant geloof.

Het gaat over hindoes in Indonesië system. Die steken geen kerken in brand daar. Maar als u mij middels wat linkjes en bronnen enzo kunt overtuigen van wel, zag ik dat gaarne.

Sus Iratus 24 februari 2010 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4616136)

Dank u. Daar had ik nog geen weet van.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4616136)
Dat weet ik dan weer niet. De overgrote meerderheid van de wereldbevolking is religieus. Dat krijg je er niet zomaar uit, vrees ik.

Klopt, dat er bij de mensheid uitkrijgen, zal enorme inspanningen vergen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be