![]() |
Forum 2020 stelt alternatieven Lange Wapper voor
Vanavond om 19.30u in zaal Horta (Hopland 1)
Programma: 19:30 uur 1) welkom en korte inleiding door Wim van Hees, 2) Presentatie van het Forum 2020 door Prof. Em. Willy Winkelmans, lid Forum 2020, ex-voorzitter van de Vlaamse havencommissie, transport econoom. 3) presentatie van het Forum werkstuk door Manu Claeys en Peter Verhaeghe, 4) adhesiebetuiging van een aantal "stakeholders" korte pauze ca. 21 uur 5) vraag en antwoord sessie voor het publiek, 6) slot Programma moderator: Paul Staes, ex journalist De Standaard, oud-lid Europarlement en eresenator. Meer info: http://www.ademloos.be |
Oh ja, en dat is dus in Antwerpen te doen. Ik zal het er maar bijzetten voor wie denkt dat er ook nog iets anders in Vlaanderen ligt. :-)
|
Het is toch godgeklaagd dat de Vlaamse regering wankelt omdat die mottige navelstarende Antwerpenaren volkomen onbekwaam zijn om hun eigen problemen op te lossen. Gezien gans Vlaanderen meebetaalt voor het Antwerps fiasco had het referendum ook in gans Vlaanderen moeten gehouden worden. Dan had een overgrote meerderheid voor de Lange Wapper gestemd. En kon A'pen eindelijk een toekomst tegemoet gaan ipv achterlijk te blijven. Hebben ze aan 't Scheld nog niet door dat ze zich hopeloos belachelijk blijven maken ?
|
Citaat:
Citaat:
Oh ja, mensen met een minderwaardigheidscomplex zijn grappig. |
Citaat:
Om bij de Antwerpse problemen te blijven, het is zeker interessant om eens na te gaan wie indertijd de "grote ring" rond Antwerpen gekelderd heeft. Dan wordt heel die situatie ineens duidelijk. Ik zal eens zien of ik dat terugvind. Wie met enig gezond (letterlijk) verstand legt nu nog grote viaducten door dichtbewoond gebied? Dat kan enkel het werk zijn van niets ontziend sterk financieel lobbywerk. www.opstand.net Paul |
Het lijkt me eigenlijk interessanter om eens op de voorstellen van Forum2020 in te gaan. Patrick Janssens was gisteren in Phara voorzichtig positief. Alleen rest de vraag hoe men doorgaand verkeer ertoe zal kunnen verleiden de lange "boog" rond Antwerpen te maken?
|
Citaat:
|
Citaat:
Daar hoort dan natuurlijk wel controle bij, en dat is de zere plek in België!! Men zoekt liever het geld waar het makkelijk te vinden is , zonder veel inspanning. |
Citaat:
1. Snelheidslimieten gevoelig verlagen (ook zonder redenen), onduidelijke snelheidszones invoeren, bebouwde kommen uitbreiden, daarbij meer en meer snelheidscontoles doorvoeren, steeds efficienter (digitalisering, enz..) Ook niet beschaamd zijn te flitsen op de veiligste (snel)wegen langs rechte wegassen waar vergelijkswijze nooit ongevallen gebeuren; natuurlijk brengt dat meer op als de snelweg minder druk is ttz veiliger en vlotter gereden kan worden. 2. Parkeerplaatsen beperken, parkeerborden wat onduidelijker maken, parkeren duurder maken enz... parkeerretributies en ook parkeerboetes efficienter innen. Zelfs al is het land het verkeersveiligste van de wereld, gewoon doordoen controles opdrijven, de begroting wordt elk jaar met honderden miljoenen aangedikt. Ik denk in NL 1 miljard € aan snelheid en parkeerboetes. Citaat:
Wat gemakkelijk te innen is, is zeer belangrijk voor de verkeersveiligheid :-P;-) Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb trouwens nog een paar alternatieven voor als ze zonder inspiratie vallen: 1) een tunnel dwars onder de stad: kortste en goedkoopste oplossing 2) de grote ring 3) verdubbeling van de Kennedy tunnel + gratis Liefkenshoek .... |
Citaat:
Bij ons in de buurt ligt er zo een autostrade die ze van 3 naar 4 vakken gebracht hebben, wel de zelfde ezels die vroeger over de 2 e rijstrook in de weg reden, rijden nu in de weg op de 3 e rijstrook, in de weg gevolg het verkeer staat nog even veel stil en gaat nog altijd even slecht vooruit. |
Citaat:
referenda mogen uitsluitend over lokale vraagstukken yep idd, je kan vragen stellen of het voorbije referendum wel wettig was, omdat je de lange wapper bezwaarlijk een lokaal vraagstuk kan noemen |
Citaat:
Dit alternatief wordt overigens breed gedragen: zowel de actiegroepen als werkgevers (o.a. Christian Leysen) hebben dit uitgewerkt en gepolst bij de burgemeesters in de randgemeenten. Mijns inziens moet dit ernstig worden genomen. De Antwerpenaren moeten niet opdraaien voor de fouten van achtereenvolgende regeringen. |
Citaat:
Autosnelwegen programma 1972: daar moeten dus ook details van geweest zijn... Ik stel voor die plannen eerst "vanonder het stof halen" (als basis), of zijn ze vernietigd ? |
't is op zijn minst een degelijke idee in tegenstelling tot de vorige 2.
Waarom zijn onze politici zo onbekwaam dat zij denken boven de hoofden van hun kiezers te moeten beslissen? Wij zijn veel slimmer en veel meer bekommerd om onze omgeving, dat mag zo onderhand tot wel duidelijk zijn voor iedereen? |
Ik begin me serieus vragen te stellen bij de rol die dat verkeerscentrum speelt. Het idee van forum2020 wijzen ze af omdat het de Liefkenshoektunnel zou kannibaliseren. Zou dat dan beduidend meer het geval zijn dan met de WangeLapper ?
En zou het niet zo zijn dat elke derde Scheldekruising dat sowieso zal doen ?? En de Oostelijke bretel zou niet deugen omdat hij niet voldoende verkeer van de ring aftrekt... ook dit weer in schril contrast met de WangeLapper die natuurlijk veel verkeer van de ring zal aftrekken... door a. niks te doen (officiële versie van de plannen) b. die -achteraf- te verbreden (!) (feitelijke versie van het masterplan). Ben ik de enige die zich afvraagt wat er toch achter die WangeLapperplannen zit dat kan verklaren waarom die toch per se door de Vlaamse strot geramd moet worden, desnoods met valse argumenten ? |
Citaat:
www.opstand.net Paul |
Citaat:
|
Citaat:
De projecten van 2020 die nu voorliggen hebben ook aan de argumenten van de rand tegemoetgekomen door ondertunnelde trajecten voor te stellen. Bovendien zijn er de laatste jaren filtering systemen (Japan en Noorwegen) ontwikkeld voor tunnels zodat de ecologische belasting aan de tunnelmonden zo goed als geneutraliseerd wordt. Iets dat met open autostrades en viaducten nooit gerealiseerd kan worden. www.opstand.net Paul |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be