Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Jurgen Verstrepen en Margriet Hermans richten samen nieuwe partij op (https://forum.politics.be/showthread.php?t=135682)

Jantje 26 februari 2010 13:52

Jurgen Verstrepen en Margriet Hermans richten samen nieuwe partij op

Citaat:

Jurgen Verstrepen en Margriet Hermans richten samen nieuwe partij op

Uit wel ingelichte bron uit het entourage van deze politiekers en media-figuren kregen wij te horen dat Margriet Hermans en Jurgen Verstrepen al een paar maanden in het grootste geheim werken aan een nieuwe politieke partij.

De oprichting van de partij zou 18 maart aangekondigd worden en de naam van de partij zou zelfs al bekend zijn. V&H, zoals de partij zou gaan heten zou enerzijds de beginletters van hun naam bevatten zoals LDD ook de intitialen van zijn befaamde voorzitter weergeeft maar tevens staan voor “Vlaanderen & Helemaal Anders”.

Enfant terrible

Verstrepen, het enfant terrible van zijn partij LDD, kwam al regelmatig in aanvaring met zijn voorzitter Jean-Marie Dedecker door zijn uitgesproken meningen en open communicatie over deze meningen op zijn blog en andere online media. Ook Margriet Hermans is niet onbesproken in haar partij. Na de slechte resultaten van haar partij Open VLD werd ze zonder veel meer aan de kant gezet als Vlaams Parlementslid en Senator. Haar kritische houding tegenover de VRT en het mediagebeuren in het algemeen zouden hier aan de grondslag liggen.

Drastische voorstellen

Volgens onze bron zijn de twee het huidige politieke bestel van onverantwoordelijkheid, eeuwige compromissen en partijpolitiek meer dan beu en willen ze daar dringend iets aan veranderen. Ze zouden in het geheim toenadering gezocht hebben en blijkbaar zelfs succesvol met een aantal politici die bekend zijn om hun daadkracht en uitgesproken mening over een aantal belangrijke sociale thema’s. Zo vallen de namen al van Vincent Van Quickenborne en zelfs Marie-Rose Morel. Aan drastische voorstellen zal het de partij niet ontbreken. De privatisering van de VRT, de doorbreking van het cordon sanitaire, belasting op kapitaal en de hervorming van onze regering tot een daadkrachtig instrument zouden bijvoorbeeld al hoog staan op hun agenda.

Verstrepen en Hermans wensten niet te reageren op het moment van schrijven maar bevestigen wel dat zij een aankondiging zullen doen op 18 maart.
http://www.vandaag.be/binnenland/284...partij-op.html

Alsof het Vlaamse politieke landschap nog niet voldoende versnipperd is.
Nu gaan deze twee clowns nog een partij extra oprichten, zodat het nog gemakkelijker word voor de Franstaligen om Vlaanderen onder de duim te houden.

Laten we hopen dat ze NOOIT de kiesdrempel halen, want met die twee zijn we nog slechter af dan met Verhofstadt.

Bert Deckers 26 februari 2010 13:52

Toch een leuk vooruitzicht! Ik hoop dat ze het doen. Lachen geblazen!

vlijmscherp 26 februari 2010 13:53

Verstrepen samen met Morel in 1 partij?? dat gelooft toch niemand?

Jantje 26 februari 2010 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 4619076)
Verstrepen samen met Morel in 1 partij?? dat gelooft toch niemand?

Morel en Hermans samen lijkt mij ook niet echt een geloofwaardige combinatie.

Voor Verstrepen en Hermans gaat het trouwens enkel om de poen die ze als parlementaire kunnen opstrijken.
Hermans is trouwens opzij gezet geweest wegens te veel afwezig tijdens de parlementaire zittingen.

Metternich 26 februari 2010 14:00

Ik hoop enorm hard dat dit waar is :D

globalmedia 26 februari 2010 14:11

Hilarisch!!:-D

funzo 26 februari 2010 14:18

verdeel en heers :)

vlijmscherp 26 februari 2010 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 4619089)
Ik hoop enorm hard dat dit waar is :D

het lijkt een hoax hé?

fb718882 26 februari 2010 14:27

Als de stichtingsdatum nu nog op 1 april moest vallen .....

solidarnosc 26 februari 2010 14:40

Ik geloof er niets van. Verstrepen heeft nog een paar jaar werkzekerheid en zolang dat het geval is zie ik hem niet bewegen.

Honoré gepluimd 26 februari 2010 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4619160)
Ik geloof er niets van. Verstrepen heeft nog een paar jaar werkzekerheid en zolang dat het geval is zie ik hem niet bewegen.

Ik zie dat je verstrepen kent ! ;-)

solidarnosc 26 februari 2010 17:05

Txiki 26 februari 2010 17:12

Ik beken :oops: Ik ben ook al een tijdje in het grootste geheim een politieke partij aan het oprichten. De naam wordt wellicht HH, wat staat voor Hebben en Houden. Bovendien ligt de naam goed in de mond. Zo goed als iedereen, overal ter wereld, zal die bijna dagelijks meer dan eens uitspreken. Als dat geen troef is! 8-)

Henri1 26 februari 2010 17:13

Positieve ontwikkeling;

Zo raakt het rechtse kieslandschap nog meer versnipperd.

Zo worden de Vloms Nationalisten weer eens te kakken gezet.
Tel dat op met "Der Untergang" en we weten waar ze naartoe gaan.

globalmedia 26 februari 2010 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4619398)
Positieve ontwikkeling;

in das naturliches habitat,den untergrund

Den Duisteren Duikboot 26 februari 2010 18:08

http://www.youtube.com/watch?v=VWIdWUJdyA8

:-)

Voor alle duidelijkheid: filmpje is van vorig jaar.

Xenophon 26 februari 2010 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4619398)
Positieve ontwikkeling;

LoL

Pericles 26 februari 2010 18:14

Dit alles is toch wel een grap , niet ? :-P

solidarnosc 26 februari 2010 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 4619488)
Dit alles is toch wel een grap , niet ? :-P

Dat zullen we wellicht snel weten. Als Verstrepen vandaag of morgen aanspoelt in Oostende met een tatami in zijn gat dan zal er wel iets van aan zijn geweest.

globalmedia 26 februari 2010 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4619508)
Dat zullen we wellicht snel weten. Als Verstrepen vandaag of morgen aanspoelt in Oostende met een tatami in zijn gat dan zal er wel iets van aan zijn geweest.

who cares :-D die kerel heeft zijn marktwaarde toch al verspeeld

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be