![]() |
De 7 Belgische wereldwonderen
We hebben uiteraard geen piramides en geen mausoleum van Halicarnassus, maar welke bouwwerken springen er toch een beetje uit?
1. De koninklijke serres van Laken ![]() 2. De kathedraal van Antwerpen ![]() 3. Het kasteel van Godfried van Bouillon ![]() 4. Scheepslift van Strépy ![]() 5. Justitiepaleis Brussel ![]() 6. Kathedraal van Doornik ![]() 7. Atomium ![]() 8. Centraal Station Antwerpen ![]() 9. Boerentoren ![]() 10. Basiliek van Koekelberg 11. Hellend vlak van Ronquières ![]() 12. Grote Markt Brussel ![]() 13. Grote Markt Antwerpen 14. Stadhuis Leuven ![]() 15. Vlinderpaleis Antwerpen ![]() 16. Lakenhalle in Ieper ![]() 17. Station Luik-Guillemins ![]() 18. Koninklijke gaanderijen Oostende ![]() 19. Citadel Namen ![]() 20. Gravensteen Gent ![]() |
Ik vind het Atomium spuuglelijk, om eerlijk te zijn.
|
Citaat:
|
De scheepslift van Strepy, natuurlijk. Duur, nutteloos en steeds in panne.
Verdient me dunkt toch een of andere prijs. |
Het is nog niet af, maar het MAS in Antwerpen hoort volgens mij ook in dat lijstje.
![]() |
Belgische wonderen der verspilling en waardeloosheid is een betere enquite.
|
All "man made" met het geld van iemand anders, zo kan iedereen wonderen verrichten.;-)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De lokatie is niet denderend gekozen, maar da's geen reden om het te benoemen tot waardeloos gebouw. |
Citaat:
|
1 Bijlage(n)
|
Citaat:
|
Spijtig dat de oude scheepsliften van Strepy niet inbegrepen zijn. Die hadden in hun tijd wel nut, en waren wonderen der technologie.
|
�*h, le sous-marin obscur il a du sens esthétique pour bâtiments assez impressionantes.
j'en suis bien aise. grace �* not bon Roi Léopold II qui savait encore utiliser les dimes des gueux pour de bon! ![]() |
België is al een wonder op zich, if you know what I mean.
|
België heeft geen wereldwonderen.
|
Citaat:
Daarom is ook de Kathedraal, Oude Burchten, En het Centraal Staion in Antwerpen ook zo bijzonder, in hun tijd waren het serieus gedurfde projecten. En blijkbaar nog goed gebouwd ook. |
Komaan man, niks uit Brugge? Brugge op zichzelf is een 'Belgisch wereldwonder,' met zijn 3 torens, de Reien, het Minnewater ...
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be