Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Catholics Come Home (https://forum.politics.be/showthread.php?t=135726)

Albrecht 28 februari 2010 21:01

Catholics Come Home

Youtube Video

Zo'n filmpjes zouden ze nu eens hier moeten uitzenden! Als reclame bij de VTM, als boodschap van algemeen nut bij de VRT.

Zapatista 28 februari 2010 21:12

Epic self-ownage.

Albrecht 28 februari 2010 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista (Bericht 4622141)
Epic self-ownage.

Hoe bedoelt u?

Zapatista 28 februari 2010 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 4622147)
Hoe bedoelt u?

De titel deed me aan de kruistochten denken.

Albrecht 28 februari 2010 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista (Bericht 4622153)
De titel deed me hier aan denken:

De volkskruistocht? Ik zie het verband niet.

Zapatista 28 februari 2010 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 4622157)
De volkskruistocht? Ik zie het verband niet.

Mijn excuses, dat moesten de kruistochten zijn.

Albrecht 28 februari 2010 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista (Bericht 4622163)
Mijn excuses, dat moesten de kruistochten zijn.

Bedoelt u dat de Katholieken "op kruistocht gestuurd zijn" en nu weer naar huis moeten? Want ik zie het verband nog steeds niet.

Raf 28 februari 2010 23:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 4622123)
Youtube Video

Zo'n filmpjes zouden ze nu eens hier moeten uitzenden! Als reclame bij de VTM, als boodschap van algemeen nut bij de VRT.

Is het zó erg gesteld met het katholicisme dat er nu al reclamefilmpjes aan te pas moeten komen om mensen naar de kerk te lokken?

Esperanza 1 maart 2010 07:46

Citaat:

Youtube Video

Het is maar hoe je het bekijkt.

Het filmpje op zich is trouwens niets anders dan een opeenstapeling van uiterst melige cliché's.

Albrecht 1 maart 2010 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 4622457)
Is het zó erg gesteld met het katholicisme dat er nu al reclamefilmpjes aan te pas moeten komen om mensen naar de kerk te lokken?

Priesters kunnen niet iedereen makkelijk bereiken. De Paus spoort priesters aan om het internet te gebruiken om de Blijde Boodschap te verkondigen. Ook de tv is een goed medium.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza (Bericht 4622628)
Het is maar hoe je het bekijkt.

Het filmpje op zich is trouwens niets anders dan een opeenstapeling van uiterst melige cliché's.

Ik vind het goed voor het algemeen nut, maar u kunt toch niet ontkennen dat vele van die boodschappen op de VRT eerder op pure reclame lijken.

En ik zie die cliché's niet waar u over spreekt. Dat de Kerk bv. 's werelds grootste liefdadigheidsinstelling enzo is, is niet eens een stijlfiguur.

nihao 1 maart 2010 16:29

Als ze nu eens zouden beginnen met bij die viering wat meer te geven dan zo'n flets koekske en niet zelf al de wijn zouden uitzuipen... :D

Albrecht 1 maart 2010 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nihao (Bericht 4623387)
Als ze nu eens zouden beginnen met bij die viering wat meer te geven dan zo'n flets koekske en niet zelf al de wijn zouden uitzuipen... :D

Ach, miswijn wordt tijdens viering vermengd met water.

funzo 1 maart 2010 17:22

is dit geen staatspropaganda? want gans dat circus wordt met ons geld betaald

Travis66 1 maart 2010 17:53

Citaat:

Youtube Video

Kan niet. Voor twee redenen.

1. Filmpje duurt 2 minuten, dat wordt onbetaalbaar
2. Filmpje zit vol leugens, dat geraakt nooit door de keuring. Leugens mogen namelijk niet in reclame.

Over reden 2. Voor je je beledigd voelt. In het filmpje zitten uitspraken als "het enige ware geloof", en in reclame moet je dat bewijzen voor je dat mag claimen. Laat dat nu toch een onbewijsbaar punt zijn.
En zo zit dat filmpje volmet uitspraken die censuur triggeren.

Albrecht 1 maart 2010 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 (Bericht 4623479)
Kan niet. Voor twee redenen.

1. Filmpje duurt 2 minuten, dat wordt onbetaalbaar
2. Filmpje zit vol leugens, dat geraakt nooit door de keuring. Leugens mogen namelijk niet in reclame.

Over reden 2. Voor je je beledigd voelt. In het filmpje zitten uitspraken als "het enige ware geloof", en in reclame moet je dat bewijzen voor je dat mag claimen. Laat dat nu toch een onbewijsbaar punt zijn.
En zo zit dat filmpje volmet uitspraken die censuur triggeren.

Het moet niet hetzelfde filmpje zijn, alzeker omdat dit in het Engels is. Een gelijkaardig filmpje, met beelden van Vlaamse kerken, verwijzingen naar Georges Lemaître en de KU Leuven, ...

Reclamefilmpjes zitten vol leugens, maar dit filmpje nu net niet. Maar het is best dat zo'n uitspraken er worden uitgelaten, om te vermijden dat militante Atheïstjes en Vrijmetselaars gaan protesteren.

liberalist_NL 1 maart 2010 19:33

Citaat:

Youtube Video

Wat een leugens!
''We develloped the college system''. Ha! Ik reken het ze niet graag aan, maar dat waren toch echt de Muzulmannen.

Albrecht 1 maart 2010 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4623606)
Wat een leugens!
''We develloped the college system''. Ha! Ik reken het ze niet graag aan, maar dat waren toch echt de Muzulmannen.

Het systeem zoals we dat vandaag kennen is grotendeels door de Kerk ontwikkeld/uitgebreid. De oorsprong, die ligt nog veel eerder. Al reeds in Mesopotamië rond 3000 V.C. had je al iets dat er op trok.

Andro 1 maart 2010 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 4623374)
Priesters kunnen niet iedereen makkelijk bereiken.

Kinderen daarentegen.

liberalist_NL 1 maart 2010 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andro (Bericht 4623768)
Kinderen daarentegen.

Alsof die priesters daarom vragen. Seks is uit den boze, en ondertussen werpen de ouders hun kinderen op je schoot. Wou zou jij doen?

Amon_Re 1 maart 2010 22:28

Citaat:

Youtube Video

Op de VTM doen ze wat ze willen, maar op de staatszender hoort zo'n bullshit niet thuis.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be