![]() |
meer bevoegdheden aan de gemeenten
Zou meer bevoegdheden aan op gemeentelijk niveau en een zware afslanking van al de rest niet voor meer democratie kunnen zorgen?
|
en welke bevoegdheden zouden volgens jou bij de gemeenten moeten zitten?
ga je de gemeentegrenzen van nu behouden of ga je gemeentes fusioneren of juist splitsen? |
Citaat:
enkel waar gemeenschappelijke belangen zijn voor de gemeenten zou ik 'nationaal' houden, al de rest gemeentelijk....Uiteraard is dit niet zo simpel te antwoorden, vandaar dat ik dit topic start. |
Citaat:
of met toerisme? landbouw? Media? |
Citaat:
Gemeenten moeten afgeschaft worden. Clusters van gemeenten moeten omgevormd worden tot districten naar het voorbeeld van de Duitse kreitsen. |
Citaat:
Het is een beetje zoals sommige gewestbelastingen nu, waar de gemeenten de mogelijkheid krijgen om die zelf te innen en geen opcentiemen te vragen aan het gewest. |
Citaat:
Absoluut niet mee eens, dit leid alleen maar naar eenheidsworst en verschraling van de creativiteit. |
Citaat:
|
Citaat:
Zoals reeds eerder gevraagd is: Waar zou je de gemeenten meer bevoegdheden willen zien krijgen? |
Citaat:
Ooit al eens gedacht dat het gebrek aan creativiteit van de gemeente juist een gevolg is van gebrek aan verantwoordelijkheid. |
Citaat:
|
Ik vraag me af of wie pleit voor uitgebreidere bevoegdheden voor gemeenten zelfs maar een tipje kaas gegeten heeft van gemeentepolitiek...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Méér plaatselijke regeltjes en wetten. Plaatselijke potentaten die hun wil opleggen. Ik heb daar slechte ervaringen mee. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:37. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be