Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Kleinzielige flaminganten laten zich weer van hun kleinste kant zien (https://forum.politics.be/showthread.php?t=135861)

Raf 5 maart 2010 13:20

Kleinzielige flaminganten laten zich weer van hun kleinste kant zien

Taalrel in 'Mijn restaurant'

Vlaamsgezinde Halle moet niet weten van 'Les Deux' van Ludovic en Jurgen.

Read and weep: http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=GNT2N3V48

Wanneer gaat er eens een einde komen aan het taalfascisme van de flaminganten in dit land? Hoe kleinzielig kan een volkje zijn?

Anna List 5 maart 2010 13:25

dag Raf, goeiemiddag, alles nog in orde jongen ?

ge ziet er een beetje gecrispeerd uit.

Zwartengeel 5 maart 2010 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 4628887)

Wanneer gaat er eens een einde komen aan het taalfascisme van de flaminganten in dit land? Hoe kleinzielig kan een volkje zijn?

Ik kan verkeerd zitten, maar ik vermoed dat jij je deze zaak zo persoonlijk aantrekt omwille van een andere reden.

robert t 5 maart 2010 13:30

Citaat:

De dag dat de imperialistische Brusselaars de taalwetten in onze zogenaamde hoofdstad toepassen, stoppen met Vlaamse grond op te eisen en zich aanpassen in de randgemeenten.

Everytime 5 maart 2010 13:31

Citaat:

Ik weet helemaal niet wat "Mijn Restaurant" is maar soit, kleingeestigheid is ook de kenmerk van België. Dat ze hun naam in "De Twee" veranderen en ze zullen tevreden zijn. Als Jean Dupont naar Vlaanderen komt, zal hij misschien ook moeten zeggen dat hij Jan Vandebrug heet, wie weet!

quercus 5 maart 2010 13:31

Citaat:

Het stadsbestuur heeft meer dan gelijk. Vooreerst is er geen enkele reden waarom aan een restaurant zonodig een Franse naam moet gegeven worden. De tijd dat een restaurant zich bij uitstek richtte tot de Frans sprekende bourgeoisie uit Vlaanderen is lang voorbij. Een Franse naam geeft dergelijk etablissement geen enkele meerwaarde. Het getuigt bovendien van weinig respect voor het Nederlands, en dat uitgerekend in Vlaams Brabant waar in bepaalde gemeenten de FDF-francofonie onafgebroken een elitaire en arrogante houding etaleert. Of is het soms de bedoeling van dat koppel om zich vooral tot die Francofonen te richten?

Everytime 5 maart 2010 13:38

Kan iemand mij zeggen wat "Mijn Restaurant" is?

Renesse 5 maart 2010 13:42

Te zien aan de avatar laat iemand hier juist zijn kleinste kant niet zien :twisted:

Zwartengeel 5 maart 2010 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 4628916)

Dat wil je zelfs niet weten, geloof mij.

Anna List 5 maart 2010 13:42

ze kunnen het mss "Duo" dopen ;-)

pajoske 5 maart 2010 13:44

Omdat het gemeentebestuur het Vlaams karakter wil benadrukken willen zij hun mening opdringen aan de inwoners.
Dat ruikt naar (zachte) dictatuur. Een typische karaktertrek van Vlaamse politici.

Renesse 5 maart 2010 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 4628916)

Nee. Geen idee. Gokje wagen?

Renesse 5 maart 2010 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4628928)
ze kunnen het mss "Duo" dopen ;-)

Of "In den bloten Keanu", zo kneuterig geschreven met van die typische gordijntjes.

Raf 5 maart 2010 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4628891)
dag Raf, goeiemiddag, alles nog in orde jongen ?

ge ziet er een beetje gecrispeerd uit.

Probeer op het onderwerp te reageren, beste. Je heb in het verleden al ondervonden waar je neiging om ad hominem te reageren toe leidt...

Raf 5 maart 2010 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4628893)
Ik kan verkeerd zitten, maar ik vermoed dat jij je deze zaak zo persoonlijk aantrekt omwille van een andere reden.

Ah ja? En welke reden mag dat dan wel wezen?

Raf 5 maart 2010 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t (Bericht 4628896)
De dag dat de imperialistische Brusselaars de taalwetten in onze zogenaamde hoofdstad toepassen, stoppen met Vlaamse grond op te eisen en zich aanpassen in de randgemeenten.

En dat gaan ze bereiken door zich op te stellen als extremisten, denk je?

Anna List 5 maart 2010 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 4628938)
Probeer op het onderwerp te reageren, beste. Je heb in het verleden al ondervonden waar je neiging om ad hominem te reageren toe leidt...

:-o maar Raf toch, en nu weer compleet in t defensief ineens ... ik vraag oprecht hoe t met je gaat omdat je zo fel reageert op een faits divers ... en jij voelt je aangevallen ?!

echt, is alles in orde ?

vlijmscherp 5 maart 2010 13:48

dat duo heeft wel opeens gratis reclame gekregen, met dank aan het gemeentebestuur daar.
het wordt nu gewoon fel uitvergroot omdat het over een populair tv-programma gaat, maar dit doen ze dus al jaren. met meestal goed gevolg trouwens, de meeste ondernemers daar begrijpen de situatie en passen zich aan.

op zich vind ik trouwens dat dit overdreven is, de naam van een restaurant gaat geen verfransing aanmoedigen of stoppen. Dat ze vooral zorgen dat alles IN het restaurant in het Nederlands gebeurt.

Ernst Niessen 5 maart 2010 13:48

Citaat:

Zolang terecht verontruste Vlamingen die het opnemen voor de belangen van de Nederlandse taal, het verwijt taalfascisme voor hun voeten wordt geworpen, is er dus nog een lange weg te gaan.

Zou men u een staatsgevaarlijke terrorist noemen als u een vraag hebt over een in uw ogen onterechte belastingaanslag? :roll:

Raf 5 maart 2010 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 4628899)
Het stadsbestuur heeft meer dan gelijk. Vooreerst is er geen enkele reden waarom aan een restaurant zonodig een Franse naam moet gegeven worden. De tijd dat een restaurant zich bij uitstek richtte tot de Frans sprekende bourgeoisie uit Vlaanderen is lang voorbij. Een Franse naam geeft dergelijk etablissement geen enkele meerwaarde. Het getuigt bovendien van weinig respect voor het Nederlands, en dat uitgerekend in Vlaams Brabant waar in bepaalde gemeenten de FDF-francofonie onafgebroken een elitaire en arrogante houding etaleert. Of is het soms de bedoeling van dat koppel om zich vooral tot die Francofonen te richten?

En �*ls dat de bedoeling zou zijn, wat dan? Dat is toch hùn zaak zeker?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be