![]() |
Lady Gaga verboden op het RTBF !
Videoclips of liedjes van Lady Gaga mogen niet meer gedraaid of vertoond worden op het RTBF wegens een verbod opgelegd door het Parlement van de Franse Gemeenschap van België. Ze wordt beschuldigd van op te komen voor de Vlaamse zaak ( zie foto).
:o) ![]() foto : Lady Gaga op de vlieghaven van Heathrow |
K&k?
|
Wat is nieuw? Alle Nederlandstalige clips en liedjes zijn al sinds het bestaan van de RTBF verboden.
|
Citaat:
|
Geforceerd werkt dat niet zo goed. Vlamingen moeten gewoon hun taal meer respecteren. Voor Frans(talig)en is dat een evidentie, regels of niet. Het feit dat spotten met de Nederlandstalige cultuur bon ton is spreekt boekdelen over het zelfbeeld van de Vlaming, en dat is niet louter zelfspottende humor zoals de Britten hebben, het is oprecht een laag zelfbeeld.
Zelfs in miniscule (qua bevolking) landen als Finland en IJsland produceren meer muziek in hun eigen taal, percentueel gezien. ;-) Zelfs Denen, wiens taal bijna hetzelfde klinkt als het Hollands Nederlands in diens hardste vorm, respecteren hun taal meer. |
Citaat:
|
Citaat:
In het Nederlands is nl de laatste vijf jaar meer nl muziek geproduceerd dan in de zestig jaar daarvoor. Weinig in Vlaanderen, maar vooral in Nederland is de productie geexplodeerd. In Nederland is dan ook in een voorkomend geval de vraag aan de artiest: "Waarom zing je Engels?", waar in Vlaanderen de presentator zal vragen "Waarom zing je Nederlands?" |
Citaat:
Persoonlijk vind ik die vergelijking van Deens met het hardste Hollands niet echt opgaan. Al was het alleen al om de Deense uitspraak van de 'r', die klinkt zoals die in het Frans, terwijl de Hollande 'r' doorgaans toch rrrollend is. Als u dan toch een Scandinavische taal met het hardste Hollands wilt vergelijken, neem dan IJslands. (Een prachtig klinkende taal vind ik dat trouwens) Deens heeft -voor mij toch- meer weg van een soort Noors of Zweeds dat door een Duitser slordig wordt uitgesproken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Daar kunnen we het wel over eens zijn. |
Citaat:
|
Van mijn part mogen ze Lady Gaga overal boycotten. De zoveelste waardeloze, door het vele geld van majorlabels omhooggehypete kutartieste.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik weet niet of ik er al iets van gehoord heb. Veel zal'k niet missen.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be