![]() |
Een klassificatie van broeikasopinies
Een klassificatie van broeikasopinies
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zit ergens tussen de warmers en de lauwwarmers, en zou graag een beetje meepikken van de opportunisten :-D
|
En wat met de "Trek het me niet aan, zolang het mijn portefeuille niet schaad"?
|
Citaat:
Plows, Plagues, and Petroleum: How Humans Took Control of Climate Citaat:
Paul |
De eco-fashisten worden weeral vergeten...typisch
|
en "trekt het zich niet aan, we hebben toch geen kinderen "Après moi, les mouches""
|
Citaat:
|
Opportunisten:
Milieubezorgden = Contradictio in terminis Opportunisten moet je vooral gaan zoeken bij de ontkenners, de bedrijven die omzetvermindering vrezen door het implementeren van maatregelen om CO2 uitstoot te beperken. Die omzet is hun enige bekommernis, vandaar de term opportunisten. De mensen in de straat die de verhalen van de ontkenners lezen vrezen ook meer taksen en worden op die manier opportunisten. "tis allemaal om geld uit onze zakken te kloppen" - hun goed onderbouwde argument. |
Citaat:
- deze die beschreven zijn in de openingspost, en die enkel maar zien dat het klimaatalarmisme in hun politieke kaart speelt (in de eerste plaats de groen getinte dingensens). - deze voor wie de hele discussie een voorbeeld is van complot theorie (of dat willen laten geloven) en dus de mensen trachten te overhalen ("ze gaan de centen uit uwe zak halen") om daar vooral niet aan toe te geven. De producenten van "twijfel", die jij aanhaalt. Maar in de grond zijn het dus alletwee opportunisten, want ze zijn niet geinteresseerd in de grond van het debat, maar enkel maar hoe ze het kunnen aanwenden voor hun eigen voordeel. |
Reken mij maar bij de lauw-warmers, met een paar skeptische trekjes: de paleo temperatuur reconstructies zijn m.i. nog niet veel waard, noch de wetenschap daarrond...
Maar verder onderzoek naar alternatieven voor fossiele brandstoffen is zeker nodig. Wel moet men uitkijken dat men die niet gaan toepassen op grote schaal terwijl de kosten en de baten nog ver uit elkaar liggen en de voornaamste problemen (opslag van energie) nog (lang) niet zijn opgelost... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind het altijd eigenaardig dat men opvattingen over wat het broeikas effect nu gaat doen altijd onlosmakelijk wil koppelen aan welke handelingen men zou moeten ondernemen.
De opinie "jaja, er gaat iets gebeuren" maar "nee, ik heb geen goesting om er iets aan te doen" is blijkbaar niet mogelijk :-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be