![]() |
Halal in de NMBS-stations
Beste medeforummers,
Zoals u misschien al heeft opgemerkt heeft de NMBS een exclusief contract afgesloten met Döner Company zodat ook de Vlaamse pendelaar nu eindelijk kan profiteren van halal-vlees. Het is bekend dat halal-vlees van veel betere kwaliteit is want door de imam gecontroleerd. Bovendien kadert deze zet van de NMBS ook in de broodnodige opbouw van een warme, multiculturele samenleving waarin verschillende tradities elkaar verrijken. De NMBS is zich hier dus goed bewust van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid. Ook positief is het streven van de NMBS naar meer uniformiteit in de stations. Binnenkort heeft zelfs de kleinste gemeente in Vlaanderen haar Döner Company. Er zijn nu eenmaal steeds meer mensen in Vlaanderen die zich aangetrokken voelen door de wijsheid van de islam, en het volgen van hun religieuze verplichtingen inzake halal voedsel is een mensenrecht. http://www.donercompany.nl/nl/intro.html Met juichende groet, Kallikles |
Citaat:
de NMBS zou beter eens zorgen dat haar treinen op tijd rijden; dat haar betaalautomaten werken; dat ze in de spits meer treinen inleggen; dat de prijzen naar beneden gaan (ik vind het al gek dat je moet betalen om in zo een beestenkooi te worden voortgereden). en dan kunnen ze voor mijn part elke maandag halalparties houden in hun hoofdkwartier. |
Citaat:
Veel succes alvast bij uw volgende poging mensen op stang te jagen. |
trollen pfffff
|
Citaat:
zo zelfs een sus iratus je doorheeft wordt je wel héél voorspelbaar. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik moet zeggen, geheel los beschouwd van voedselreinheid en rituele slachtingen, varkensvlees is wel behoorlijk ongezond en ik eet het ook niet meer. Maar goed, Döner is zelf evenmin bepaald het schoolvoorbeeld van een evenwichtige maaltijd.
|
Citaat:
- geen compliment; - wel een compliment. In ieder geval mag je over mij gerust ook zoiets schrijven, "filosoof"! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
"Het is bekend dat halal-vlees van veel betere kwaliteit is want door de imam gecontroleerd."
Sinds wanneer is een imam veterinair deskundig? Of beschikt die over vakkennis om de kwaliteit van vlees na de slacht te kunnen beoordelen? Het lijkt mij van niet. Hier worden weer eens twee verschillende zaken door de war gehaald: het religieus rein zijn en het hygiënisch rein zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Nu ja, hij doet maar. |
Citaat:
|
Citaat:
bwa, er zullen er zeker een stuk of 3-4 zijn hé, die weigeren binnen te stappen in een zaak waar het oranje overheerst.... |
Zit er dan voortaan een imam op de trein naar Buizingen ?
|
Personen die in een treinstation gaan eten zijn sowieso toch al verloren voor de mensheid.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:37. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be