Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Knuffelbeleid PKK : stank voor dank (https://forum.politics.be/showthread.php?t=135938)

brother paul 9 maart 2010 07:36

Knuffelbeleid PKK : stank voor dank

http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...ons-land.dhtml

Citaat:

Iemand die zich uitgeeft voor een lid van de Koerdische afscheidingsbeweging PKK dreigt met bomaanslagen in ons land. In een fax die hij gisteren naar BNP Paribas stuurde, dreigt hij met aanslagen op enkele vestigingen van de bank, de belangrijkste politietoren in Brussel én gebouwen van Turkse instellingen in de hoofdstad. Overal is de veiligheid nu opgedreven. Dat meldt Het Laatste Nieuws.
Voila, zo dankbaar is dat zo'n lui een warm nest te geven en te knuffelen in onze sociale incest industrie.

Moeten we echt geen CRITERIA formuleren ??? Zomaar iedereen en elke terrorist in gans de wereld onderdak geven ?? Zijn terroristen wel politieke vluchtelingen ??

Txiki 9 maart 2010 09:53

Zever. Stop de mediacampagne tegen de Koerden. Stop de manipulatie!

Wie verstuurt er nu een "bedreiging" per fax? Juist ja, een amateur, een loser, een nitwit :roll:

Gwyndion 9 maart 2010 09:54

En je houding is gebaseerd op...? Dat de Koerden zeker reden hebben om boos te zijn moeten ook in de media komen maar de PKK zijn nu ook geen schatjes...

speurneus 9 maart 2010 10:06

Er is een groot verschil tussen "de Koerden" en de PKK.
Wat heeft de PKK al voor goeds gedaan voor de Koerden,...noppes.
Net zomin als de ETA meer kwaad dan goed heeft gedaan voor de Baskische zaak.

pegasus6869 9 maart 2010 10:38

Stank Voor Dank

Ik vindt dat al die" vreemde inwijkelingen"" hier veel toegelaten krijgen.Ze krijgen hun kerken,tv stations,radio stations,sociale gouden manden,en zo veel meer.........."MAAR" als er ook het minste hun niet aanstaat dan protesteren,betogen,vandalisme,vechten,moorden, ze .......zie ook maar naar andere europese steden !!!!!!!
en dit allemaal nauwelijks strafbaar!!!!!!!En wij (echte)(belgen)keken er naar

MAAR IN HUN EIGEN PRACHTLANDJES DAAR IS HET ANDERE KOEK !!!!!

Burkide 9 maart 2010 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 4633109)
Wat heeft de PKK al voor goeds gedaan voor de Koerden,...noppes.

Met 'sis' kun je Parijs natuurlijk in een flesje stoppen, maar het is even twijfelachtig of het zonder de PKK zoveel beter zou zijn gegaan. Tot op heden is iedere stilte vanuit PKK-zijde, zoals de wapenstilstand die in april van start ging, door het Turkse regime beschouwd werd als een teken van zwakte en een vrijgeleide om de repressie nog op te drijven.

Even terzijde: ik heb het altijd al merkwaardig gevonden dat mensen die onwrikbaar gekant zijn tegen de toetreding van Turkije tot de Europese Unie op universalistische/humanistische grond, namelijk het autoritaire en sluipend islamiserend karakter van het huidige Turkse regime, zo vaak dezelfden zijn als diegenen die ook menen dat steun vanuit Vlaanderen aan secularistische verzetsbewegingen als de PKK of de DHKP/C niet door de beugel kan. Ik weet niet of dat aan extreem pacifisme dan wel aan een onoprechtheid van dat universalisme en humanisme te wijten is ("ieder excuus is goed om over dei vremden te klagen). (Waarmee ik overigens niemand hier in het bijzonder viseer.)

Overigens geloof ik net als Txiki niet in de authenticiteit van die 'bedreiging'.

ministe van agitatie 9 maart 2010 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 4632996)

Voila, zo dankbaar is dat zo'n lui een warm nest te geven en te knuffelen in onze sociale incest industrie.

Me dunkt dat de Koerden hier niet bepaald een warm nest kregen. Tenzij je herhaalde huiszoekingen, pogingen om je tv-station en andere media te censureren en woordvoerders en militanten te criminaliseren als "knuffelen' zou omschrijven.
Als de Belgische staat - in samenwerking met Turkse geheime diensten - mensen op die manier knuffelt, moet men niet verbaasd opkijken wanneer de mensen zich uit dat soort doodknuffel willen bevrijden.

Daar gaat het in eerste instantie al om: Koerden worden ook in Turkije bepaald niet geknuffeld en ze hebben onze solidariteit meer dan nodig.

Citaat:

Moeten we echt geen CRITERIA formuleren ??? Zomaar iedereen en elke terrorist in gans de wereld onderdak geven ?? Zijn terroristen wel politieke vluchtelingen ??
De term 'terrorisme' is niet bruikbaar. Misschien je eens verdiepen in de positie van de Koerden en de houding van de Turkse staat. Het is logisch dat ze zich verzetten en in opstand komen. Dat zou iedereen (moeten) doen.
Dat ze daarvoor de wapens opnemen kan je hen moeilijk ten kwade duiden: het is een vorm van zelfverdediging.
Als we geen asiel toekennen aan de Koerden (die in Turkije gediscrimineerd worden, waar gemarteld wordt en waar men de gevangenissen af en toe leeg maakt door de gevangenen te vermoorden) aan wie dan wel?

marram 9 maart 2010 11:12

Geef eens een aantal voorbeeld van terroristische daden van de PKK?

brother paul 9 maart 2010 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 4633216)
Me dunkt dat de Koerden hier niet bepaald een warm nest kregen. Tenzij je herhaalde huiszoekingen, pogingen om je tv-station en andere media te censureren en woordvoerders en militanten te criminaliseren als "knuffelen' zou omschrijven.
Als de Belgische staat - in samenwerking met Turkse geheime diensten - mensen op die manier knuffelt, moet men niet verbaasd opkijken wanneer de mensen zich uit dat soort doodknuffel willen bevrijden.

Daar gaat het in eerste instantie al om: Koerden worden ook in Turkije bepaald niet geknuffeld en ze hebben onze solidariteit meer dan nodig.

De term 'terrorisme' is niet bruikbaar. Misschien je eens verdiepen in de positie van de Koerden en de houding van de Turkse staat. Het is logisch dat ze zich verzetten en in opstand komen. Dat zou iedereen (moeten) doen.
Dat ze daarvoor de wapens opnemen kan je hen moeilijk ten kwade duiden: het is een vorm van zelfverdediging.
Als we geen asiel toekennen aan de Koerden (die in Turkije gediscrimineerd worden, waar gemarteld wordt en waar men de gevangenissen af en toe leeg maakt door de gevangenen te vermoorden) aan wie dan wel?

zo'n zelfverdediging past niet in onze maatschappij

Anna List 9 maart 2010 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4633091)
Zever. Stop de mediacampagne tegen de Koerden. Stop de manipulatie!

...

²

Stop de partijdige Belgische Justitie, wie gelooft die mensen nu nog ?!?

ministe van agitatie 9 maart 2010 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 4633548)
zo'n zelfverdediging past niet in onze maatschappij

Hangt van de omstandigheden af. Tijdens WOII duidelijk wel, bijvoorbeeld. Bovendien: ik zie geen enkele aanwijziging dat de Koerden er zich in onze maatschappij aan bezondigden. Ze verspreidden vooral hun visie en hun cultuur. Tot nader order is dat niet alleen legitiem, het is ook legaal.

Jozef Ostyn 9 maart 2010 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 4632996)
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...ons-land.dhtml

Terroristen zijn uiteraard geen vluchtelingen. Maar mensen die opkomen voor de vrijheid en identiteit van hun volk kunnen dat wel zijn. Er zijn ook veel Koerden die met de PKK geen uitstaans hebben.

Jozef Ostyn 9 maart 2010 14:58

Ik vind dat altijd zo lekker hypocriet wanneer verdedigers van de PKK zeggen dat men ze niet als een terroristische organisatie mag bestempelen omdat ze in België nog geen aanslagen zouden gepleegd hebben.

Pelgrim 9 maart 2010 15:00

Dat de flikken die bij de Koerden zijn binnen gevallen toevallig Turken zijn en Turks tegen die Koerden praatten, doet blijkbaar bij haast niemand een belletje rinkelen? Een koerdisch tv station mag blijkbaar niet aanwezig zijn hier maar de Turkse staat mag zich hier wel komen moeien...

Jozef Ostyn 9 maart 2010 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 4633647)
Dat de flikken die bij de Koerden zijn binnen gevallen toevallig Turken zijn en Turks tegen die Koerden praatten, doet blijkbaar bij haast niemand een belletje rinkelen? Een koerdisch tv station mag blijkbaar niet aanwezig zijn hier maar de Turkse staat mag zich hier wel komen moeien...

Ik geloof de PKK-propaganda al evenmin als de Turkse staatspropaganda.

ministe van agitatie 9 maart 2010 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 4633655)
Ik geloof de PKK-propaganda al evenmin als de Turkse staatspropaganda.

Dat hoeft niet. De aanwezigheid van Turkse agenten (of agenten van Turkse oorsprong) is door de commissaris bevestigd.

vlijmscherp 9 maart 2010 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 4633665)
Dat hoeft niet. De aanwezigheid van Turkse agenten (of agenten van Turkse agenten) is door de commissaris bevestigd.

niet echt. hij heeft gezegd dat er effectief Belgische agenten van Turkse afkomst aanwezig waren. of dit toeval of niet, dat is iets anders, maar gaan we op basis van afkomst bepalen wie er aan welke actie meedoet?

brother paul 9 maart 2010 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 4633624)
Hangt van de omstandigheden af. Tijdens WOII duidelijk wel, bijvoorbeeld. Bovendien: ik zie geen enkele aanwijziging dat de Koerden er zich in onze maatschappij aan bezondigden. Ze verspreidden vooral hun visie en hun cultuur. Tot nader order is dat niet alleen legitiem, het is ook legaal.

alles kan uitgedebatteerd worden, en onrustige of verhitte discussie laat je best even bekoelen

ministe van agitatie 9 maart 2010 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 4633673)
alles kan uitgedebatteerd worden, en onrustige of verhitte discussie laat je best even bekoelen

Ik vrees dat een debat met de nazi's tussen '39 en '45 weinig verheffend en nog minder efficiënt was.

Me dunkt dat de Koerden in Turkije in een vergelijkbare situatie zitten.

brother paul 9 maart 2010 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 4633688)
Ik vrees dat een debat met de nazi's tussen '39 en '45 weinig verheffend en nog minder efficiënt was.

Me dunkt dat de Koerden in Turkije in een vergelijkbare situatie zitten.

mij gaat het over het bedreigen van het gastland, ok niet afwijken aub

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be