![]() |
Moeten sociale minima stijgen met 150€?
Dit is een voorstel van Igrid Lieten, Vlaams minister van Armoedebestrijding.
Dat is een geheel vrijblijvend voorstel want ze heeft geen bevoegdheid daarover. Ministers van armoede zonder bevoegdheid kunnen we ons beter besparen. Maar: wat vindt u van haar voorstel? |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik blijf voorstander van een persoonlijkers systeem met onkosten nota's
de alleenstaande laageschoolde moeder van 2 moet iets meer krijgen (ook al zit ze in de miserie door eigen keuzes en risico's) en de leeggangers die hun dop op cafe opdoen moeten minder krijgen den dop dient niet om bier en sigaretten te kopen |
Citaat:
Diegenen die het door omstandigheden buiten hun wil verdienen om gesteund te worden, ok! Diegenen uit die groep die zich inspannen om hun probleem op te lossen, ok! De anderen, de beroepsdoppers, eruit! Al diegenen die hier uit verre landen aanspoelen "omdat ze gehoord hebben dat ze hier zomaar geld, een huis enz enz cadeau krijgen": eruit! Dat is pas eerlijk tov diegenen die zich wel inspannen om iets bij elkaar te krijgen! Inquisitie? Diegenen die hier met "inquisitie" afkomen behoren misschien tot die groep die liever niet hebben dat men ze eventjes van naderbij bekijkt??? |
Het zijn de minimumlonen die moeten stijgen, zelfs al gaat dit ten nadele van de sociale minima.
|
"sociaal" hahahahaha
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben op dit moment werkloos (al volg ik via de VDAB een opleiding). Ik krijg per maand €400, en ik wil geen cent meer. Akkoord, het is weinig, maar ik voel mij al schuldig genoeg door te leven op kosten van anderen. Ik wil niet dat dat schuldgevoel nog zal stijgen door nog meer op andere mensen te leven. Waar gaat die tresebees dat geld eignelijk halen? De pot is op, en we hebben geen reserves meer...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat is daar erg aan? Ik schaam mij ook voor de situatie hoor. Maar dat zijn omstandigheden waar ik niet alleen schuld aan heb. Mensen met Asprerger vinden nu eenmaal niet makkelijk werk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Kijk eens waar de Walen beland zijn met hun steuntrekkerij.
|
Citaat:
Is er voor u geen mogelijkheid om thuis te werken? Als netwerkbeheerder moet dat toch kunnen, niet? Fred. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:22. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be