Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   vrienden help ons tegen het download verbod (https://forum.politics.be/showthread.php?t=135984)

ericbrink 9 maart 2010 21:29

vrienden help ons tegen het download verbod

Door de val van het kabinet is de regeling echter vertraagd maar deze zal wel doorgang vinden.
Download je iets waar auteursrecht op zit en betaal je niet dan ben je volgens de nieuwe wet strafbaar.
Er zullen dan wel genoeg legale alternatieven zijn maar betalen moet je!

Ik vind dit schandalig en wel om meerdere redenen.
Ten eerste willen veel bands doorbreken via gratis muziek op internet en is het voor hen dan moeilijker muziek aan de man te brengen omdat het niet meer laagdrempelig is.

Verder wil ik het eens gaan hebben over de kosten: die mannetjes in Den Haag zijn natuurlijk rijk maar als je €1 per track moet gaan betalen en je wilt even 400 of 500 tracks gaan downloaden, dan kan dit niet meer.
Weg digitale muziekverzameling, weg markt voor mp3-spelers en andere digitale muziek.

Daarom doe ik in deze alinea een oproep aan al mijn lezers.
We moeten ons eigenlijk verenigen, ook met meerdere weblogs, en zo zorgen dat deze maatregel in de Tweede Kamer zal sneuvelen.

Dus mensen, verenig U!

Wordt lid van onze website of wordt V.I.P, als u een bedrag doneert komt uw website onder onze V.I.P blogroll te staan en op die manier bouwen wij een actie platform tegen het mogelijke besluit om ons te laten betalen voor onze downloads!.

Wij zullen alle leden wekelijks een nieuwsbrief toezenden en op de hoogte houden hoe het nu verder gaat met dit mogelijk belachelijke besluit van het kabinet.

laat je stem horen en kom voor 1 keertje langs bij http://downloadenmag.xtreemhost.com/ of http://www.downloadenmag.tk

Eric B

Txiki 9 maart 2010 21:34

Val van het kabinet? Welk kabinet?

Jazeker 9 maart 2010 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4634315)

Ik volg toch ook even niet, hoor.

filosoof 9 maart 2010 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4634315)

in Nederland.

Jazeker 9 maart 2010 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4634348)
in Nederland.

Dan moet Vlaanderen dringend Nederland overnemen. Wallonië geven we als zwijggeld aan Frankrijk en Brussel mag het op z'n eentje rooien en zien of dat groot bakkes nog werkt dan. De queen mag op pensioen en een stroman mag president spelen terwijl ik de beslissingen neem. Goed plan?

Txiki 9 maart 2010 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4634348)
in Nederland.

Ach ja. Misschien had hij dan zijn pleidooi wat moeten aanpassen. Dit forum is geen Nederlands forum. Er zijn wel Nederlanders actief, dat is zeker zo, en die zijn welkom. Maar het is nog altijd politics.BE.

Bovenbuur 9 maart 2010 21:57

De piratenpartij wil ook mee gaan doen met de verkiezingen in juni, dus kabinet Zwartbaard 1 is een mogelijkheid.

Jazeker 9 maart 2010 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4634365)
Ach ja. Misschien had hij dan zijn pleidooi wat moeten aanpassen. Dit forum is geen Nederlands forum. Er zijn wel Nederlanders actief, dat is zeker zo, en die zijn welkom. Maar het is nog altijd politics.BEVL.

U zei? ;-)

Txiki 9 maart 2010 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4634372)
U zei? ;-)

:clapping: toch ene slimme in de klas

Jazeker 9 maart 2010 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4634377)
:clapping: toch ene slimme in de klas

Ik ben zo geboren.

Dronkoers 9 maart 2010 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ericbrink (Bericht 4634309)
Weg (gratis, nvdDronkoers) digitale muziekverzameling, weg markt voor mp3-spelers en andere digitale muziek.

...

Eindelijk

bgf324 10 maart 2010 13:29

Niet voor

stropke 10 maart 2010 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4634360)
Dan moet Vlaanderen dringend Nederland overnemen. Wallonië geven we als zwijggeld aan Frankrijk en Brussel mag het op z'n eentje rooien en zien of dat groot bakkes nog werkt dan. De queen mag op pensioen en een stroman mag president spelen terwijl ik de beslissingen neem. Goed plan?

Mij best.
In terminologie van dit onderwerp vertaalt: dan moet Vlaanderen dringend Nederland downloaden. ;-):lol:

From_Vlaanderen 10 maart 2010 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4634360)

Ik ben wel je stroman bij de VRT.

From_Vlaanderen 10 maart 2010 18:27

Citaat:

Door de val van het kabinet is de regeling echter vertraagd maar deze zal wel doorgang vinden.
Download je iets waar auteursrecht op zit en betaal je niet dan ben je volgens de nieuwe wet strafbaar.

Ten eerste willen veel bands doorbreken via gratis muziek op internet en is het voor hen dan moeilijker muziek aan de man te brengen omdat het niet meer laagdrempelig is.

Verder wil ik het eens gaan hebben over de kosten: die mannetjes in Den Haag zijn natuurlijk rijk maar als je €1 per track moet gaan betalen en je wilt even 400 of 500 tracks gaan downloaden, dan kan dit niet meer.
Weg digitale muziekverzameling, weg markt voor mp3-spelers en andere digitale muziek.

We moeten ons eigenlijk verenigen, ook met meerdere weblogs, en zo zorgen dat deze maatregel in de Tweede Kamer zal sneuvelen.

Dus mensen, verenig U!

Wordt lid van onze website of wordt V.I.P, als u een bedrag doneert komt uw website onder onze V.I.P blogroll te staan en op die manier bouwen wij een actie platform tegen het mogelijke besluit om ons te laten betalen voor onze downloads!.

Wij zullen alle leden wekelijks een nieuwsbrief toezenden en op de hoogte houden hoe het nu verder gaat met dit mogelijk belachelijke besluit van het kabinet.

laat je stem horen en kom voor 1 keertje langs bij http://downloadenmag.xtreemhost.com/ of http://www.downloadenmag.tk

Eric B

Ge hebt gelijk
Dat is zoals het Second Amendment.
Ze hebben dat in den tijd eens toegestaan en nu vinden ze dat niet meer tof.

BigF 10 maart 2010 18:32

Citaat:

Dat mocht sowieso toch al niet? En vrij logisch, dat 'auteursrecht' is geen doos lucht eh?
Citaat:

Kijk eens aan! Dat is nieuw, dat je moet betalen voor iets.
De bakker en de slager delen hun koffiekoeken en hun blinde vinken toch ook gratis uit?
Schandalig dat ze voor iets banaals als muziek geld durven vragen.

Citaat:

Ik was er al bang voor.

Citaat:

Wat is me dat voor een reden?
Hoe meer mensen betalen voor hun muziek, hoe minder er geinteresseerd zijn in gratis muziek? Ofzo?
Gratis is gratis, wat de rest dan doet speelt geen rol. Als je je gratis muziek aan de straatstenen niet gesleten krijgt zal dat vast niet aan de iTunes-store liggen...

Citaat:

Jawel hoor. Troost u. Ik heb het eens nageteld en het kost je dan 400 of 500 euro, al naargelang het juiste aantal tracks. Ik zou ook nog eens na kunnen tellen hoeveel het je zou kosten als je die tracks op cd zou kopen maar mijn zakjapanner is nog aan het naroken van de vorige berekening...
Citaat:

Nee hoor, als je maar betaalt.
Elke hobby kost centen.
Ik ga mijn stripcollectie ook niet aanvullen met inderhaast onder mijn jas gemoffelde strips uit de krantenwinkel om de hoek. En boekenkasten worden (al zijn strips niet gratis) ook nog volop te koop dus de mp3-speler markt zal nog wel effe voorkunnen.

Citaat:

Dream on.
Citaat:

Dus mensen, verenig U!
Dream on again.
Citaat:

Ik word lid!! Op voorwaarde dat er ook in de statuten word vermeld dat we ook tegen het feit zijn dat ze ons laten betalen voor brood en pistolets.

Citaat:

Ik weet niet of ik erger iets uit moeten checken of niet maar wat telt is;"Ik wens mij helaas niet in te schrijven op uw nieuwsbrief."

Citaat:

Er zitten auteursrechten op mijn stem. Enkel als je betaalt dus.

Citaat:

Eric B
BigF

Eberhard Leclerc 10 maart 2010 18:34

Citaat:

Eric B

Er is ontzettend veel auteursrechtenvrije muziek op internet.

Keurmerkje daarvoor misschien?

Dan heeft Buma of Sabam niet meer zoveel te vertellen.

Nussbaum 10 maart 2010 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 4635556)
Dat mocht sowieso toch al niet? En vrij logisch, dat 'auteursrecht' is geen doos lucht eh?

Citaat:

Kijk eens aan! Dat is nieuw, dat je moet betalen voor iets.
De bakker en de slager delen hun koffiekoeken en hun blinde vinken toch ook gratis uit?
Schandalig dat ze voor iets banaals als muziek geld durven vragen.
Het downloaden van muziek is op dit moment legaal in Nederland, mits het voor eigen gebruik is. Men betaalt hiervoor bij de aanschaf van blanco mediaopslag.

Dronkoers 10 maart 2010 22:16

Citaat:

:-D

Ik eis gratis lidmaatschappij op!

BigF 11 maart 2010 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nussbaum (Bericht 4635729)
Het downloaden van muziek is op dit moment legaal in Nederland, mits het voor eigen gebruik is. Men betaalt hiervoor bij de aanschaf van blanco mediaopslag.

Wat een belachelijke regeling.
Niet moeilijk dat men daar aan een nieuw wetsvoorstel werkt.

Hoeveel betaal je nu extra bij de aanschaf van een leeg cd-tje?
En hoeveel is dat dan per nummer als je stelt dat je 150 mp3's naar dat cd-tje schrijft?
Ik heb het niet nageteld maar ik durf te verwedden dat dat een belachelijk laag bedrag is. Muzikanten moeten ook leven eh.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be