Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Tot wat zal het individualisme leiden? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=135998)

Soldier XVR175987 10 maart 2010 15:58

Tot wat zal het individualisme leiden?

We raken stilaan gewend aan dit fenomeen. Oudere mensen zijn nog sociaal, jongeren lopen met een ipod in hun oren. En ze bekijken je raar als je hen aanspreekt. (Wat moet je van mij vreemdeling)

Is dit concept ons opgedrongen, sluimerde het langzaam in?
Hoe evolueert dit en wie haalt er voordeel uit? Worden we compleet apatisch en onverschillig?

Steve_M 10 maart 2010 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Soldier XVR175987 (Bericht 4635341)
We raken stilaan gewend aan dit fenomeen. Oudere mensen zijn nog sociaal, jongeren lopen met een ipod in hun oren. En ze bekijken je raar als je hen aanspreekt. (Wat moet je van mij vreemdeling)

Is dit concept ons opgedrongen, sluimerde het langzaam in?
Hoe evolueert dit en wie haalt er voordeel uit? Worden we compleet apatisch en onverschillig?

Verder durven kijken dan je ervaringen op tram of bus kan helpen. Het verenigingsleven in Vlaanderen bijvoorbeeld is springlevend. Het omgekeerde geldt trouwens ook: loop maar eens een café binnen in een dorp in Oost-Vlaanderen en spreek er eens een oudere aan. Eens zien hoe sociaal die ouderen wel zijn.

Loki 10 maart 2010 17:43

tot algemene onderwerping van het individu aan de groep.....de wet van de contradictie

eno2 16 maart 2010 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Loki (Bericht 4635494)
tot algemene onderwerping van het individu aan de groep.....de wet van de contradictie

Van actie en reactie.

eno2 16 maart 2010 10:04

Citaat:

Tot wat zal het individualisme leiden?
Ik wist het, maar ik ben het vergeten . Ik kom hierop terug.

nihao 18 maart 2010 15:51

Citaat:

Oudere mensen zijn nog sociaal
WATTE ? Die voorkruipers aan de kassa van de superette, die busbezetters tijdens de spits, die geldoppotters, s o c i a a l ?

backfire 18 maart 2010 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nihao (Bericht 4647551)
WATTE ? Die voorkruipers aan de kassa van de superette, die busbezetters tijdens de spits, die geldoppotters, s o c i a a l ?

:lol:

Slakkenkruipers over de zebrapaden.

eno2 19 maart 2010 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4643902)
Ik wist het, maar ik ben het vergeten . Ik kom hierop terug.

Ik ben op zoek in mijn notities. Geduld.

Jantje 19 maart 2010 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nihao (Bericht 4647551)

Je vergeet dat nog dat zij het zijn die de politie bellen omdat jongeren op straat spelen.
Dat zij het zijn die willen dat jongeren dag en nacht stil zijn en op een stoeltje zitten.
Dat zij het zijn die willen dat jongeren steeds klaar staan voor hen, maar het vertikken om voor hun kleinkinderen te zorgen als de ouders zijn gaan werken.
Er is helemaal niets sociaal aan de huidige generatie bejaarden.
Als ze konden zouden ze iedereen zelfs opsluiten en enkel uit hun hokje laten komen om hen te dienen.

-=EXCALIBUR=- 19 maart 2010 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4648701)
Ik ben op zoek in mijn notities. Geduld.

Je moet je zeker niet haasten want er is niemand die er op wacht.

eno2 19 maart 2010 09:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- (Bericht 4648727)
Je moet je zeker niet haasten want er is niemand die er op wacht.

Ok ik zal me niet haasten, dat komt mij goed uit.

eno2 19 maart 2010 09:44

Helaas zijn er toch sommigen die menen dat ze van mij van alles en nog wat kunnen eisen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be