![]() |
Wat vind je de beste oorlogsfilms
Was even dit artikel aan het lezen over de films Inglorious Bastards, Shutter Island en bij uitbreiding de manier waarop Tinseltown en andere oorden waar kaboutertjes films maken eigenlijk aan geschiedvervalsing doet. Weze het dan voor de sensatie ofwel voor een agenda.
Ik vermeld het maar omdat het een interessant artikel is. Maar het deed me even terugdenken aan het genre van de oorlogsfilm. Maar dit is Koetjes en Kalfjes. En lijstjes maken we allen wel graag... Dus de vraag is zowat je lijstje van goede oorlogsfilms is. Je kan er zoveel kiezen als je wil maar zorg wel dat je die films echt wel goed vindt... Geen popcorn plezier zonder diepgang. Je hoeft je hoofd niet te pijnigen en volgorde is ook niet belangrijk. Je moet het niet bij 1 post houden. Overmorgen denk je vast nog aan eentje waarvan je even niet op de naam kon komen. Ik geef maar zelf het voorbeeld: Citaat:
|
Welke, het is "welke" vind je de beste oorlogsfilms...
|
Das Boot
Der Untergang Magnifieke films. Ik walg van de hollywood versie van de oorlog, dus deze zijn een verademing. |
Predator 8-)
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
El Alamein (2002)
een van de weinige WOII films vanuit italiaans perspectief. het is een europese (italiaanse) film en dus ligt de nadruk op het vertellen van een verhaal en sfeerschepping, eerder dan op rambo-achtige gevechten. een somber portret van de italiaanse soldaten in noord-afrika en wat de oorlog voor hen dagelijks betekende: wachten, dorst, verveling, bruin water, stinkende kleren, nog meer wachten... http://www.youtube.com/watch?v=t6X4g...eature=related |
Citaat:
|
Citaat:
|
Easter Rising - The Movie 8-)
Laatst is trouwens de laatste originele "tricolore " uit die Paasopstand onder de hamer gegaan voor maar liefst 500.000 euro. |
Citaat:
![]() |
Shindler's List
|
Er zijn geen goede oorlogsfilms.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
wat betreft dat artikel: wat een hoop gezeik.
Allee, ge stuurt uw leerlingen geschiedenis toch niet naar Inglorious Basterds om iets te leren of WO2. Meneer Levy zou er goed aan doen eens eerst zich te informeren naar opzet en doelpubliek van een film. |
Citaat:
|
Twee (oude) films die me meteen te binnen schieten:
'The Bridge on the River Kwai' en 'Tora! Tora! Tora!' |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be