Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Yes we Cohen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=136227)

I amsterdam 16 maart 2010 08:28

Yes we Cohen

In Nederland twittert een Obamanie met beelden en teksten van "Yes we Cohen"
De vraag is ,is Nederland aan het Amerikaniseren of is het toch typisch Nederlands om te gaan voor helden met oranje hoedjes en toeters?

Een ding is wel duidelijk ,dat we definitief in een ander tijdperk leven waar de schaduwcampagne van de twitteraars ,nog meer de toon zetten dan het campagnemateriaal van de partijen.
Is dit nu typisch voor Nederland of gebeurt dat ook in Belgie of andere omringende landen?
En vindt u dit een goed of slechte ontwikkeling.

JP Coen 16 maart 2010 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam (Bericht 4643750)
De vraag is ,is Nederland aan het Amerikaniseren of is het toch typisch Nederlands om te gaan voor helden met oranje hoedjes en toeters?

Een ding is wel duidelijk ,dat we definitief in een ander tijdperk leven waar de schaduwcampagne van de twitteraars ,nog meer de toon zetten dan het campagnemateriaal van de partijen.
Is dit nu typisch voor Nederland of gebeurt dat ook in Belgie of andere omringende landen?

Vlamingen zijn toch anders. Ik zie ze niet zo snel juichen en twitteren van 'Yes Kris we can",
of in koor roepen "Ja Rompuy we rusten"

Anna List 16 maart 2010 08:50

yes we cohen zal ook wel minder piepen nadat Wilders de grootste wordt bij de volgende kiezing :D

Eigenzinnig 16 maart 2010 09:01

Citaat:

De vraag is ,is Nederland aan het Amerikaniseren
Dat is al een eeuwigheid geen vraag meer..na de UK zijn de Nederlanders de grootste US-lovers..

vlijmscherp 16 maart 2010 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4643779)
yes we cohen zal ook wel minder piepen nadat Wilders de grootste wordt bij de volgende kiezing :D

het is nog lang eer het verkiezingen zijn hoor, er kan nog vanalles gebeuren.

JP Coen 16 maart 2010 09:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4643779)

Wilders zakt steeds verder weg.
De meeste Nederlanders zijn de verruwing en de verwildering van Wilders zat en hebben behoefte aan een bindend leider.
Het tijdperk van Balkenende komt en Balkenende gaat, komt ook iedereen de neus uit.

Dus een regering CDA-PVV-VVD, lijkt me de meest onwaarschijnlijke optie.
De VVD zal toch samen met D66 weer aan Paars moeten gaan denken
Paars III zal het wel veel beter moeten doen dan Paars II.
Na de loutering door de Fortuyn -Verdonk- Wilders en brekebeen Balkenende ,zal dit zeker lukken.

Anna List 16 maart 2010 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen (Bericht 4643801)
De meeste Nederlanders zijn de veruwing en de verwildering van Wilders zat en hebben behoefte aan een bindend leider.
Het tijdperk van Balkenende komt en Balkenende gaat, kom ook iedereen de neus uit.

we zullen zien.

vlijmscherp 16 maart 2010 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen (Bericht 4643801)
De meeste Nederlanders zijn de veruwing en de verwildering van Wilders zat en hebben behoefte aan een bindend leider.
Het tijdperk van Balkenende komt en Balkenende gaat, kom ook iedereen de neus uit.

afwachten, PvdA heeft nu efkes de wind in de zeilen, maar dat kan nog veranderen.
Balkenende kan altijd nog terugkomen, hij heeft dat nog gedaan.
Wat gaat de SP doen na Kant?
D66 is ook weer aan het vooruitgaan.
VVD kan zich nog tussen Wilders, Cohen en Balkenende wringen.
...

het wordt nog spannend!

Sjaax 16 maart 2010 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 4643793)
Dat is al een eeuwigheid geen vraag meer..na de UK zijn de Nederlanders de grootste US-lovers..

Holland loves :usa

Eigenzinnig 16 maart 2010 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax (Bericht 4643940)

En de vrienden van mijn vrienden zijn ook mijn vrienden...heil Israel..8-)

JP Coen 16 maart 2010 10:35

Citaat:

Belgie is een regio van Frankrijk en Nederland voelt zich beter thuis bij de VS.
Dat is het verschil.
In die zin bestaat er een kloof tussen Nederland en Belgie.

De EU is geen eenvoudige zaak ,Sjaak.En dit is nog maar de Benelux.

I amsterdam 16 maart 2010 10:43

Citaat:

De Britse en Amerikaanse cultuur ,vinden hun oorsprong in de cultuur van Nederlandse Republiek in de 17e eeuw.
Nog al logisch de verwantschap.

Belgie ,Frankrijk ,Italie ,Spanje en Zuid Amerika enz ,hebben een totaal andere cultuur en traditie .Ze kennen niet zozeer het individualisme, maar meer een collectivisme en uniformisme, dat bij de roomse kerk past.
Democratie is ook totaal iets anders ,meer om de roomse manier.

Adam Smith 16 maart 2010 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam (Bericht 4643973)
De Britse en Amerikaanse cultuur ,vinden hun oorsprong in de cultuur van Nederlandse Republiek in de 17e eeuw.
Nog al logisch de verwantschap.

Belgie ,Frankrijk ,Italie ,Spanje en Zuid Amerika enz ,hebben een totaal andere cultuur en traditie .Ze kennen niet zozeer het individualisme, maar meer een collectivisme en uniformisme, dat bij de roomse kerk past.
Democratie is ook totaal iets anders ,meer om de roomse manier.

Oorsprong is veel te sterk uitgedrukt, zeker in het geval van de Britten, maar het is wel zo dat cultuur van de Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden, zeker de cultuur ten tijde van de Gouden Eeuw, hun heeft beïnvloed.

Eigenzinnig 16 maart 2010 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen (Bericht 4643961)
Belgie is een regio van Frankrijk en Nederland voelt zich beter thuis bij de VS.
Dat is het verschil.
.

Een mening die weinig Belgen, laat staan Vlamingen met u delen..:?

Sus Iratus 16 maart 2010 12:09

Cohen, de PvdA, en de voornamelijk linkse, aan de PvdA geliëerde media doen alsof de buit al binnen is en zijn voor de zekerheid nu flink Cohen aan het hypen. Terwijl die vent nog nooit een deuk in een pakje boter heeft kunnen slaan.

Nu ja, ik heb voor de zekerheid flink geïnvesteerd in aandelen van Pickwick, want met eventueel hem als Groot Roerganger zal de theeconsumptie in Nederland ongetwijfeld tot ongekende hoogte stijgen.
Wordt hij het niet, dan ben ik mijn geïnvesteerde geld kwijt en is Nederland behoed voor een ramp. Voor mij dus zowiezo een win/win situatie.

Kodo Kodo 16 maart 2010 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam (Bericht 4643973)

Belgie ,Frankrijk ,Italie ,Spanje en Zuid Amerika enz ,hebben een totaal andere cultuur en traditie.

Nou snap ik waarom ik me zo Zuid-Amerikaans kan voelen.

JP Coen 16 maart 2010 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam (Bericht 4643750)

de koopman en de dominee

http://yeswecohendo.spreadshirt.nl/

Antoon 16 maart 2010 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 4643793)

En gelijk hebben ze. ;-)

Derk de Tweede 16 maart 2010 15:49

the_dude 16 maart 2010 16:13

in tegenstelling tot anderen heeft Cohen daadwerkelijk aan politiek gedaan, niet enkel met zijn mond wat gebabbeld hier en daar. In tegenstelling tot eender wie heeft Cohen wel een wereldstad ontmijnt; wie een wilde roeper verkiest boven een stille doener mag zo stilletjes aan wel eens zichzelf verantwoordelijk achten voor de toestand van de maatschappij.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be