Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Milly vermoord. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=136257)

stropke 16 maart 2010 23:14

Milly vermoord.

Milly dood gevonden DORDRECHT -

Het vermiste meisje Milly Boele is dinsdagavond dood aangetroffen. Een agent (26) is aangehouden in verband met de zaak. Volgens RTL Nieuws is de tiener aangetroffen in een tuin.

In verband met de verdwijning van de twaalfjarige Milly Boele was de politie eerder deze avond een onderzoek begonnen in en rondom een woning aan de Schuilenburg in Dordrecht, in de buurt van het ouderlijk huis van Milly. De politie maakte rond 22.00 bekend een 26-jarige politieagent te hebben aangehouden.

De 26-jarige agent van het korps Rotterdam-Rijnmond had zich dinsdag gemeld bij het bureau met volgens de politie belangrijke informatie. Hierop werd hij direct aangehouden. De politie is daarna overgegaan tot een onderzoek in de woning van de man die in de buurt staat van het ouderlijk huis van het verdwenen meisje.

De woning die wordt onderzocht, is afgezet met hekken met groen zeil. Een honderdtal omwonenden kijkt toe.

Het Dordtse meisje Milly verdween een week geleden spoorloos. Haar verdwijning kreeg landelijke bekendheid door een grootscheepse zoekactie. Tot en met dinsdag kreeg de politie 250 tips over de vermissing van het meisje, maar eerder op de dag leek er nog geen spoor te zijn van Milly Boele.

De politie heeft maandag ook al gezocht in een woning aan de Schuilenburg in Dordrecht, maar uit dat onderzoek bleek toen geen betrokkenheid tussen de bewoner en de vermissing van Milly. De man verleende volgens de politie volledige medewerking. Of het onderzoek dinsdag in hetzelfde huis plaatsvindt is nog niet duidelijk.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/6...k-Milly__.html

:cry::cry::cry::cry:

Wat diep triest. Mijn medeleven aan de ouders.
En de politiiek loopt weer achter de feiten aan. Ook uit onderzoek blijkt te laat alarm gegeven.
Verdomme, die pipo's met hun vette salaris leren het nooit.
Ik ben woest.

Sus Iratus 16 maart 2010 23:29

In- en intrieste zaak en de nachtmerrie van elke ouder.

Mocht die aangehouden agent inderdaad de dader blijken te zijn, dan hoop ik dat de rechter dat als verzwarende omstandigheid ziet en de straf beduidend opschroeft.
En het allerliefst zag ik dat meneer de edelachtbare rechter de nabestaanden een half uur lang of zo met de dader in een geluidsdichte kamer gunt...

filosoof 16 maart 2010 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropke (Bericht 4645017)

Het vermiste meisje Milly Boele is dinsdagavond dood aangetroffen. Een agent (26) is aangehouden in verband met de zaak. Volgens RTL Nieuws is de tiener aangetroffen in een tuin.

In verband met de verdwijning van de twaalfjarige Milly Boele was de politie eerder deze avond een onderzoek begonnen in en rondom een woning aan de Schuilenburg in Dordrecht, in de buurt van het ouderlijk huis van Milly. De politie maakte rond 22.00 bekend een 26-jarige politieagent te hebben aangehouden.

De 26-jarige agent van het korps Rotterdam-Rijnmond had zich dinsdag gemeld bij het bureau met volgens de politie belangrijke informatie. Hierop werd hij direct aangehouden. De politie is daarna overgegaan tot een onderzoek in de woning van de man die in de buurt staat van het ouderlijk huis van het verdwenen meisje.

De woning die wordt onderzocht, is afgezet met hekken met groen zeil. Een honderdtal omwonenden kijkt toe.

Het Dordtse meisje Milly verdween een week geleden spoorloos. Haar verdwijning kreeg landelijke bekendheid door een grootscheepse zoekactie. Tot en met dinsdag kreeg de politie 250 tips over de vermissing van het meisje, maar eerder op de dag leek er nog geen spoor te zijn van Milly Boele.

De politie heeft maandag ook al gezocht in een woning aan de Schuilenburg in Dordrecht, maar uit dat onderzoek bleek toen geen betrokkenheid tussen de bewoner en de vermissing van Milly. De man verleende volgens de politie volledige medewerking. Of het onderzoek dinsdag in hetzelfde huis plaatsvindt is nog niet duidelijk.

En de politiiek loopt weer achter de feiten aan. Ook uit onderzoek blijkt te laat alarm gegeven.
Ik ben woest.

Citaat:

En de politiiek loopt weer achter de feiten aan.

Werkelijk triestig, dat zoiets gebeurt, maar wat zou je willen, dat de politiek voor loopt op zoiets? Hoe dan?
Ieder kind een lijfwacht?

Terloops, er waren ook weeral artikels die 't direct over "Ontvoering door loverboy" hadden... AD.nl als ik 't me goed herinner.

stropke 16 maart 2010 23:37

SBS6 TV journaal zegt net dat nog geen officiele bevestiging van de dood van Milly. Men spreekt van een vonst in de tuin van de flik- buurman.
Maar het ziet er niet goed uit.
Is de Telegraaf tevroeg met nieuws of loopt de rest achter?

lantjes 16 maart 2010 23:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4645032)
Werkelijk triestig, dat zoiets gebeurt, maar wat zou je willen, dat de politiek voor loopt op zoiets? Hoe dan?

Wat een walgelijke eerste reaktie.

filosoof 16 maart 2010 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lantjes (Bericht 4645038)
Wat een walgelijke eerste reaktie.

B.S. Deze triestige zaak recupereren voor antipolitiek, dat is pas walgelijk:
Citaat:

Ik ben woest.

stropke 17 maart 2010 00:07

Citaat:

Terloops, er waren ook weeral artikels die 't direct over "Ontvoering door loverboy" hadden... AD.nl als ik 't me goed herinner.

'Vermissing Milly te laat gemeld'
Uitgegeven: 16 maart 2010 08:25
Laatst gewijzigd: 16 maart 2010 12:51

DORDRECHT - De politie in Dordrecht had eerder landelijk alarm moeten slaan na de vermissing van Milly Boele.
Vermissing Millyslideshow video ''Wij weten uit ervaring dat een Amber Alert levensreddend kan zijn als het in de eerste uren na een vermissing wordt ingezet'', zei directeur Frank Hoen van het landelijk waarschuwingssysteem voor vermiste kinderen dinsdag.

Het 12-jarig meisje uit Dordrecht verdween woensdag. Een etmaal later werd alarm geslagen via Amber Alert.

Hoen vindt dat regionale politiekorpsen moeten worden verplicht om direct na een vermissing van een kind contact op te nemen met het Korps landelijke politiediensten (KLPD).

''Daar zitten de experts die kunnen beoordelen of er een Amber Alert moet worden gegeven'', aldus Hoen naar aanleiding van berichtgeving in het AD.

Verplichten

VVD-Kamerlid Fred Teeven heeft demissionair minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie inmiddels gevraagd politiekorpsen te verplichten vermissingen van kinderen direct te melden aan het KLPD.

Het politiekorps Zuid-Holland-Zuid zegt in een eerder stadium te hebben besloten vooralsnog niet mee te doen met de discussie of Amber Alert op tijd is ingeschakeld.

''We richten onze energie op het onderzoek naar Milly. Kritische vragen stellen mag, maar we geven daar pas later antwoord op'', aldus een woordvoerder.

Nieuwe tips

Dinsdag komt de zaak-Milly aan de orde in Opsporing Verzocht. De politie hoopt op die manier nieuwe tips over de vermissing te krijgen.

De Telegraaf meldt dat er aanwijzingen zijn dat het meisje is ontvoerd door iemand uit haar directe omgeving. Er zijn geen getuigen die hebben gezien dat het meisje in een auto is gesleurd. Bovendien moet de kidnapper geweten hebben dat Milly alleen thuis was.

© ANP

http://www.nu.nl/binnenland/2205886/...at-gemeld.html

Dit bedoel ik met dat de politiek weer achter de feiten loopt met regelgeving.
Bij vermissing zoals Milly direct aan de bel trekken.
Trouwens hoorde net nog op SBS6 dat nog steeds in de tuin gezocht en gegraven wordt naar "iets", maar dat nog geen officiel bevestiging is.
Hoewel de buurt het ergste vreest. :roll:

filosoof 17 maart 2010 00:13

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenla...-buurman.dhtml
http://rtl.nl/%28/actueel/rtlnieuws/...-dordrecht.xml

http://rtl.nl/components/actueel/rtl..._pol_milly.xml
Wat ben je met landelijk alert indien het slachtoffer bij de buur is?
http://www.nu.nl/binnenland/2203523/...et-millie.html

kgeefgenefok 17 maart 2010 00:18

Hebben ze dat kind nu gevonden of niet? Bij voorbaat die agent al veroordelen, is wel erg kort door de bocht. 26 jaar is ie zeg je? Lijkt me wel heel sterk dat zo'n jonge man, daarenboven nog eens een agent, tot zulke dingen in staat is. Never say never, natuurlijk ...

Er worden elk jaar wel kinderen vermoord, vooral in de Zuidelijke schaamstreek van België, hoewel Vlaanderen met babymoordenaar Kim De Gelder ook weer de hoofdvogel had afgeschoten.
Para's die hun eigen kinderen verzuipen of van een rots gooien,
gezinsdrama's (Lheremite en consoorten of de gek die net z'n 15 jarig zoontje kapot maakte),
psychopathische pedofielen (Dutroux, Fourniret, Aït Oud...),
ouders die hun kinderen doodslaan en dan ergens begraven ...

Wie kijkt er nog van op? We geraken er stilaan allemaal sterk aan gewend.

Meer dan een halve minuut sensatiezucht in de media levert dat niet meer op.
Er worden wat bloemetjes en kaarsjes voor de plaats des onheils gelegd door overgevoelige trutjes en ramptoeristen, er komt nog een voyeuristische verslaggeving van de begrafenis en voila, klaar is kees.

stropke 17 maart 2010 00:23

Net officiele bevestiging van politie via NOS journaal dat het idd Milly is die dood gevonden is in die tuin.
Mijn innige deelneming aan de familie.
Diep triest, arm kind.:cry::cry::cry::cry:

filosoof 17 maart 2010 00:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropke (Bericht 4645064)
Net officiele bevestiging van politie via NOS journaal dat het idd Milly is die dood gevonden is in die tuin.
Mijn innige deelneming aan de familie.
Diep triest, arm kind.:cry::cry::cry::cry:

J�* :evil:

Sus Iratus 17 maart 2010 00:37

Dit zou de verdachte zijn.

stropke 17 maart 2010 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 4645074)

Ja de verdachte, maar heeft die al bekend? Dat Milly in zijn tuin gevonden is al een halve bekentennis.
En als hij werkelijk dader is van wat er gebeurd is mogen ze alle kosten van onderzoek en acties, gedurende een heel week gedaan, op hem verhalen.
Toch schandalig heel Nederland een week laten zoeken terwijl Milly achter je keuken in de grond lligt.
Wat diep triest de uitslag te horen gisteravond, zit nog met :cry: in ogen dit te posten.

Komt er nu ook een witte mars tegen het slappe linkse beleid hier, na deze Dutroux achtige daad? Met deze bedoel ik vergelijkend je slachtoffer in je tuin wegmoffelen.
Wat er precies gebeurd is weten we nog niet, maar een senario zou me niet verbazen. Kijk naar R Janssen dat had ook niemand achter hem gezocht. Hoe makkelijk kan men een dubbele moraal leven, wat per definitei niet wil zeggen dat het hier zo is. Dat moet onderzoek uitwijzen.
Er is miss toch een ongeluk gebeurd of een daad met de dood ongewild als gevolg en hij is in paniek geraakt door de wijze waarop die zou uitkomen, en Milly verstopt.

Herr Flick 17 maart 2010 08:59

Citaat:

Dat is inderdaad triestig, en je zal dat helaas ook nooit helemaal kunnen voorkomen er gaan altijd wel zotten zijn die zo een toeren uitsteken, of het nu loverboys, pedofiele pasters, zotte werkeloze walen, roze ballet politiekers of brave huisvaders zijn.

Alleen wat doen we ermee , op zijn minst levenslang in een instelling gesponsord door de staat is wel het minste dat ze kunnen verwachten niet ?

Eigenzinnig 17 maart 2010 09:13

Te laat gemeld ??

Voor zover ik mij kan herinneren zijn alle criminele feiten op jonge(ren) kinderen in Vlaanderen/België binnen de 24h gepleegd na het eerste contact.
Vroeger melden is natuurlijk beter dan later, maar verklaar deze methode toch niet zaligmakend..

Frappante fysieke gelijkenissen met een zekere R. Janssen (vooral de 3de geenstijl foto )

Jantje 17 maart 2010 09:15

Citaat:

Ik ben woest.

Nu de moord op zich is gruwelijk.
Maar er worden hier reeds beschuldigingen uitgesproken zonder dossierkennis.

Er zijn namelijk verschillende pistes mogelijk.
Laten we hopen voor de ouders en Milly dat het de minst erge is en dat het om een ongeval gaat.

Maar het kan evengoed om een moord door een pedofiel gaan, als over een dood veroorzaakt door verkrachting/misbruik.
En het allerergste is dat de aangifte zelfs kan zijn gedaan bij de dader(s) en zij het hele onderzoek dus in een foute richting hebben gestuurd.

Sus Iratus 17 maart 2010 13:45

Citaat:

En inderdaad:
Citaat:

De 26-jarige verdachte van de moord op de twaalfjarige Milly Boele heeft gisteren aan de politie verteld dat hij Milly naar zijn huis heeft meegenomen en haar daar om het leven heeft gebracht. De politieagent bekende toen ook dat hij Milly in de tuin had begraven.

Verdachte gaf moord toe
Voor dit soort mensen zijn de hoogste bomen nog niet hoog genoeg en zo...

backfire 17 maart 2010 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropke (Bericht 4645206)
Ja de verdachte, maar heeft die al bekend? Dat Milly in zijn tuin gevonden is al een halve bekentennis.
En als hij werkelijk dader is van wat er gebeurd is mogen ze alle kosten van onderzoek en acties, gedurende een heel week gedaan, op hem verhalen.
Toch schandalig heel Nederland een week laten zoeken terwijl Milly achter je keuken in de grond lligt.
Wat diep triest de uitslag te horen gisteravond, zit nog met :cry: in ogen dit te posten.

Komt er nu ook een witte mars tegen het slappe linkse beleid hier, na deze Dutroux achtige daad? Met deze bedoel ik vergelijkend je slachtoffer in je tuin wegmoffelen.
Wat er precies gebeurd is weten we nog niet, maar een senario zou me niet verbazen. Kijk naar R Janssen dat had ook niemand achter hem gezocht. Hoe makkelijk kan men een dubbele moraal leven, wat per definitei niet wil zeggen dat het hier zo is. Dat moet onderzoek uitwijzen.
Er is miss toch een ongeluk gebeurd of een daad met de dood ongewild als gevolg en hij is in paniek geraakt door de wijze waarop die zou uitkomen, en Milly verstopt.

Oh komaan zeg. Alsof 'de politiek' hier iets aan kan doen. Ga maar massaal op straat met je Witte Mars. Die lentewandeling van weleer heeft absoluut geen reet uitgehaald, los van het feit dat er toen wel wat reden was om boos te zijn op de politiek.

In dit geval, nou ja. Shit happens. Soms erge shit.

Anna List 17 maart 2010 14:43

oom agent ...

Xenophon 17 maart 2010 15:06

Citaat:

Wat een ongure tronie zeg, typisch een flik.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be