Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Vlaams Belangers, verdedigers van het eigen volk? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=136350)

F.Lurk 19 maart 2010 07:29

Vlaams Belangers, verdedigers van het eigen volk?

Jaaa hallooooo...
Provincieraadslid voor Vlaams Belang Tanguy Veys heeft het gepresteerd om de studenten rechtsgeleerdheid aan de Universiteit Gent op te roepen om 'hun' professor Marc Cogen te steunen. Deze weigerde vorige week les te geven, omdat zijn lesbevoegdheden hem zouden worden afgenomen na een slechte evaluatie. :lol:

"Het is duidelijk dat Cogen door de UGent aangepakt wordt omwille van zijn controversiële stellingen", klinkt het in Veys' oproep. "Blijkbaar mogen professoren probleemloos extreemlinkse standpunten innemen, maar wanneer men rechtse of politiek niet-correcte standpunten inneemt, dan neemt men hem zijn studenten af." De vraag is nog maar wat Cogen zei. Wie is hij namelijk? Cogen is een joodse prof, geen Vlaming dus, en iemand die de staat Israël fel verdedigt, ook in zijn lessen Internationaal Recht. Meer nog, de man zou het ook nogal moeilijk hebben met afwijkende meningen.

"Ik dring er dan ook op aan dat jullie zullen protesteren tegen het monddood maken van professor Cogen", luidt het verder. "Een spreekverbod voor deze erudiete professor zou een nederlaag betekenen voor de vrije meningsuiting aan de UGent en zou ook voor de studenten aan de faculteit rechtsgeleerdheid een ernstige intellectuele verarming betekenen." :lol: En dan maar rondbazuinen dat men het eigen volk verdedigt.

nihao 19 maart 2010 14:15

Heeft niks met eigen volk maar alles met Israël te maken.

En ik kan me voorstellen dat Internationaal Recht doceren voor een zionist af en toe lastig zal zijn...

Xenophon 19 maart 2010 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nihao (Bericht 4649192)
Heeft niks met eigen volk maar alles met Israël te maken.

En ik kan me voorstellen dat Internationaal Recht doceren voor een zionist af en toe lastig zal zijn...

Is dat dan geen Belg misschien?

Another Jack 19 maart 2010 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk (Bericht 4648566)
Jaaa hallooooo...
Provincieraadslid voor Vlaams Belang Tanguy Veys heeft het gepresteerd om de studenten rechtsgeleerdheid aan de Universiteit Gent op te roepen om 'hun' professor Marc Cogen te steunen. Deze weigerde vorige week les te geven, omdat zijn lesbevoegdheden hem zouden worden afgenomen na een slechte evaluatie. :lol:

"Het is duidelijk dat Cogen door de UGent aangepakt wordt omwille van zijn controversiële stellingen", klinkt het in Veys' oproep. "Blijkbaar mogen professoren probleemloos extreemlinkse standpunten innemen, maar wanneer men rechtse of politiek niet-correcte standpunten inneemt, dan neemt men hem zijn studenten af." De vraag is nog maar wat Cogen zei. Wie is hij namelijk? Cogen is een joodse prof, geen Vlaming dus, en iemand die de staat Israël fel verdedigt, ook in zijn lessen Internationaal Recht. Meer nog, de man zou het ook nogal moeilijk hebben met afwijkende meningen.

"Ik dring er dan ook op aan dat jullie zullen protesteren tegen het monddood maken van professor Cogen", luidt het verder. "Een spreekverbod voor deze erudiete professor zou een nederlaag betekenen voor de vrije meningsuiting aan de UGent en zou ook voor de studenten aan de faculteit rechtsgeleerdheid een ernstige intellectuele verarming betekenen." :lol: En dan maar rondbazuinen dat men het eigen volk verdedigt.

Misschien gaf hij gewoon slecht les?

solidarnosc 19 maart 2010 16:04

Proffen die niet kunnen lesgeven? Bestaat dat? ;)

Metternich 19 maart 2010 16:09

Tanguy Veys dan ook...

nihao 19 maart 2010 16:30

Citaat:

Is dat dan geen Belg misschien?
België is ook wel een eigenaardigheidje (beetje sloom in het omzetten van verdragen) daar niet van, maar in het respecteren van de internationale spelregels speelt he ttoch in een heel andere klasse dan Israël...

Tamam 19 maart 2010 16:51

Cohen steunt heel fanatiek Israel en de oorlog tegen Palestijnen, dit is een professor de Unief onwaardig. het werd meer dan tijd dat ze die kerel beginnen te boycotten.

Bouckaert, hoe dwaas de LDD ook is, gaf zijn les tenminste nog redelijk goed (ookal is en blijft rechten een vak dat moeilijk amusant te maken is voor pol en soccers die totaal geen interesse iin dergelijke vakken hebben).

Another Jack 19 maart 2010 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tamam (Bericht 4649455)
Cohen steunt heel fanatiek Israel en de oorlog tegen Palestijnen, dit is een professor de Unief onwaardig. het werd meer dan tijd dat ze die kerel beginnen te boycotten.

Bouckaert, hoe dwaas de LDD ook is, gaf zijn les tenminste nog redelijk goed (ookal is en blijft rechten een vak dat moeilijk amusant te maken is voor pol en soccers die totaal geen interesse iin dergelijke vakken hebben).

Ik vind professors die het achterste van hun tong laten zien over het algemeen boeiende figuren.
Ook al strookt die mening niet met de mijne.
Het maakt hen kwetsbaarder, maar ook authentieker en geloofwaardig.

Tamam 19 maart 2010 18:15

Zeker, maar dan enkel als het achterste van hun tong niet lomp maar scherp is... een figuur als Cohen is voor mij is interessant zoals iemand als Dewinter is. Met negatieve connotie dus, en het niet steunen waard..

Bouckaert zat nog niet bij de LDD omdat die gewoon nog niet bestond... maar hij organiseerde o.a. een" Mars voor het kapitalisme" (die verboden werd, en zo waren er uiteindeiljk 80 man die op het trotoir hun "mars" hielden :) ). Sinds dan was het heel moeilijk om hem serieus te nemen.. maar bon, nogmaals, zijn lessen waren niet slecht. het is ook zo dat professors rechten jammer genoeg vaak liberalen zijn, maar iemand die heel fanatiek zionistisch is hoort gewoon niet thuis les te geven op een plaats als de Unief. Waarom precies niet ? Reactie op het artikel in Schamper de nagel op de kop slaat:

Citaat:

Best wel ironisch dat het juist Cogen is die dit meemaakt. Hij heeft verscheidene academici publiekelijk aan de schandpaal genageld omdat ze “antisemitisch” zouden zijn. Hij heeft getracht de rector onder druk te zetten om deze personen te laten ontslaan. En vervolgens heeft hij meegeholpen aan acties van joodse lobbygroepen om de rector te bombarderen met verzoeken tot ontslag van voornoemde collega’s.

Hij is de verpersoonlijking van de Israëlische emotiepolitiek, waarbij elke kritische stem wordt gelijkgesteld aan jodenhaat. De universiteit verliest dus zeker geen groot licht. Eerder “loontje komt om zijn boontje” is hier op zijn plaats.

Tamam 19 maart 2010 18:22

Van zijn facebook pagina, waar hij een paar honderden naieve studentjes heeft kunnen ronselen die desondanks zijn slechte lessen achter hem staan (lees: waaronder ook een groot percentage pro-Israel mensen die nog nooit les van hem gehad hebben):

Citaat:

Cogen: Ik maak een scherpe foto van de hetze tegen mijn persoon en meningen aan de Universiteit Gent. De ontwikkeling en verspreiding van de foto's komt nog. Wat stellen jullie voor? Publicatie in Newsweek? The Washington Times? The New York Times? De Jerusalem Post? Of toch maar in National Review? ...
Zwier die megalomaan AUB buiten...

garfield 19 maart 2010 18:55

In deze kwestie heeft Tanguy Veys gelijk.
Zo'n evaluatie systeem is niet meer dan een middel om gemakkelijk af te rekenen met een misschien wat strenge prof

Tamam 19 maart 2010 19:00

Zijn ideologie tast zijn manier van lesgeven aan. Hier een VB:

Citaat:

Ik heb zelf in eerste bach les gehad van prof. Cogen. Provocerende uitspraken tot daar aan toe, dat mag nog geen excuus zijn om erbarmelijk les te geven. De leerstof van een belangrijk basisvak als Internationaal Publierecht bestond uit slechts een 50tal pagina’s, belangrijke onderwerpen zoals de VN werden niet eens behandeld. Dit tot duidelijke ergernis van een hele hoop andere proffen, die telkens opnieuw belangrijke principes van het internationaal recht moeten uitleggen, omdat de basiskennis bij studenten gewoon onbestaande is. Al jaren wordt het lesgeven van prof. Cogen bij onderwijsevaluaties afgebroken, maar in plaats van iets te doen met die kritiek, ziet hij zich blijkbaar eerder als een martelaar van de vrije meningsuiting. Tegen zijn manier van lesgeven zijn maakt je blijkbaar een antisemiet. Met zulke argumenten maak je juist elke zinvolle discussie dood: mooie ridder van de vrije meningsuiting, professor Cogen!

garfield 19 maart 2010 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tamam (Bericht 4649627)
Zijn ideologie tast zijn manier van lesgeven aan. Hier een VB:

Kan je die cursus ergens downloaden?
Ik zie graag met men eigen ogen ipv met de wolven mee te huilen.

Moest het de academische variant van Gretta Duisenberg zijn, had er geen haan gekraaid naar zijn/haar persoonlijke invulling van de cursus.

Henri1 19 maart 2010 19:09

Als U het uithangen van mestkever en roepen en tieren langs de zijlijn het verdedigen van het "Eigen Volk" vindt, mij niet gelaten.

Voor mij zijn dat profiteurs, bloedzuigers en mestkevers.

En ze zitten niet eens aan de beleidsknoppen, moe nie vragen wat het dan wel zal zijn.

Xenophon 19 maart 2010 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4649636)
Als U het uithangen van mestkever en roepen en tieren langs de zijlijn het verdedigen van het "Eigen Volk" vindt, mij niet gelaten.

En ze zitten niet eens aan de beleidsknoppen, moe nie vragen wat het dan wel zal zijn.

Waarom?

fransV 19 maart 2010 20:18

freya

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4649364)
Proffen die niet kunnen lesgeven? Bestaat dat? ;)

Van wie heeft Freya les gekregen?Toch niet van een domme prof ?

Jazeker 19 maart 2010 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4649636)

Ik betaal je pensioen makker. Je kan in geen honderd jaar afdragen aan de fiscus in wat ik al heb afgedragen. Maar in Nederland en zelfs in je met bloemetjes begooide Frankrijk hebben ze dat verdomd beter geregeld, Deb.el.

N-SA 19 maart 2010 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 4649304)
Misschien gaf hij gewoon slecht les?

Er zijn twee bestuursleden van N-SA die ooit les hebben gehad inzake Internationaal Recht van de man en die bevestigen dat zijn lessen subjectief en ondermaats waren/zijn. Dus waarschijnlijk zal dat inderdaad een rol spelen en niet de zever over aantasting van vrije meningsuiting die Cogen steeds weer opvist. Maar iets doet me vermoeden dat de mening van twee N-SA'ers die les van hem kregen voor jou ongeloofwaardig zal zijn, wie weet waren het wel N-SA'ers die beslist hebben zijn lesbevoegdheden af te nemen. :lol:

N-SA 19 maart 2010 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk (Bericht 4648566)
Jaaa hallooooo...

We zeggen het al langer: het VB verdedigt het eigen volk inderdaad niet meer door dik en dun. Eerder was er al bijvoorbeeld al de sukkelaar Schoofs uit Limburg die het best ok vond om Turks ondernemerschap te promoten zodat Vlamingen voor een Turkse baas mogen gaan werken in dit leuke, rechtvaardige kapitalistische bestel.

Veys is dan wel niet meteen de meest intelligente onder de VB'ers, z'n dwaze uitlatingen kunnen inderdaad wel tellen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be