![]() |
$cientology brengt de gezondheid ernstige schade toe
|
Oh, dat is niet beperkt tot Scientology ze, Christenen & Moslims kunnen er ook wat van, en ik vermoed dat Hindoes en andere gelovigen soms ook wel es de stoppen doorslaan.
Zo zijn er al gelovigen geweest die hun kinderen bv begraven in een mesthoop om een duivel uit te drijven ipv naar de dokter te gaan. |
ELKE religie brengt de gezondheid ernstige schade toe.
|
Citaat:
|
Geloof kán schadelijk zijn, maar hoe dan ook moet men uiteindelijk zelf degene zijn die daarover beslist. Het geloof dient een kind niet te worden opgedrongen. Religieuze indoctrinatie berooft kinderen de kans een eerlijke afweging te maken over materie als geloof.
Dus ja, ik geloof dat geloof schadelijk kan zijn, maar ik zie daar geen probleem in zolang mensen zelf de keuze kunnen maken of ze dat risico aan willen gaan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
vrede,
Citaat:
$cientology is echter een nieuw level. deze criminele organisatie werd opgericht met financieel gewin, macht, controle, nog meer financieel gewin... als enige doelstelling en ontwierp een pseudo-theologie die helemaal aan dat doel was aangepast. in $cientology bestaan geen progressieve, bevrijdende, humanistische stromingen omdat $cientology eigenlijk geen echte religieuze traditie is, maar een misdaadsorganisatie die haar activiteiten camoufleert met pseudo-religieuze verhaaltjes. vrede, redwasp |
Citaat:
zoals elke uitgevonden religie die hen is voorgegaan en erna is gekomen. het is echt geen nieuw level hoor. |
Citaat:
Ik zie religie zoiets als heroïne. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ieder mageloven inwat die wil ;-)
Probleem is: ![]() Zo is t misbruikenvan geloof !! Oh , ben niet-geloofsgelovig !!!! |
Het menselijke leidt sowieso tot irrationele daden, aangezien de mens gewoonweg geen 100% rationeel wezen is. Met politieke ideologieën, met voetbal, zelfs met wetenschap krijg je evengoed misbruik en geweld. Moeten we die zaken dan ook maar afschaffen?
Het communisme en nazisme hebben ruimschoots aangetoond dat niet al het kwaad van geloof komt, zoals sommigen wel eens lijken te beweren. Scientology daarentegen is geen godsdienst, maar een idiote sekte, die zonder twijfel schadelijk is voor de maatschappij en voor zij die daar deel van uitmaken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
lol :rofl: :D
Pete Rabbit :lol: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be