![]() |
Koning schenkt Franstalige 4 keer meer genade dan Vlaming.
Ik ben nooit tegen 'de koning' geweest. Integendeel, ik zag vele voordelen in een politiek neutraal staatshoofd. Tot op vandaag. Want deze cijfers tonen een koning met vooroordelen. En dat is erover. Koning mag vertrekken, liefst snel.
Citaat:
|
Normaal.
Hij begrijpt die rare woorden niet in die rare brieven die hij krijgt... |
Citaat:
Die 444 Franstaligen zijn allemaal Belgen :lol: |
Citaat:
|
Misschien krijgt ie gewoon 4 keer meer Franstalige verzoeken? Misschien dat Franstalige politici meer vragen doorsturen van hun kiezers?
|
Citaat:
"In 2007 willigde de koning zes procent van de ingediende Nederlandstalige dossiers in, tegen achttien procent van Franstalige dossiers. De volgende jaren groeide de kloof nog tot respectievelijk 1,9 en 15,5 procent in 2008 en 2,9 en 10,1 procent in 2009." |
Citaat:
|
Onze koning toch.
Als we resultaten zien over iets wat hij heeft gedaan is er verontwaardiging. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Maar u bent welkom om het te proberen, met bronnen graag. Dank u wel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Blijkbaar houdt de koning nog altijd de wijze raad die zijn voorouder Leopold I te horen kreeg van de franstalige bourgeoisregering toen de allereerste spoorweglijn ,toevallig in Vlaanderen gelegen geopend werd.... Dat hij maar moest oppassen met welke zijde hij bevoordeelde, of ze zouden hem nét zo snel van de troon kieperen als hij erop gekomen was...;-) |
Ik heb ooit eens een genade verzoek ingediend in verband met een vonnis, was zo een beetje het laatste dat ik nog kon doen.
Maar het was zonde van de postzegel. Nooit enige reactie gehad. |
Misschien zijn franstaligen crimineler van aard.
|
Citaat:
|
Citaat:
nee in het belziekske kan de roi, veroordeelde criminelen lossen naar eigen goeddunken. |
Citaat:
dus is hij overbodig dus moet hij maar opzouten. |
Citaat:
Stel je voor dat eenzelfde wanverhouding naar boven zou komen tussen genadeverzoeken van autochtonen en allochtonen .... Neen jong, we leven in twee verschillende landen. Zelfs al moet je alleen maar vaststellen dat frankofone advokaten voor hun klienten gemiddeld meer 'andere' dossiers, die suksesvol aflopen, indienen dan hun Vlaamse konfraters. Dat is niet één justisie, dat zijn er dus duidelijk twee. Dat zijn dus duidelijk twee verschillende landen. |
Ja dan verschiet sire de keunink dat ze zijn politieke macht willen inperken.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:04. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be