Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Waarom!? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=136540)

dominatrix 23 maart 2010 13:45

Waarom!?

België, Islamisering, delokalisering... Waarom?

De nieuwe grote voorjaarscampagne van het Vlaams Belang stelt alvast de juiste vragen. Hoe lang nog gaan we ons laten beheersen door de Belgische ziekte? Hoe ver nog gaan we de Islamisering laten oprukken zonder er paal en perk aan te stellen? Hoeveel bedrijven gaan we nog laten wegtrekken alvorens we eindelijk bijvoorbeeld eens komaf maken met de federaal geblokkeerde loonkosthandicap?

http://www.vlaamsbelang.org/0/7078

Nu nog het debat.

Anna List 23 maart 2010 13:51

beste manier om delocalisatie tegen te gaan is volledige aanrekening van co² emmissienormen inclusief van productie op locatie én transport

als die kosten werkelijk toegerekend worden aan alle producten, zullen bedrijven er ongetwijfeld voor kiezen terug lokaal (in de Eu dus)te produceren

wat zijn de voorstellen hieromtrend ?

dominatrix 24 maart 2010 13:08

http://www.youtube.com/watch?v=ictqg...layer_embedded

dominatrix 24 maart 2010 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4655008)
beste manier om delocalisatie tegen te gaan is volledige aanrekening van co² emmissienormen inclusief van productie op locatie én transport

als die kosten werkelijk toegerekend worden aan alle producten, zullen bedrijven er ongetwijfeld voor kiezen terug lokaal (in de Eu dus)te produceren

Ik denk dat bovenal de Vlaamse ontvoogding het grootste deel van het antwoord behelst. Zoals FDW het weergeeft op het filmpje dat ik hierboven post. Ik denk dat ze het geheel naar aanloop van het congres nog meer zullen uitwerken.

nihao 24 maart 2010 13:15

Islamisering ? Hier en daar bekeert er zich eens iemand tot de islam, maar of die paar enkelingen het waard zijn om van een tendens te spreken en er een etikelt als 'islamisering' op te plakken ?

dominatrix 24 maart 2010 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nihao (Bericht 4656719)
Islamisering ? Hier en daar bekeert er zich eens iemand tot de islam, maar of die paar enkelingen het waard zijn om van een tendens te spreken en er een etikelt als 'islamisering' op te plakken ?

'3 meisjes per dag bekeren zich tot de Islam' heette het na de uitzending in Godsnaam. Niet veel? Misschien, maar vanaf het moment dat wij een debat dienen te voeren over het wel of niet toelaten van luidsprekeres aan een moskee denk ik toch dat we al een serieus eindje van huis zijn!

Zapatista 24 maart 2010 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix (Bericht 4656745)
'3 meisjes per dag bekeren zich tot de Islam' heette het na de uitzending in Godsnaam. Niet veel? Misschien, maar vanaf het moment dat wij een debat dienen te voeren over het wel of niet toelaten van luidsprekeres aan een moskee denk ik toch dat we al een serieus eindje van huis zijn!

Katholieken zijn gewoon slechte verliezers.

artisjok 24 maart 2010 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix (Bericht 4656718)
Ik denk dat bovenal de Vlaamse ontvoogding het grootste deel van het antwoord behelst. Zoals FDW het weergeeft op het filmpje dat ik hierboven post. Ik denk dat ze het geheel naar aanloop van het congres nog meer zullen uitwerken.

Vlaamse ontvoogding als antwoord tegen de delocalisatie? Gelieve dit toch even toe te lichten.

En dit is het grootste deel van hun antwoord! Het moet nog uitgewerkt worden?
Voor iets dat zo nu plotseling "al jarenlang de corebusiness" noemen!

Herr Oberst 24 maart 2010 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4656797)
Vlaamse ontvoogding als antwoord tegen de delocalisatie? Gelieve dit toch even toe te lichten.

En dit is het grootste deel van hun antwoord! Het moet nog uitgewerkt worden?
Voor iets dat zo nu plotseling "al jarenlang de corebusiness" noemen!

http://www.filipdewinter.be/wp-conte...mse-handen.doc
http://www.vlaamsbelang.org/files/fec200908.pdf p.4
http://vlaamsbelangvlaamsparlement.o...zingen2009.pdf p 60-62

artisjok 24 maart 2010 20:25

Wat staat daarin dat de delocalisering zou moeten tegengaan?

Citaat:

"Vlaanderen moet daarom zijn industrie koesteren. Het moet ze niet alleen behouden, maar waar mogelijk ook bijkomende industriële activiteit mogelijk maken."
...
"Een aantal handicaps kunnen we, mits een minimum aan politieke moed (vijf minuten?) zeer snel wegwerken. We kunnen de loonkost verminderen door bijkomende lastenverlaging op de ploegenarbeid. We kunnen de nieuwste technieken toepassen op de hier geproduceerde modellen (waarbij dan gedacht kan worden aan de hybride wagens en hun opvolgers). We zouden ook met een accijnsverlaging de autoverkoop terug kunnen aanzwengelen.

Uiteraard blijft het Vlaams Belang ook in dit dossier pleiten voor een regionalisering van de fiscaliteit en het arbeidsmarktbeleid."
De lonen nog eens naar omlaag; maar met die lagere lonen moet de werknemer meer kopen.
En daarmee is het opgelost?

Hoe regionalisering van de fiscaliteit en arbeidsmarktbeleid de bedrijven hier moet houden; zou ik ook wel eens willen weten.

Verder moet Vlaanderen meer geld steken in de industrie.
Ik dacht al dat het VB pleitte voor nationaliseren maar
Citaat:

Naast de overheden zijn er daarenboven ook nog de private spaarders in Vlaanderen, die krampachtig op zoek zijn naar valabele beleggingsalternatieven na het ontploffen van de kredietzeepbel.
En tot slot :
Citaat:

Vlaamse Volksbank
Toch nationaliseren van de industrie?
Citaat:

Vlaamse auto ?

Jaani_Dushman 24 maart 2010 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4655008)

Zou dat niet een beetje ongeloofwaardig overkomen, komende van een partij wiens voorzitter uit het havenpatronaat komt?

Pelgrim 25 maart 2010 02:30

Citaat:

Ik denk dat bovenal de Vlaamse ontvoogding het grootste deel van het antwoord behelst..

Hoe dan? Worden dan de banken eindelijk genationaliseerd, wordt elke dreiging met delokalisering kordaat en onmiddellijk aangepakt, stapt Vlaanderen uit de EU en uit het IMF, wordt de energie weer genationaliseerd, wordt het Vlaamse bedrijven verboden zichzelf te verkopen aan buitenlandse kapitaalgroepen, wordt de Antwerpse haven weer volledig in eigen Vlaamse handen genomen, ...?

Andy 25 maart 2010 02:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 4657904)
Hoe dan? Worden dan de banken eindelijk genationaliseerd, wordt elke dreiging met delokalisering kordaat en onmiddellijk aangepakt, stapt Vlaanderen uit de EU en uit het IMF, wordt de energie weer genationaliseerd, wordt het Vlaamse bedrijven verboden zichzelf te verkopen aan buitenlandse kapitaalgroepen, wordt de Antwerpse haven weer volledig in eigen Vlaamse handen genomen, ...?

Als we de moslims in't water gegooid hebben zullen we daar eens over nadenken. ;-)

Metternich 25 maart 2010 03:18

Citaat:

Was het maar waar ;) Ik zou het alvast ten volle steunen.

Txiki 25 maart 2010 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix (Bericht 4655002)
België, Islamisering, delokalisering... Waarom?

De nieuwe grote voorjaarscampagne van het Vlaams Belang stelt alvast de juiste vragen. Hoe lang nog gaan we ons laten beheersen door de Belgische ziekte? Hoe ver nog gaan we de Islamisering laten oprukken zonder er paal en perk aan te stellen? Hoeveel bedrijven gaan we nog laten wegtrekken alvorens we eindelijk bijvoorbeeld eens komaf maken met de federaal geblokkeerde loonkosthandicap?

http://www.vlaamsbelang.org/0/7078

Nu nog het debat.

Het debat wordt al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren gevoerd...

Anna List 25 maart 2010 09:36

Citaat:

ge zwanst, hoop ik ...

als er nu één probleem is dat Europees of zelfs globaal moet aangepakt worden is het wel het toerekenen van de werkelijke kost aan elk product (EU/VN gaat die toerekening moeten verplichten, anders delocaliseert heel de economie als ge dat lokaal doet)... en dat is de énige want economische sleutel op globalisering, delocalisering etc ... Valkeniers zal het wel snappen ...

Anna List 25 maart 2010 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4657694)
Zou dat niet een beetje ongeloofwaardig overkomen, komende van een partij wiens voorzitter uit het havenpatronaat komt?

waarom dat ?

heb jij zijn speechen over economie en migratie, globalisering en delocalisatie al ooit gehoord ?

heb er een van hem gehoord, ik dacht een paar weken voor of na zijn overstap tot VBvoorzitter ... hij pleitte daarin trouwens heel nuchter voor een heel open maatschappij ... (kweet ni of zijn NSV publiek dat toen wel in alle consequenties doorhad, want hij oogste toch applaus :) )

van dat toerekenen van de werkelijke economische kost kan je bij G Noels trouwens ook wat lezen in zijn econoshocks ... nogal onverdachte neutrale bron toch, niet?

we staan daar toch voor, ze zouden er beter als eerste partij mee uitpakken ... het was toch de bedoeling om de politieke agenda terug te gaan beheersen, niet ? ... en het is dé link om al te gortige delocalisaties tegen te gaan of zelfs terug te draaien hoor.

Txiki 25 maart 2010 10:12

Ik beschouw deze campagne als een poging om zich ook op andere vlakken wat meer te profileren, en dus om aan te geven dat er over nog wat meer gepraat wordt in die partij dan over de gekende thema's. Ik merk in de campagne dan ook een soort evenwicht-zoeken tussen "klassiek" en "nieuw".

Jaani_Dushman 25 maart 2010 20:23

Citaat:

Ja.

:mrgreen:

De Prof 26 maart 2010 18:31

Die VB'ers snappen er niks van aldus vader Morel.

Voor elke PC die China uitvoert, het land voor zeven pc's hoogtechnologische onderdelen van het westen invoert

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be