Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Ga eens bij een filosoof (https://forum.politics.be/showthread.php?t=136571)

Nelle 24 maart 2010 11:31

Ga eens bij een filosoof

Ik heb opgevangen dat je kunt langsgaan bij een filosoof net zoals je op consultatie gaat bij een psycholoog. Maar nu vraag ik mij af met welke vragen je bij een filosoof langs gaat? En welke antwoorden kun je dan verwachten? Wat moet ik mij daar eigenlijk bij voorstellen?

Herr Flick 24 maart 2010 11:32

Ge gaat daar gewoon langs, om uzelf een paar honderd euro lichter te laten maken neem ik aan.

Ik zie niet echt in, wat een filosoof u kan vertellen dat ge zelf ook niet kunt ontdekken.

Anna List 24 maart 2010 11:33

vraag m wie wie op eet

jij de appel of de appel jou ...

Wimpeus 24 maart 2010 13:22

Een filosoof is gewoon een waarzegger/kaartlegger/helderziende/gebedsgenezer met een diploma.

eno2 26 maart 2010 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nelle (Bericht 4656474)
Ik heb opgevangen dat je kunt langsgaan bij een filosoof net zoals je op consultatie gaat bij een psycholoog. Maar nu vraag ik mij af met welke vragen je bij een filosoof langs gaat? En welke antwoorden kun je dan verwachten? Wat moet ik mij daar eigenlijk bij voorstellen?

Eeen filosoof is iemand die als je hem een vraag stelt, met zijn antwoord in staat is je te laten vergeten welke vraag je hem gesteld hebt.

Kodo Kodo 26 maart 2010 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4660217)
Eeen filosoof is iemand die als je hem een vraag stelt, met zijn antwoord in staat is je te laten vergeten welke vraag je hem gesteld hebt.

Ik ken alvast zo één type, die zich filosoof noemt en graag de aandacht van het onderwerp afleidt, naar pedofiele priesters bij voorbeeld.

Het zou bij mij nooit opkomen, zo iemand enig wijsgerig redeneervermogen toe te dichten.

longhorn 26 maart 2010 14:45

Een bezoek aan de filosoof kan wel positief zijn voor mensen met een groot probleem. Na uw bezoek aan de filosoof gaat ge daar buiten al denkend: "waarom zat ik zo te stressen om zo'n fait diverke".

den dinges 26 maart 2010 17:01

Citaat:

Ga naar de bibliotheek, daar vind je ze allemaal, en dat zal goedkoper uitkomen. Zo een consultant-filosoof, dat lijkt me weer zo van die dure bedoeningen, waar je uiteindelijk niet ver mee komt.

den dinges 26 maart 2010 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo (Bericht 4660437)
Ik ken alvast zo één type, die zich filosoof noemt en graag de aandacht van het onderwerp afleidt, naar pedofiele priesters bij voorbeeld.

Het zou bij mij nooit opkomen, zo iemand enig wijsgerig redeneervermogen toe te dichten.

Stel je voor dat we hem ook nog zouden moeten betalen voor elke posting !

kiko 26 maart 2010 18:07

Meest overschatte en nutteloze bezigheid ooit: filosofie.

Deepeco 26 maart 2010 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 4656477)
Ge gaat daar gewoon langs, om uzelf een paar honderd euro lichter te laten maken neem ik aan.

Ik zie niet echt in, wat een filosoof u kan vertellen dat ge zelf ook niet kunt ontdekken.

dat geld niet gelukkig maakt?

Deepeco 26 maart 2010 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4660217)

sorry, wat was de vraag ook alweer?

Xenophon 26 maart 2010 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco (Bericht 4661180)

Sinds wanneer?

420yeahbaby 26 maart 2010 23:03

Ge kunt al peizen wat ik durf aan te halen dan

BitterSweet 26 maart 2010 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 4661074)
Meest overschatte en nutteloze bezigheid ooit: filosofie.

Psychiaters,psychologen,pedagogen,journalisten,wer kgevers,trainers enz gebruiken allemaal de filosofie.
Omdat invloeden nu eenmaal bestaan.

kiko 28 maart 2010 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet (Bericht 4661591)
Psychiaters,psychologen,pedagogen,journalisten,wer kgevers,trainers enz gebruiken allemaal de filosofie.
Omdat invloeden nu eenmaal bestaan.

Nog niet veel van gemerkt eigenlijk. Om dan nog maar van de resultaten te zwijgen.

Herr Flick 29 maart 2010 07:17

Citaat:

Maar hetgeen ge er mee kunt doen wel he, ... ;-)

Andro 29 maart 2010 07:34

Citaat:

Maar wel makkelijker.

Feit is: geen geld maakt ongelukkig.

eno2 29 maart 2010 10:23

Citaat:

Noem mij eens een folosoof die ooit eens iets praktisch gepresteerd heeft van belang.

eno2 29 maart 2010 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andro (Bericht 4663862)
Maar wel makkelijker.

Feit is: geen geld maakt ongelukkig.

Maar nee.

Geld bestaat nog niet zolang.

Daarvoor waren de mensen ook gelukkig.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be