![]() |
Een snelle som van het aantal reacties op de foto's in Irak geeft op dit moment een 360.
De moord op de gegijzelde italiaan: 34 De moordaanslag in Madrid niet meer dan 100. Wat gebeurt er in Soedan (tienduizenden doden door moslimgeweld) : 103 Daar zullen ook wel goede excuses voor te vinden zijn. Enerzijds een aantal moslimextremisten verantwoordelijk voor barbaarse moorddaden en een moslimstaat met hun milities. Anderzijds een aantal US (en misschien britse) volledig doorgeflipte soldaten verantwoordelijk voor barbaarse daden. |
Je hebt een punt, en ik sta er ook helemaal niet stom van...
Ik herhaal daarom nog eens wat ik elders al gezegd heb: ... het is degoutant die foto's, en zeer moeilijk goed te praten. De schuldigen zullen gestraft worden. Koppen zullen rollen. En onze "eigen" westerse pers en publieke opinie nemen dit niet van de daders. Het wordt van binnenuit onze samenleving aangeklaagd. Gelukkig maar dat er waardenbesef is vanwege een overgrote meerderheid in onze samenleving om die dingen bloot te leggen. De VS zal dit "probleem" moeten meeslepen voor de komende 10-20 jaar. Anderzijds, waarom staan er hier een paar te springen om constant nieuwe threads te openen over die foto's, met zo'n ijver. Waar bleven hun postings en ijver om de wandaden van Sadam te veroordelen? Waar bleven hun commentaren en postings, hun ijver om de niet aflantende moslimterreur te veroordelen?? Merkten we bij hen dan niet een zeker begrip en een zekere sympathie voor de terroristen? Waar blijft hun waardenbesef dan? Er wordt nog te veel met twee maten en gewichten gewogen door sommigen. |
Citaat:
|
Citaat:
Iedereen weet en wist waar saddam voor verantwoordelijk was, daar hoefden dan ook geen woorden meer aan vuil gemaakt te worden. Anders is het als je een land binnenvalt onder het mom te vechten tegen dictatuur en alle bijhorende duistere kanten, en dan zelf systematisch te beginnen met mishandelingen ... |
Citaat:
|
Zien jullie dan niet het enorme politieke belang van deze foto's? Bush is met 2 argumenten de oorlog in getrokken. Het eerste argument van Bush (WMD) is door de feiten achterhaald, daar bestaat weinig discussie over. Het tweede argument was echter dat de VS de Irakezen vrijheid, mensenrechten en democratie brachten. Deze foto's zorgen ervoor dat die argumentatie een fameuze knauw krijgt. Gans de oorlog verliest hierdoor haar legitimiteit in de ogen van talloze Irakezen. Zij zien (voor een stuk onterecht, maar alles draait uiteraard om perceptie) weinig verschil tussen de wandaden van Saddam en die van de VS.
In de VS (toch niet direct een 'links' land dat moslimterreur goedpraat) zorgen deze foto's ook voor commotie. Langs alle kanten wordt daar het ontslag gevraagd van Rumsfeld. Waarom zouden wij dan deze foto's moeten negeren? |
@S, @Jules,
Niemand zegt hier om die foto's te negeren... integendeel, lees opnieuw wat ik gezegd heb. Ik walg ook van die wantoestanden en ik zie ook wel de politieke implicaties. Mijn enige boodschap is dat veel (niet allemaal) van die kritikasters niet te bespeuren of te horen zijn om de wandaden van anderen (met wie ze dikwijls ongenuanceerd en blind sympathiseren, laten we dat toch ook eens toegeven) grondig uit te spitten en aan de kaak te stellen. Ik spreek hier over de 2 maten en gewichten van sommigen. Ik spreek over het leedvermaak van sommigen jegens de VS, de ingebakken haat van sommigen jegens de VS. Dit zijn ook niet de juiste redenen om alles en nog wat van de VS te bekritiseren. |
Er zijn inderdaad elders nog grotere wantoestanden. Maar die foto's zijn gewoon in de internationale pers hét belangrijkste buitenlands nieuws.
|
Citaat:
Het maakt me enorm blij hoe deze beelden eindelijk de symbolische ware aard van de US sinds de jaren '60 tot de 21ste eeuw deze waantoestanden van folteringen en martelingen sponserden. Als extra aan deze ultieme gift zijn het nog de Amerikanen zelf die gepakt zijn bij het uitvoeren van deze afschuwelijkheden ! Uiteindelijk hebben ze zich zelf verbrand. Dit doet mij echt denken aan de Chileense DINA die in opdracht van de Amerikanen folteringen en een heksenjacht ketenden op Allende's gezinden.De CIA stond er zelf bij te kijken toen dit gebeurde.Jammer zijn hier alleen ooggetuigen en ex-gevangenen dit nog kunnen vertellen. Nogmaals dank aan de wonderen van de digitale fotografie !! :P :P :P |
Citaat:
Ik dank de digitale film niet echt, want ik heb er echt geen plezier in. |
Citaat:
![]() |
Citaat:
Nu ziet u ook waarom de VS het Internationaal Strafhof in Den Haag niet erkent. |
Citaat:
Maar dat de acties van die barbaren door een paar goedgekeurd wordt is een racistisch gedrag: het slachtoffer wordt de schuldige. En ik heb dat meermalas gezien, gelezen en gehoord en atlijd van de zelfde kant: de extremen zowel links als rechts. Beide navolgers van of wel Dolf of vadertje Stalin. |
Citaat:
|
Ik had het over de perceptie van de Irakezen.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:33. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be