Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Weer een staaltje gezien van die jonge robocop agenten. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=136608)

fabianen 24 maart 2010 18:00

Weer een staaltje gezien van die jonge robocop agenten.

Die denken dat ze alles mogen omdat ze de uniform dragen.
Een agentje gsm'd midden op een fietpad,heen en weer lopend,naar niemand kijkend,ik heb serieus in m'n remmen moeten grijpen of ik zat bonk op dat ventje,gelukkig heb ik geen opmerking gemaakt en fietste door,anders had hij me een boete of erger aangesmeerd.
Vraag me echt af wat die aanwervingsprocedure's zijn daar bij de politie.

bgf324 24 maart 2010 18:08

Ik heb over laatste iets tofz gezien aan het kruispunt aan de IJZER in Brussel. :-D

Bus stopte voor het oranje. En naast ons rijdt er nog een auto door het rood!.
Naast de bus (op de stoep) stond nog een jonge flik die es: "EEEEY! 8O " riep.
Direct pakte ze haar boekje om de nummerplaat te noteren en keek ze op haar horloge. :-)

Zal ze leren

roger verhiest 24 maart 2010 18:11

Is er iemand die weet waarom alle agenten een graad hebben van "3 sterren" ?

Steve_M 24 maart 2010 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 4657338)
Is er iemand die weet waarom alle agenten een graad hebben van "3 sterren" ?

Een ster om te kunnen lezen, een ster om te kunnen schrijven en een ster als ze verder dan tien kunnen tellen?

lantjes 24 maart 2010 20:14

De eerste die nog met zijn salami staat te zwieren midden op 't straat rij ik met zijn "hoebel" omhoog. Sorry mijnheer de rechter, 'k was op mijn kilometrique aan 't kijken of ik geen km per uur teveel aan 't rijden was, 'k heb hem/haar bijgevolg niet gezien.

kiko 24 maart 2010 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fabianen (Bericht 4657313)
Een agentje gsm'd midden op een fietpad,heen en weer lopend,naar niemand kijkend,ik heb serieus in m'n remmen moeten grijpen of ik zat bonk op dat ventje,gelukkig heb ik geen opmerking gemaakt en fietste door,anders had hij me een boete of erger aangesmeerd.

Saai verhaal en onhandig verteld. Maar vooral oninteressant.

Bovenbuur 25 maart 2010 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 4657327)
Ik heb over laatste iets tofz gezien aan het kruispunt aan de IJZER in Brussel. :-D

Bus stopte voor het oranje. En naast ons rijdt er nog een auto door het rood!.
Naast de bus (op de stoep) stond nog een jonge flik die es: "EEEEY! 8O " riep.
Direct pakte ze haar boekje om de nummerplaat te noteren en keek ze op haar horloge. :-)

Zal ze leren

Wat dat betreft ben ik blij dat een fiets geen nummerplaat heeft, dan moeten ze je achtervolgen, en daar zijn ze gelukkig te lui voor.

backfire 25 maart 2010 11:06

Citaat:

Ga eens horen. Ben er zeker van dat jij geschikt bent voor hulpagent.
Hopelijk komen er meer van die Robocop-agenten, zoals die twee die ONGEWAPEND een GEWAPENDE overvaller overmeesteren die net een vrouw koelbloedig heeft neergeknald.

De schoofzak 25 maart 2010 13:11

Citaat:

Rij jij echt zo snel dat jij serieus in je remmen moet gaan, voor voetgangers die, oh onbeschaamdheid, zich met hun ongewassen voeten op het fietspad durven wagen ?

Zeker als 't dan over een geüniformeerde medeburger gaat. Ik vertrouw die schrijvende soort namelijk iets minder, op puur finansieel-verkeerskundig vlak dan, en zal eer vertragen (uit nieuwsgierigheid waarom die daar uithangt natuurlijk).

Afijn, ik heb het eer tegen wielerterroristen.

the_dude 25 maart 2010 13:33

fietsers: dringend nood aan heropvoeding.

Txiki 25 maart 2010 13:36

Citaat:

Had er dan op gereden.

Xenophon 25 maart 2010 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4658620)
Had er dan op gereden.

Inderdaad! Met mij had hij zoveel chance niet gehad.

Het is niet de eerste maal dat er een agent hard met zijn smikkel tegen de grond na een aanvaring met mij.

Man dat was toch lachen. :D

Anna List 25 maart 2010 14:24

ik had vorige maand ne combi naast mij die vond dat hij moest claxoneren omdat ik zonder handen aan t fietsen was ... was mijne radio aan t opzetten op mijne gsm en mijn oortjes aan t indoen ... k heb die mannen maar compleet genegeerd :D

ze zaten met vier in de combi en ik had trouwens den indruk dat de drie anderen zich geneerden omdat de chauffeur daarvoor getoeterd had :-)

man ik was pissed op die moment, als ze mij toen hadden doen stoppen, dan hadden ze smaad mogen aanrekenen ook :D

stropke 25 maart 2010 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4658735)
Inderdaad! Met mij had hij zoveel chance niet gehad.

Het is niet de eerste maal dat er een agent hard met zijn smikkel tegen de grond na een aanvaring met mij.

Man dat was toch lachen. :D

Jawade, ge waart ne goeie voor te figureren in programmas als "wegmisbruikers"of "Blik-op-de Weg"

Anna List 25 maart 2010 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropke (Bericht 4658805)
Jawade, ge waart ne goeie voor te figureren in programmas als "wegmisbruikers"of "Blik-op-de Weg"

die flik had beter zijn blik wat op de weg gehouden zeker ?! wie staat er nu te bellen midden op een fietspad ?!

k zou er ook ni voor remmen.

backfire 25 maart 2010 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4658744)
ik had vorige maand ne combi naast mij die vond dat hij moest claxoneren omdat ik zonder handen aan t fietsen was ... was mijne radio aan t opzetten op mijne gsm en mijn oortjes aan t indoen ... k heb die mannen maar compleet genegeerd :D

ze zaten met vier in de combi en ik had trouwens den indruk dat de drie anderen zich geneerden omdat de chauffeur daarvoor getoeterd had :-)

man ik was pissed op die moment, als ze mij toen hadden doen stoppen, dan hadden ze smaad mogen aanrekenen ook :D

Het is verboden zonder handen te fietsen. Het is echter evenzeer verboden om te claxoneren (de wetgeving hierrond is me dunkt nogal onduidelijk).
Gelukkig kan je niet voor beide tegelijk beboet worden :)

De schoofzak 26 maart 2010 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 4658871)
Het is verboden zonder handen te fietsen. Het is echter evenzeer verboden om te claxoneren (de wetgeving hierrond is me dunkt nogal onduidelijk).
Gelukkig kan je niet voor beide tegelijk beboet worden :)

Als ge weet dat uwen toeter moet werken, dat ze dat kontroleren op de technische kontrol ... dan hebt gij wel een rare manier van formuleren.

Maar swat, liever een flik die eens toetert voor zoiets en niet schrijft, dan ene die niet toetert en wel schrijft ... toch in 't geval dat ik daar zou zitten prutsen aan mijn gsm.

Anna List 26 maart 2010 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4660317)
Als ge weet dat uwen toeter moet werken, dat ze dat kontroleren op de technische kontrol ... dan hebt gij wel een rare manier van formuleren.

Maar swat, liever een flik die eens toetert voor zoiets en niet schrijft, dan ene die niet toetert en wel schrijft ... toch in 't geval dat ik daar zou zitten prutsen aan mijn gsm.

kijk, van mij had m mogen schrijven, maar dan had hij zeker moeten schrijven voor smaad ook !
werkelijk ik was al pissed vertrokken, en na dat schrikken van dat claxoneren, was dat er niet beter op geworden ... ik zou er die boete voor smaad met plezier bijgepakt hebben !
als ik erover nadenk, heb ik eigenlijk nog spijt dat m ni gestopt is :-)

zo eens goe schelden, dat kan toch opluchten :-P

Eigenzinnig 26 maart 2010 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4658555)
Afijn, ik heb het eer tegen wielerterroristen.

Azijnpissers zijn makkelijk te identificeren..ze hebben allemaal de klassieke ik-haat-hen-allemaal groepen..:roll:

De schoofzak 26 maart 2010 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 4660689)
Azijnpissers zijn makkelijk te identificeren..ze hebben allemaal de klassieke ik-haat-hen-allemaal groepen..:roll:

Ik haat ze niet zozeer, die wielerterroristen (niet de wielertoeristen, ik trap zelf ook af en toe eens, maar niet op een koersfiets), ik heb er eer schrik van.

En dan nog niet als ik met de auto ben.
Wel als ik met mijn moto rijd.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be