![]() |
België failliet: het is eraan te zien.
Gisteren reed ik van Antwerpen naar Namen; Ik merkte niet alleen op dat de wegen in een erbarmelijke staat zijn, dat ondervindt iedereen, maar wat me sterk opviel was, dat heel veel lampen niet brandden.
Dat was vooal het geval op de Antwerpse A12 richting haven en in de streek rond Brussel. Iedere paal heeft aan beide zijden twee lampen, dus 4 per paal. Kunnen ze er dan niet voor zorgen dat aan iedere paal EEN lamp brandt, aan de ene paal bv naar de linkerkant en de volgende EEN aan de rechterkant?? Aldus doen ze besparingen . Anders zouden ze beter ineens die palen weghalen, want bij ongevallen zijn ze een bijkomende risicofactor en bovendien moeten ze onderhouden worden!! Als je zo ziet dat er soms 20-25 achter elkaar niet branden, is dit een armoedig gedoe!! Bovendien zijn er die echt wel voor de veiligheid nodig zijn , maar niet functioneren, zoals in de bocht naar de haven afrit Ekeren!! Heeft men geen geld meer om lampen te kopen,dan kunnen ze toch nog altijd de goede lampen verdelen!! |
Citaat:
Het zou mij zelfs niet verwonderen, moest dit werk worden uitbesteed aan een privé-firma (al dan niet met nauwe banden met de plaatselijk bevoegde politicus). |
Misschien is het ook iets anders.
Als ik me niet vergis is er een zuiniger regime in de wegverlichting ingevoerd waarbij de lichten enkel aan de knooppunten nog branden. (Overigens : zoals men dat in alle weldenkende Europsese landen altijd al gedaan heeft...) En daarnaast zijn er ook nog de morons die dit een leuk doelwit vinden om met een luchtdrukpistool naar te schieten... |
Citaat:
Trouwens hier in de Ardennen zijn er weinig straten verlicht, maar dan staan er ook geen palen en kunnen de mensen zich aanpassen; Als een stuk verlicht is, dan weer enkele tientallen meter niet, dan weer enkele meters wel, is dit veel moeilijker. Dus ik zou het wel een goed idee vinden als ze enkel de gevaarlijke punten ( op- en afritten) verlichten, maar dan ook consequent zijn en de rest volledig duister laten. Dan moeten ze wel die gevaarlijke punten in orde houden en zorgen dat die effectief verlicht zijn. Wat je laatste punt betreft: ik meen dat de lampen op de snelwegen zo hoog hangen dat het moeilijk is om ze al rijdend stuk te schieten. |
Tussen 0:00 en 06:00 smorgens zijn alle lichten op de autostrade uit behalve op en afritten en dat is al een hele tijd zo.
|
van mij part mag die straatverlichting allemaal weg
|
Citaat:
|
Dat komt allemaal in orde.
Vermits ik gisteren geflitst ben, en een snelheidsovertreding erger wordt gestraft dan een moord, gaan ze met dat geld nieuwe lampen kunnen kopen. Als eerst de mobilhomes van de flikken afbetaald zijn eh ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
EuroNCAP testen hebben met de "pole-test" aangetoond dat een zijdelingse inslag aan amper 29 kmh dikwijls dodelijk kan zijn, ondanks airbags en gordel.. (testen en video´s te vinden op www en youtube) hier: http://www.euroncap.com/Content-Web-...de-impact.aspx Even nu "statistisch*" betrouwbare cijfers van 2001, via een teloorgegane organisatie Comité Verkeersveiligheid verkregen (toen http://www.cvv.be ) uit eerste hand. (*zulke ongevalgevolg-statistieken zijn blijkbaar van het internet geband) Citaat:
328 verkeersdoden en 1102 zwaargewonden "zeer sterk ongevalverzwarend" "op bomen en palen" Deze cijfers tesamen maakt ca. 1/4 van de totale slachtoffers op de wegen in gans Be uit. Bij een doordachte veilige wegrandinfra kan men hier veel leed besparen, toch 50% of 164 doden + 551 zwaargewonden minder. bron voor de palen, uit eerste hand Citaat:
Citaat:
Wat zou dat in "plant-bomen/palen-land" Be niet zijn bij alle ongevallen ? (ook veel ongebruikte betonpalen laten ze staan) |
Ik heb het al eerder gezegd : bomen en palen zouden een fluohesje moeten dragen als ze zich in het verkeer begeven !
|
Citaat:
Be gaat nog rijk worden: geen onnodige bomen aanplanten, geen onnodige palen zetten, geen (onveilige) verlichting onderhouden enz... |
Citaat:
|
Citaat:
Nu persoonlijk vind ik in het begin het wel altijd wat verschieten om op onverlichte autowegen te rijden in het buitenland. In België is men het niet gewend om in het donker te rijden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:44. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be