Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Frank Vanhecke (Vlaams Blok) - 10 tot 16 mei (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=33)
-   -   "nog een kleine vraagske" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=13666)

Lincoln 11 mei 2004 16:30

Beste collega.

Ik zou graag een paar antwoordjes krijgen op deze vragen a.u.b!

1 Waarom voert men al die heisa over het blok , waarom behandelt men het blok alsof het een partij van gevaar is ?

eigenlik is er geen verschil tussen andere partijen een het blok , ze streven naar één doel maar de methode is verschillend .

2 Waarom zou het blok geen samenwerking uitvoeren tussen de partij van abou jah jah een het blok ? in plaats van lustig naar elkaar te kijken ?
een zo een sterke extremistische partij vormen ? :lol:

3 Waarom is het blok tegen het koning huis ?

4 Waarom zou er geen hechte band zijn tussen de vlaamen een de walen zijn, staat toch op de paspoort "één dracht maakt macht", waarom willen jullie liever verdeling dan samen zijn ?

ik ben is beniewd

Frank Vanhecke 12 mei 2004 09:36

1. Er zou inderdaad geen verschil mogen zijn tussen de behandeling van het Vlaams Blok en de andere partijen. Dat is niet democratisch. Dat gezegd zijnde, bestaat er natuurlijk wel een verschil tussen ons de anderen wat politieke standpunten betreft. Niet onze methode is verschillend (zoals bij andere partijen bestaat die uit het democratisch debat, in het parlement en daarbuiten). Onze doelen (dus onze politieke standpunten) zijn dat wel.

2. U maakt wellicht een grapje.

3. Een monarchie is hoe dan ook al niet democratisch. Erfopvolging is niet meer van deze tijd. Bovendien is in de Belgische context de monarchie een stoorzender op de weg naar Vlaamse onafhankelijkheid. Zoals de monarchie al 170 jaat lang elke eis voor meer Vlaamse autonomie argwanend heeft bekeken, en waar mogelijk heeft tegengehouden.

4. Het is eerder 'Union fait la farce'. De tweespalt tussen Vlamingen en Walen gaat allang niet meer over taalkwesties. Er is bijna geen beleidsdomein meer waar beide groepen niet tegenover elkaar staan. Er bestaan aan beide zijden van de taalgrens fundamenteel verschillende visies op het organiseren van de samenleving. Dat is niet langer houdbaar en verlamt het beleid. We zouden beter elk onze eigen weg gaan. Dat is in het voordeel van Vlaanderen, maar ook in dat van Wallonië.

kwelduvel 12 mei 2004 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frank Vanhecke
3. Een monarchie is hoe dan ook al niet democratisch. Erfopvolging is niet meer van deze tijd

Karel Dillen Marijke Dillen Koen Dillen

benonie 12 mei 2004 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geef me een kus
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frank Vanhecke
3. Een monarchie is hoe dan ook al niet democratisch. Erfopvolging is niet meer van deze tijd

Karel Dillen :oops: Marijk Dillen :oops: Koen Dillen

hehe
Hoe gemakkelijk het toch soms kan zijn om die demagogische spelletjes te doorprikken. :D

muys 12 mei 2004 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door benonie
Citaat:

Karel Dillen :oops: Marijk Dillen :oops: Koen Dillen

hehe
Hoe gemakkelijk het toch soms kan zijn om die demagogische spelletjes te doorprikken. :D

naar mijn idee zijn noch marijke dillen noch koen dillen door erfopvolging in het parlement gekomen maar zijn zij eerlijk verkozen

ik zie dus de relevantie hiervan niet

kwelduvel 12 mei 2004 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door muys
naar mijn idee zijn noch marijke dillen noch koen dillen door erfopvolging in het parlement gekomen maar zijn zij eerlijk verkozen

Hadden ze mij op dezelfde postitie in de Vlaams Blok lijst gezet als diegenen die Koen en Marijke gekregen hebben omdat ze toevallig Dillen heten, was ik ook gegarandeerd verkozen.

muys 12 mei 2004 12:09

Citaat:

Citaat:

Hadden ze mij op dezelfde postitie in de Vlaams Blok lijst gezet als diegenen die Koen en Marijke gekregen hebben omdat ze toevallig Dillen heten, was ik ook gegarandeerd verkozen.

is het misschien omdat uw vader een politieker was dat jijzelf niet geschikt bent om hetzelfde te doen. marc eyskens was toch wel een bekwaam politicus, ookal was zijn vader dat ook.
ik ga niet ontkennen dat de naam dillen hen geholpen heeft maar zou toch niet zeggen dat zij onbekwaam zijn in hun mandaat

kwelduvel 12 mei 2004 12:17

Citaat:

ik ga niet ontkennen dat de naam dillen hen geholpen heeft maar zou toch niet zeggen dat zij onbekwaam zijn in hun mandaat

Ik heb niets gezegd over de kwaliteit van de Dillens. Als u vind dat zij onbekwaam zijn in hun mandaat dan is dat zo, maar dat het hier niet over erfopvolging gaat, zou wel héél erg toevallig zijn.

PS: Muys en alle anderen, je mag me gerust met mijn naam noemen.

muys 12 mei 2004 12:22

Citaat:

Citaat:

Ik heb niets gezegd over de kwaliteit van de Dillens. Als u vind dat zij onbekwaam zijn in hun mandaat dan is dat zo, maar dat het hier niet over erfopvolging gaat, zou wel héél erg toevallig zijn.

erfopvolging wil zeggen dat je gewoon door je geboorte een bepaalde functie krijgt, hoe geschikt of ongeschikt je ook bent voor die functie.

zowel marijke als koen zijn VERKOZEN voor het mandaat dat ze uitoefenen, en aan hun diplomas te zien zijn zij hier ook voor gekwalificeerd.

ik zie dus niet de gelijkenis met erfopvolging....

kwelduvel 12 mei 2004 12:27

Citaat:

Citaat:

erfopvolging wil zeggen dat je gewoon door je geboorte een bepaalde functie krijgt, hoe geschikt of ongeschikt je ook bent voor die functie.

zowel marijke als koen zijn VERKOZEN voor het mandaat dat ze uitoefenen, en aan hun diplomas te zien zijn zij hier ook voor gekwalificeerd.

ik zie dus niet de gelijkenis met erfopvolging....

"Erfopvolging" is toch wel de beste term die ik hiervoor kan bedenken. Maar misschien ben ik niet zo goed in het Nederlands en kan u er een betere term op plakken...

muys 12 mei 2004 12:30

leg mij dan eens uit op welke manier zij hun mandaat van karel hebben geerfd, hoe erf je trouwens iets van iemand die nog niet dood is

benonie 12 mei 2004 12:40

Citaat:

leg mij dan eens uit op welke manier zij hun mandaat van karel hebben geerfd, hoe erf je trouwens iets van iemand die nog niet dood is

dus het is volledig toevallig dat ze op de lijst van het vlaams blok staan op een plaats waar het wel heel moeilijk zal worden om niet verkozen te worden.
Net als steeds probeert u er zich door het verdraaien van feiten van onder the 'muizen' (excuse my french).

Dit is net de reden waardoor u totaal ongeloofwaardig blijft. U wordt gewezen op een inconsistentie in het verhaal van het vlaams blok, omdat men tegen erfopvolging is (de reden waarom belgie volgens u geen democratie is) en terzelfder tijd ontkent u dat Marijke en Koen Dillen door toedoen van hun vader op een verkiesbare plaats gedropt worden op de lijst.
Want daar gaat het over, over de plaats die men krijgt op de lijst, en het is zeker en vast het vlaams blok dat er zelf over beslist heeft om de beide dillens op een hoogst verkiesbare plaats te zetten.

muys 12 mei 2004 12:47

Citaat:

Citaat:

dus het is volledig toevallig dat ze op de lijst van het vlaams blok staan op een plaats waar het wel heel moeilijk zal worden om niet verkozen te worden.
Net als steeds probeert u er zich door het verdraaien van feiten van onder the 'muizen' (excuse my french).

Dit is net de reden waardoor u totaal ongeloofwaardig blijft. U wordt gewezen op een inconsistentie in het verhaal van het vlaams blok, omdat men tegen erfopvolging is (de reden waarom belgie volgens u geen democratie is) en terzelfder tijd ontkent u dat Marijke en Koen Dillen door toedoen van hun vader op een verkiesbare plaats gedropt worden op de lijst.
Want daar gaat het over, over de plaats die men krijgt op de lijst, en het is zeker en vast het vlaams blok dat er zelf over beslist heeft om de beide dillens op een hoogst verkiesbare plaats te zetten.

volledig akkoord dat hun naam hen zeker geholpen heeft, maar volgens mij is geen enkele partij vrij van deze beschuldiging (bruno tobback, tom dehaene, roel coveliers, marc eyskens,....)

ik zou pas spreken over erfopvolging moesten ze niet bekwaam zijn het mandaat waarvoor ze verkozen zijn uit te oefenen, en dit is zeer duidelijk niet het geval.

vindt u dan eigenlijk dat als je zoon of dochter van een politieker bent je niet op een kieslijst zou mogen gaan staan?

benonie 12 mei 2004 12:51

Citaat:

vindt u dan eigenlijk dat als je zoon of dochter van een politieker bent je niet op een kieslijst zou mogen gaan staan?

U bent tegen erfopvolging, ik heb me hierover niet uitgesproken. Maar het is enkel erg voor u als het om het koningshuis gaat, niet om vlaams blok mandatarissen, wat dus bewijst dat u minstens met dubbele standaarden werkt.

muys 12 mei 2004 12:57

Citaat:

Citaat:

U bent tegen erfopvolging, ik heb me hierover niet uitgesproken. Maar het is enkel erg voor u als het om het koningshuis gaat, niet om vlaams blok mandatarissen, wat dus bewijst dat u minstens met dubbele standaarden werkt.

wat een hoop bullshit, besef je nu zelf niet dat je je reinste onnozelheid aan het vertellen bent.
de koning wordt NIET verkozen maar bekleed toch een openbare functie, of hij daar nu voor geschikt is of niet

marijke en koen zijn WEL verkozen en zijn geschikt voor het ambt dat ze uitoefenen

als u hier het verschil niet tussen ziet bent u echt wel een randdebiel

benonie 12 mei 2004 13:05

Citaat:

Citaat:

wat een hoop bullshit, besef je nu zelf niet dat je je reinste onnozelheid aan het vertellen bent.
de koning wordt NIET verkozen maar bekleed toch een openbare functie, of hij daar nu voor geschikt is of niet

marijke en koen zijn WEL verkozen en zijn geschikt voor het ambt dat ze uitoefenen

Bedankt voor het zoveelste scheldwoord, u doet uw ideologie eer aan.

muys 12 mei 2004 13:09

Citaat:

Citaat:

ik heb gezegd ALS u het verschil niet ziet, aangezien elke normale mens het verschil ziet zou u dus geen randdebiel mogen zijn

benonie 12 mei 2004 13:19

Citaat:

Citaat:

ik heb gezegd ALS u het verschil niet ziet, aangezien elke normale mens het verschil ziet zou u dus geen randdebiel mogen zijn

Ik ga niet nog eens uitleggen dat de dillens op een verkiesbare plaats gezet zijn omdat ze zoon van en dochter van zijn.
Als u dat niet begrijpt bent u zelf een randdebiel denk ik.

muys 12 mei 2004 13:25

Citaat:

Citaat:

Ik ga niet nog eens uitleggen dat de dillens op een verkiesbare plaats gezet zijn omdat ze zoon van en dochter van zijn.

ten eerste is het eigenlijk logisch dat waneer je in een politiek nest opgekweekt bent dat je zelf ook een grotere interesse gaat hebben voor de politiek en dat je je actief gaat inzetten in de politiek

ten tweede is er niets dat zegt dat ze, moesten ze niet zoon en dochter van geweest zijn, niet in de politiek zouden zijn gegaan en niet verkozen zouden zijn geraakt

benonie 12 mei 2004 13:29

Citaat:

Citaat:

ten eerste is het eigenlijk logisch dat waneer je in een politiek nest opgekweekt bent dat je zelf ook een grotere interesse gaat hebben voor de politiek en dat je je actief gaat inzetten in de politiek

ten tweede is er niets dat zegt dat ze, moesten ze niet zoon en dochter van geweest zijn, niet in de politiek zouden zijn gegaan en niet verkozen zouden zijn geraakt

U heeft gelijk, het is door hun harde werkkracht en interessante ideeen, dat ze in het parlement zijn gekomen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be