Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Dedecker liegt dat hij zwart ziet (https://forum.politics.be/showthread.php?t=136709)

Antoon 26 maart 2010 16:34

Dedecker liegt dat hij zwart ziet

Komt niet van mij, maar van zijn eigen partij-collega die hem eerder al beschuldigde van gesjoemel.

Citaat:

Kandidaat-voorzitter bij LDD Chris Dobbelaere heeft in De Ochtend op Radio 1 zeer hard uitgehaald naar zijn voorzitter en partijboegbeeld Jean-Marie Dedecker. Gisteren beschuldigde Dobbelaere Dedecker van gesjoemel met partijgeld, maar intussen geeft hij toe dat er "juridisch waarschijnlijk geen vuiltje aan de lucht is".

Dobbelaere heeft problemen met de extra vergoeding van 55.000 euro die Dedecker als voorzitter opstrijkt, bovenop zijn wedde als fractievoorzitter in de Kamer. "Wat Lijst Dedecker altijd aanklaagt, de graaicultuur, vinden we hier eigenlijk terug", betreurde hij. In een eerste reactie had Dedecker vooral vragen bij het moment waarop Dobbelaere met zijn verhaal naar buiten kwam. Volgens hem werkte die immers lange tijd bij de boekhouding van de partij. "Dedecker liegt dat hij zwart ziet", reageerde Dobbelaere. "Ik heb nooit zicht gehad op de boekhouding."

"Ik zie de kak ook liggen in het nest"
Voorts deed Dedecker zijn aanvaller af als nestbevuiler. "Ik zie de kak ook liggen in het nest, maar ik heb hem daar zelf niet gelegd", stelde Dobbelaere nu. Zijn démarche deed hij naar eigen zeggen niet uit eigenbelang, maar om te wijzen op de problemen binnen de partij.
En Dobbelaere ziet verschillende problemen. Volgens hem is LDD "alle leiderschap kwijt", verliest ze leden "bij bosjes" en dondert ze "aan een rotvaart de ravijn in". De extra imagoschade die de partij nu oploopt, moet de volgende voorzitter maar oplossen, vindt hij.

"Ik ben geen tafelspringer, enkel iemand die trouw is aan zijn ideologie en zijn principes", benadrukte Dobbelaere nog. Hij had sinds zijn beschuldigingen nog geen contact met Dedecker. (belga/dea)

daiwa 26 maart 2010 16:43

Nu nog enkel wachten tot Verstrepen in actie schiet. ;-)

BlueThunder 26 maart 2010 16:45

WSS zit de VLD hier weer achter..... postjes en geld ;-) net als de vorige keer

http://www.medium4you.be/Overloper-L...VLD-terug.html

Antoon 26 maart 2010 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 4660892)
Nu nog enkel wachten tot Verstrepen in actie schiet. ;-)

Maar die zit ook nog in deze graaipartij, toch?

daiwa 26 maart 2010 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 4660927)
Maar die zit ook nog in deze graaipartij, toch?

Yep, maar het is al lang geweten dat het tussen Dedecker en Verstrepen niet meer botert.
Onlangs kreeg Verstrepen verbod om op een uitnodiging van Ter Zake in te gaan en ik kan me voorstellen dat dit voor een mediageile man als Verstrepen een dreun was die hij niet rap zal vergeten.

illwill 26 maart 2010 17:13

Het zijn allemaal dezelfden!

De Prof 26 maart 2010 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 4660983)

Zjust, geen enkele partij ontkomt eraan.
Alles draait om macht en geld.

Thomas VDB 26 maart 2010 18:14

Als Verstrepen hierover zijn mond opendoet.... die moet veel zeggen, lol.

Da's zelf een carrièreplanner en poenpakker van het eerste uur.

En niet eens een waardig politicus: veel lawaai maken op het internet, de toffe kloot uithangen bij de jeugd maar prestaties leveren: nul de botte

grievous 26 maart 2010 18:15

De aanklager is al serieus teruggekrabbeld.

Pantoffeldiertje 26 maart 2010 18:16

Hoeveel is daar van waar? LDD is een nieuwe, groeiende partij. Die Dobbelaere is kandidaat-voorzitter, speelt misschien een vuil spelletje.

BitterSweet 26 maart 2010 23:06

Ik weet het niet natuurlijk,maar zo vlak voor de voorzittersverkiezing en als kandidaat voorzitter zou het wel eens vuil spel kunnen zijn.
Waarom deed hij zijn mond niet open op de partijvoorstelling van de kandidaten een paar dagen geleden?

andev 27 maart 2010 02:11

En waarom er niet meteen een lijstje bijzetten van de graaipraktijken in alle andere politieke partijen???
Komt JMDD er waarschijnlijk als een braaf jongetje uit...

speurneus 27 maart 2010 09:47

JMDD is al altijd een kampioen geweest is het laten overvloeien van het subsidiegeld van de vzw's die hij controleert (of laat controleren) naar zijn reguliere bedrijven.

Bompa Punk 27 maart 2010 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 4661823)
JMDD is al altijd een kampioen geweest is het laten overvloeien van het subsidiegeld van de vzw's die hij controleert (of laat controleren) naar zijn reguliere bedrijven.

Wat wil je in een vorig leven was hij bankier.

Vette Pois(s)on 27 maart 2010 12:25

Straks moet ik nog geloven dat Bart Dewever blij mag zijn toen hij zich openlijk zo heeft moeten laten rijden omdat indertijd de CVP niet wou dat Jean Marie toe zou treden tot de NVA.

Stel u voor.

tomm 27 maart 2010 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 4660983)

In de VS daarentegen zijn het gelukkig allemaal doodeerlijke politici die er niet aan zouden DENKEN om aan persoonlijk gewin te doen of zich te laten beïnvloeden door lobbyende bedrijven...

Den Ardennees 27 maart 2010 12:41

is er eigenlijk iemand verwonderd?

Het nog gewoon wachten op de oprichting van een Lijst Jürgen Verstrepen, waarschijnlijk een maand of zes voor de volgende Vlaamse verkiezingen8-)

illwill 27 maart 2010 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomm (Bericht 4661946)
In de VS daarentegen zijn het gelukkig allemaal doodeerlijke politici die er niet aan zouden DENKEN om aan persoonlijk gewin te doen of zich te laten beïnvloeden door lobbyende bedrijven...

Dat zeg jij.

tomm 27 maart 2010 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 4661955)
is er eigenlijk iemand verwonderd?

Het nog gewoon wachten op de oprichting van een Lijst Jürgen Verstrepen, waarschijnlijk een maand of zes voor de volgende Vlaamse verkiezingen8-)

Doet mij een beetje denken aan Paul Marchal...

dominatrix 27 maart 2010 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder (Bericht 4660897)
WSS zit de VLD hier weer achter..... postjes en geld ;-) net als de vorige keer

http://www.medium4you.be/Overloper-L...VLD-terug.html

Ge hebt vanaf vandaag dus 10% vld-mollen in Uw partij.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be