![]() |
Ouderen vechten voor hun toekomst: naar nieuwe ouderenmarsen voor pensioen
:-)
|
Wat bedoel je daar mee? Dat de ouderen geen recht hebben op een toekomst?
Met de huidige pensioenen zou het eerder zijn: recht hebben op juist niet doodgaan! Gelukkig hebben de meesten het spaarzaam gedaan en hebben ze een appeltje voor de dorst weggelegd. |
Citaat:
Waarom zouden jonge mensen vandaag met de oude inzitten ? Vooral als je weet dat al die oude mensen dan ook nog eens gaan stemmen, en met hun stem politieke verandering beletten ! Eens gepensioneerd zou je geen stemrecht/plicht meer moeten hebben. Behoort de samenleving niet aan degenen die er voor werken ? Als je bvb bedrijfsleider bent, en je pakt je pensioen, dan sta je je plaats af, en heb je in dat bedrijf niks meer te vertellen. In de samenleving zou dat hetzelfde moeten zijn. |
Citaat:
hebben "groot" gemaakt... Zoals mijn buurman, langs mijn ouders' huis. Zich letterlijk doodwerken bestond nog in die dagen. Nooit één dag ziek geweest totdat hij een jaar op pensioen was. Afijn, één goeie raad: lééf mensen, lééf. |
Ook diegenen die nu met pensioen zijn, hebben voor anderen betaald!!
Dat is in België het systeem. Wij hebben tot ons 65 gewerkt ( een uitzondering) en hopen nog enkele jaren te genieten van een weliswaar klein pensioentje. Voor onze kinderen vrees ik inderdaad, maar daar ze opgevoed zijn om spaarzaam om te gaan met geld, leggen ze zelf wel een reserve aan voor hun oude dag. De jeugd vergeet dat de mensen die nu met pensioen zijn of gaan , het niet altijd zo gemakkelijk gehad hebben. Maar ja, als je vertelt over hoe het vroeger ging, en dat is hoop en al 50 jaar geleden, dan vinden ze dit flauwe kul : zij kennen niets anders dan de huidige weelde en rijkdom . Jammer genoeg vrees ik , zullen we een stap achteruit moeten zetten. Voor jullie ( en ook nog een beetje de onze) pensioenen, zal er moeten geknokt worden en zal vooral de jeugd moeten handelen en onze politici aan het verstand brengen dat het gedaan is met Sinterklaas te spelen voor heel de wereld, want daar wringt vooral het schoentje: het geld wordt met gulle hand verdeeld, maar niet aan diegenen die ervoor werken of gewerkt hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Even ernstig : wat verwijt je mij juist ? |
Citaat:
|
Citaat:
- enkel de niet gepensioneerde autochtonen gaan stemmen, wie niet meer meewerkt aan de samenleving, bemoeit zich ook niet meer met de politieke keuzes die er te maken zijn, die is gewoon op vakantie voor de rest van zijn leven. Wat is daar mis mee ? |
Citaat:
Ik kan je nu al garanderen dat er aan u nog veel werk is, zonder garantie dat het ooit goed komt. |
Citaat:
En natuurlijk heb je geen antwoord gegeven op mijn vraag ... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Waarom zou ik? Ik zie niet in waarom ouderen niet mogen stemmen. en daarmee is alles gezegd. De stemplicht afschaffen zou al een goede optie zijn. Misschien werklozen verbieden om te stemmen? Misschien vrouwen verbieden om....... Dit is wel heel sarcastisch bedoeld hé |
Waar is al dat geld naartoe ?
( waar mensen tientallen jaren voor hebben afgedragen... ) |
Citaat:
Uit je reactie blijkt dat je het niet kent. |
ING – België
100.000 euro per maand voor ex-patroon Sedert januari 2009 is Michel Tilmant niet langer de baas van ING. Maar uit het recent gepubliceerde jaarverslag van de bank bleek dat hij tot en met augustus gewoon op de loonlijst is blijven staan. Gedurende die acht maanden kreeg Tilmant 789.000 euro toegestopt, dat is bijna 100.000 euro per maand. Daarnaast slokte hij nog eens 213.000 euro aan pensioenpremies op. |
Werkloosheid – België
Record In 2009, hadden 1.309.930 mensen recht op een uitkering van de RVA. Dat is een stijging van 10 % op één jaar. Een record. De grootste slachtoffers waren mannen, voornamelijk jongeren. Als we ze per gewest bekijken, is de stijging in Vlaanderen het grootst (+ 15,3 %), gevolgd door Brussel (+ 5,4 %) en Wallonië (+ 2,7 %). Het aantal uitkeringsgerechtigden stijgt overigens structureel via versoepeling van de werktijden (tijdskrediet, enz.). Meer dan 250.000 mensen maakten gebruik van de verschillende mogelijkheden tot werktijdverkorting. Philippe Courard (PS), minister voor Armoedebestrijding, bevestigt dat de crisis vooral de mensen met een laag inkomen treft. Het aantal mensen dat met een leefloon moet rondkomen is met 10 % gestegen. Een aantal van hen is overigens bij het OCMW terechtgekomen nadat zij het slachtoffer werden van de jacht op de werklozen. (www.6com.be) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be