Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Rechts maar niet Vlaams-Nationalistisch? Te weinig rechtse partijen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=136723)

Albrecht 26 maart 2010 23:23

Rechts maar niet Vlaams-Nationalistisch? Te weinig rechtse partijen.

Hoe komt het dat als je rechts bent, je altijd wordt ingedeeld bij het VB of bij de NVA?

Kan men wel rechts zijn, zonder voor een onafhankelijk Vlaanderen te zijn? Ik ben conservatief, en verlang een terugkeer naar de Oostenrijkse Nederlanden. Maar bij geen enkele partij of groep lijk ik te passen. :|

Ik denk dat er de rechtse partijen hier in België veel te eenzijdig zijn.

solidarnosc 26 maart 2010 23:54

Je verlangt een terugkeer naar de Oostenrijkse Nederlanden en geen enkele partij die bij je lijkt te passen? Waarom verbaast me dat niet? ;)

Albrecht 27 maart 2010 00:02

:lol:

Ach, ik ben buiten dat redelijk Belgicistisch.

N-SA 27 maart 2010 00:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 4661586)
Hoe komt het dat als je rechts bent, je altijd wordt ingedeeld bij het VB of bij de NVA?

Kan men wel rechts zijn, zonder voor een onafhankelijk Vlaanderen te zijn? Ik ben conservatief, en verlang een terugkeer naar de Oostenrijkse Nederlanden. Maar bij geen enkele partij of groep lijk ik te passen. :|

:rofl:

grievous 27 maart 2010 08:23

Een rare vogel.:lol:

Andro 27 maart 2010 08:29

Misschien ben je een aantal eeuwen te vroeg geboren.

Albrecht 27 maart 2010 08:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andro (Bericht 4661785)
Misschien ben je een aantal eeuwen te vroeg geboren.

De meesten zeggen dat ik een aantal eeuwen te laat ben geboren.

Zwartengeel 27 maart 2010 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 4661643)

Ach, ik ben buiten dat redelijk Belgicistisch.

De klein-Belgicistische partijen (BUB, Belgische Alliantie...) zijn echt wel behoorlijk rechts, hoor.

driewerf 27 maart 2010 09:29

Citaat:

Alleen VB en NVA?
Je hebt verder LDD, VLD, CD&V, SP.a.
Wil je de belgicistische kaart nog meer benadrukken, dan kan je de BUB, de BA en sinds recent ook de PP aanspreken.

Metternich 27 maart 2010 12:54

Citaat:

een terugkeer naar de Oostenrijkse Nederlanden.

Dus je wilt Luik en delen van Limburg afstoten? :|

Pelgrim 27 maart 2010 13:19

Het klopt dat er inderdaad te weinig rechtse splinterpartijtjes zijn die voor verdeeldheid zorgen. :)

Albrecht 27 maart 2010 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 4661967)
Dus je wilt Luik en delen van Limburg afstoten? :|

Als seculiere provincie kan het bij de Oostenrijkse Nederlanden, en zelfs ook als prinsbisdom. Maar het maakt niet veel uit. 't Is toch ook van Habsburgers.

Albrecht 27 maart 2010 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 4661811)
Alleen VB en NVA?
Je hebt verder LDD, VLD, CD&V, SP.a.
Wil je de belgicistische kaart nog meer benadrukken, dan kan je de BUB, de BA en sinds recent ook de PP aanspreken.

Enkel sommige politici binnen de VLD en CD&V zijn rechts. En zover ik weet is de SP.a links.

Pelgrim 27 maart 2010 17:52

wat is er links aan sp.a?

driewerf 27 maart 2010 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 4662192)
wat is er links aan sp.a?

de schijn. en zelfs dat is tanend.

F.Lurk 27 maart 2010 19:54

Citaat:

:roll:
...... de Oostenrijke Nederlanden....

Wat voor dwaasheden gaan we hier nog lezen, straks ene die pleit voor een terugkeer naar het Frankische rijk.

Fieseler 27 maart 2010 20:27

Hoe kan iemand rechts zijn (rechtvaardigheid, democratie, waarden, normen) en niet tegen het België dat symbool staat voor de antithese van deze nobele begrippen?

speurneus 27 maart 2010 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk (Bericht 4662279)
:roll:
...... de Oostenrijke Nederlanden....

Wat voor dwaasheden gaan we hier nog lezen, straks ene die pleit voor een terugkeer naar het Frankische rijk.

of naar de tijd van de oude belgen,..

Albrecht 27 maart 2010 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 4662304)
Hoe kan iemand rechts zijn (rechtvaardigheid, democratie, waarden, normen) en niet tegen het België dat symbool staat voor de antithese van deze nobele begrippen?

Ik zeg niet dat ik tevreden ben met het huidige België, ik zie gewoon het nut van een onafhankelijk Vlaanderen niet in.

Het lijkt me veel nuttiger het huidige België te hervormen.

Jaani_Dushman 28 maart 2010 01:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 4662347)
Ik zeg niet dat ik tevreden ben met het huidige België, ik zie gewoon het nut van een onafhankelijk Vlaanderen niet in.

Het lijkt me veel nuttiger het huidige België te hervormen.

Stem dan VLD. :|

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be