![]() |
Moet de paus opstappen?
De druk op de paus om op te stappen wordt steeds groter.
Volgens mij kan hij beter gaan http://www.volkskrant.nl/buitenland/...jes_onbestraft |
Citaat:
Laten zij dan ook opstappen. De onrust in diversen landen wordt steeds groter en de druk om op te stappen ook. Daarom de paus moet de eer aan zich zelf houden. |
Citaat:
Eigenlijk behoort het hele Vaticaanstad afgeschaft te worden en te worden overgedragen aan Italie. In Europa kunnen we niet zo'n staatje gebruiken ,dat de de democratie en de rechten van de mens niet respecteert. http://www.volkskrant.nl/buitenland/...ilie_neemt_toe |
Citaat:
Want heel het systeem is corrupt en deugd langst geen kanten. Het enige waar die kerk echt interesse voor heeft is geld en macht. De zaken die nu boven komen drijven zijn nog maar het topje van de ijsberg. Want vele jonge mensen zijn in het verleden in het klooster gegaan op aanraden van de RKK. Vaak zogezegd om hun zonden vergeven te krijgen, terwijl zij in werkelijkheid slachtoffers waren. |
Voor mij moet hij niet blijven.
Probleem is dat, als hij opstapt er direkt een andere komt..... Zo zijn we terug bij af..... |
Geld en macht dat is het helemaal waar het in de Romeinse (lees: Romeinse) kerk om gaat. Het enig overblijfsel uit het oude Romeinse rijk is hun verknipte godsdienst, waar Mo de pedo nog maar een kind is vergeleken met de pedo=priesters. De RK is de pedo-kerk bij uitstek, maar dat is niet een zaak van deze tijd maar van eeuwen. Wat er naar voren is gekomen is slechts het topje van de ijsberg.
edit: Er is voorts nog een interessant boek gewijd aan de Italiaanse onderwereld en hun belangrijkste bankier: Banco d'Ambrosio, u welbekend. |
De paus is een toppolitieker zogezegd verkozen door zijne god.
Gans die instelling is een belediging aan het Christelijk geloof. Opdoeken! |
Toch mag je het katholicisme niet direct afschrijven. In Latijns Amerika, Afrika, Filippijnen, etc. is het nog een ijzersterke en gerespecteerde instelling, een ook in Europese landen als Polen en Italië.
Ik ben ook allesbehalve katholiek, maar je moet ook wel zeggen dat die protestantse secten die je in de VS, Afrika en nog andere delen van de wereld ziet opkomen nog erger zijn. Veel fundamentalistischer, en nog meer bedrog. (velen zijn erop uit om hun slachtoffers nog armer te maken, ook en vooral in Afrika). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Neen. Hollandse protestanten hebben geen zeg over de paus. |
Laat de kerk opstappen, de paus mag blijven. Na de paus geen kerk geen paus.
|
Citaat:
Ik denk dat de gehele top toe aan verfrissing en vooal verjonging. Tevens moet het celibaat m.i. worden opgeheven. Een leven zonder seks is geen leven en leidt tot seksueel ongepast gedrag. |
opstappen?????
OPHANGEN is more like it! |
Citaat:
Juist de R.K. Kerk. Niet alleen Limba (Limburg en Brabant), maar tal van andere gebieden zijn grotendeels R.K. Een dorpje als Volendam bv, daar is de pastoor oppermachtig. In mijn dorp was het denk ik 50/50, nu met de oprukkende Islam en de massale ontkerkeling zal dat wel anders zijn. Voor de oorlog leefden er 800 Joodse families hier, nu nog een paar. http://www.bisdomhaarlem.nl/nieuws/2003/vitus.htm |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
2. Kindermisbruik valt ook onder de burgelijke wet ,zeker als het om sexueel misbruik van 200 dove kinderen gaat, zoals in de VS. 3. Belgie heeft en gedoog-beleid ,als het gaat om sexueel misbruik van kinderen,dus een katholiek land als Belgie kun je niet als maatstaf nemen. |
Citaat:
Europa moet zo'n staatje aanpakken en zeker geen diplomaten toelaten. Barossi en Rompy zijn te slap en ongeloofwaardig en ze maken in feite de wetten van Europa ongeloofwaardig. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be