Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Kan het nog dommer?? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=136775)

stropke 28 maart 2010 18:37

Kan het nog dommer??

Wordt Ronald Janssen Belg van het jaar?
zondag 28 maart 2010

De zaak Ronald Janssen.Enkele Franstalige media hebben seriedoder Ronald Janssen genomineerd als 'Belg van het jaar 2010'. Met die wedstrijd willen televisiezender RTL en de kranten La Dernière Heure en La Libre Belgique van hun kijkers en lezers weten welke landgenoot volgens hen 'de meest opvallende persoonlijkheid' heeft.
Deelnemers kunnen nu al stemmen op een lijst van vijftien personen die in de eerste maanden van 2010 indruk gemaakt hebben. Onder anderen Romelu Lukaku, Justine Henin en aartsbisschop Leonard vergezellen de moordenaar van Annick, Shana en Kevin op de lijst. Ook de winnaar van 2009, Herman Van Rompuy, is opnieuw genomineerd. Later dit jaar leggen de media nog lijsten met 'opvallende persoonlijkheden' voor aan het publiek. Wie de Belg van 2010 is, wordt pas eind dit jaar bekendgemaakt.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...&kanaalid=1481

:oops: Ze mogen er fier op zijn..:roll:
Commentaar simpel in twee woorden: compleet gestoord.
Ga dat de nabestaanden van de slachtoffers vertellen.
In Belziek zijn er enkele psychiatrische instellingen o.a Guislain te Gent en in Geel.
Maar vlgs mij is heeeel Belziek één groot zothuis geworden, toppunt van onbeschaamdheid en disrespect
Rap splitsen die zaak dat we van de franstaligen af zijn. Wie nog normaal is in Vlaanderen kies snel voor de hereniging. En hier in het noorden gaan we ook eens grote kuis gaan houden.

Vlaanderen Vrij Nu!!!

Marie van de koster 28 maart 2010 19:02

Dat we daar niet aan gedacht hebben ten tijde van Dutroux. 8O

Goldband 28 maart 2010 19:11

In 1997 voerden Kamagurka en Herr Seele een act op waarbij ze zich vermomd hadden als respectievelijk Marc Dutroux en Patrick Derochette. Het publiek werd toen in twee kampen verdeeld: zij die vonden dat zoiets niet kon en zij die er wel de humor van inzagen. Er waren er zelfs die dachten dat de echte Dutroux en Derochette hun medaille voor "Lul van het Jaar" kwamen ophalen.

(bron: wikipedia)

Den Duisteren Duikboot 28 maart 2010 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropke (Bericht 4663279)
Met die wedstrijd willen televisiezender RTL en de kranten La Dernière Heure en La Libre Belgique van hun kijkers en lezers weten welke landgenoot volgens hen 'de meest opvallende persoonlijkheid' heeft.

Janssen is inderdaad een opvallende persoonlijkheid. Als je jarenlang talloze mensen, inclusief professionele speurders, kunt wijsmaken dat je een brave, goedaardige nonkel bent, dan getuigt dat van een superieure persoonlijkheid.

Den Duisteren Duikboot 28 maart 2010 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropke (Bericht 4663279)
:oops: Ze mogen er fier op zijn..:roll:
Commentaar simpel in twee woorden: compleet gestoord.
Ga dat de nabestaanden van de slachtoffers vertellen.
In Belziek zijn er enkele psychiatrische instellingen o.a Guislain te Gent en in Geel.
Maar vlgs mij is heeeel Belziek één groot zothuis geworden, toppunt van onbeschaamdheid en disrespect
Rap splitsen die zaak dat we van de franstaligen af zijn. Wie nog normaal is in Vlaanderen kies snel voor de hereniging. En hier in het noorden gaan we ook eens grote kuis gaan houden.

Vlaanderen Vrij Nu!!!

Belachelijk. Blijkbaar slagen de bedenkers er i.t.t. jou wel in om allerhande hysterische reacties te onderdrukken ten faveure van een meer nuchtere, gedistantieerde benadering, zonder ervan wakker te liggen of de verkozene goed of slecht is voor het imago van het land. Ik vind zulke nuchterheid bewonderenswaardig.

Den Duisteren Duikboot 28 maart 2010 21:39

Topic bestaat al trouwens: http://forum.politics.be/showthread.php?t=136742

driewerf 28 maart 2010 21:45

topictitel:
Citaat:

Kan het nog dommer??
Ja. Waar ook de topic over gaat, het kan altijd dommer.

daiwa 28 maart 2010 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 4663541)
Janssen is inderdaad een opvallende persoonlijkheid. .

Inderdaad.
Nergens wordt vermeld of dat opvallen in positieve of negatieve zin moet zijn, niemand kan dus ontkennen dat Janssens aan de voorwaarden voldoet.

Doet me trouwens denken dat men de burgemeester van New York ten tijde van de grote aanslagen tot man van het jaar benoemde ondanks dat Bin Laden dat jaar wel de meest besproken figuur was die op deze aardbol rond liep.
Die verdiende dus eigenlijk die titel.

den dinges 28 maart 2010 23:56

Citaat:

Janssen is inderdaad een opvallende persoonlijkheid. Als je jarenlang talloze mensen, inclusief professionele speurders, kunt wijsmaken dat je een brave, goedaardige nonkel bent, dan getuigt dat van een superieure persoonlijkheid.

Psychopaten zijn wel vaker intelligente mensen. Maar om ze nu " superieur " te noemen ? Ik vind dat op zijn minst een ongelukkige woordkeuze.

eno2 29 maart 2010 10:22

Ik kan nog veel dommer.

Anna List 29 maart 2010 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4664066)
Ik kan nog veel dommer.

bron ?

maddox 29 maart 2010 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4664121)
bron ?

http://forum.Politics.be

Figy 29 maart 2010 13:54

Citaat:

Speurders hebben Janssen voordien niet benaderd gehad ondanks dat zijn naam viel, zelfs een rapport over hem werd ingediend. Zijn profiel en omgevingsreputatie was voor speurders blijkbaar voldoende om hem met rust te laten.

Als je als psychopaat in een omgeving van onbekwaam speurwerk opereert kan je een mooi palmares uitbouwen. Maakt dat van hem een opvallende persoonlijkheid? Ik vind van niet. De media maakt er een opvallende persoonlijkheid van.

Jazeker 29 maart 2010 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 4663724)
Psychopaten zijn wel vaker intelligente mensen. Maar om ze nu " superieur " te noemen ? Ik vind dat op zijn minst een ongelukkige woordkeuze.

2

Xenophon 29 maart 2010 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Figy (Bericht 4664564)
Speurders hebben Janssen voordien niet benaderd gehad ondanks dat zijn naam viel, zelfs een rapport over hem werd ingediend. Zijn profiel en omgevingsreputatie was voor speurders blijkbaar voldoende om hem met rust te laten.

Als je als psychopaat in een omgeving van onbekwaam speurwerk opereert kan je een mooi palmares uitbouwen. Maakt dat van hem een opvallende persoonlijkheid? Ik vind van niet. De media maakt er een opvallende persoonlijkheid van.

Nog niet zolang geleden was er hier een draad waarin bijna iedereen overtuigd was van het goede speurwerk van onze competente politie. Ik moest daar eens goed mee lachen en heb toen gezegd, we zullen zien.

Ik was toen de gefrustreerde politiehater zei men...

Anna List 29 maart 2010 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4664637)
Nog niet zolang geleden was er hier een draad waarin bijna iedereen overtuigd was van het goede speurwerk van onze competente politie. Ik moest daar eens goed mee lachen en heb toen gezegd, we zullen zien.

Ik was toen de gefrustreerde politiehater zei men...

we zeggen dat nog hoor :-P

Xenophon 29 maart 2010 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4664654)
we zeggen dat nog hoor :-P

Maar, de gefrustreerde politiehater had meer dan gelijk toen hij zei dat de politie incompetetent was.

Zodus, iedereen tevreden!

Anna List 29 maart 2010 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4664735)
Maar, de gefrustreerde politiehater had meer dan gelijk toen hij zei dat de politie incompetetent was.

Zodus, iedereen tevreden!

idd

ikzelf zal wel weer een diplomatische centrumhouding aangenomen hebben in die draad vermoed ik :-D

Jozef Ostyn 29 maart 2010 15:08

Het antwoord op de vraag is: ja, het kan altijd nog dommer. Op dit forum wordt dit dagelijks geïllustreerd. Elders ook.

Xenophon 29 maart 2010 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 4664744)
Het antwoord op de vraag is: ja, het kan altijd nog dommer. Op dit forum wordt dit dagelijks geïllustreerd. Elders ook.

Het is èèn van de weinige zaken die in Belgie nog niet verboden of verplicht zijn. Dus ja, waarom niet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be