![]() |
Franse state council: niqab/burqa verbieden is illegaal
1 Bijlage(n)
:cheer:Lang leve vrijheid :cheer:
!! Viva la libertad! !! Citaat:
|
Na het voorval van de Moskou'se Metro zullen ze snel tot andere gedachten komen.
|
Citaat:
France's top legal body said Tuesday . Met Nederlandse woorden: dat hebben ze vandaag bekend gemaakt (dat een absolute verbod illegaal is). Ze moeten eerst hun grondwet aanpassen. Wie heeft trouwens die aanslagen in Moskou opgeëist? |
Citaat:
|
Je kunt het zo lezen en uiteindelijk met beetje (zeer klein beetje) verstand van de franse grondwet, is het zeer duidelijk dat het illegaal is.
Jaloezie is gevaarlijk !! |
Wat er gesteld is, is dat het *absolute* verbod waarschijnlijk zijn tanden zal breken op de eerste de beste klacht. Een *gemotiveerd* verbod, zoals de vereiste om iemands gezicht kunnen te zien voor veiligheidsredenen of zo, is wel mogelijk.
Maar ik moet zeggen dat ik al dat gedoe heel spijtig vind. In gans Frankrijk zijn er slechts een paar honderden van die totaal ingepakte kiekens geteld, en die hebben met dat gedoe oncommensuraat veel aandacht gekregen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Porpo leest wat hij wenst te lezen, niet wat er staat. Als je hem tracht de werkelijkheid te laten zien negeert hij je, plaatst hij je op ignore of draait hij een uur rond de put en veradnert dan het onderwerp. Het verschil tussen betwistbaar en illegaal is, me dunkt, niet iets wat veel uitleg nodig heeft. Voorts zijn er genoeg alternatieven waardoor men niet expliciet de boerka verbied, enkel impliciet zoals gewoon alle gezichtsbedekkende kledij verbieden.
Voorts zouden de wetmakers beter eens de koran, sharia en hadiths lezen zodat ze een idee hebben van wat ze blijkbaar wensen toe te laten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat niet wil zeggen dat jij nou hetzelfde komt voorstellen als de nazi's met hun jodenster. Ik zie wel een groot verschil. Misschien verderop te bespreken? |
Citaat:
Practisch voor overvallen te plegen anders, zo een boerka. |
Citaat:
Ik vraag de traditionele kleding voor moslims om autochtonen de kans te geven ze van ver te kunnen onderscheidden van de autochtone bevolking, dit om veiligheidsredenen. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be