Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Wielerzatlappen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=136964)

den dinges 1 april 2010 17:42

Wielerzatlappen

Wie kent ze niet, deze dronkaards die onder het mom van " sport " de wegen onveilig maken in talrijke bendes. Van s'morgens vroeg kan men ze aantreffen op onze banen en wegen, met twee, soms met drie naast elkaar rijdend om te babbelen, te zwetsen en te zeveren. Van café naar café trekken zij het hele land door, het de automobilisten tot een hel makend, vingers opstekend en beledigingen slingerend naar wie hen tot voorzichtigheid wil aanmanen, of gewoon langs wil rijden, voorsteken.
Wie nog heeft er hier al onaangename voorvallen meegemaakt met deze typisch Vlaamse Wegenpest, de Alcoholcyclisten ?

eno2 2 april 2010 10:06

Wie kent er de zatte doodrijders niet?

Haast niemand, want ze plegen meestal vluchtmisdrijf.

backfire 2 april 2010 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 4671116)
Wie kent ze niet, deze dronkaards die onder het mom van " sport " de wegen onveilig maken in talrijke bendes. Van s'morgens vroeg kan men ze aantreffen op onze banen en wegen, met twee, soms met drie naast elkaar rijdend om te babbelen, te zwetsen en te zeveren. Van café naar café trekken zij het hele land door, het de automobilisten tot een hel makend, vingers opstekend en beledigingen slingerend naar wie hen tot voorzichtigheid wil aanmanen, of gewoon langs wil rijden, voorsteken.
Wie nog heeft er hier al onaangename voorvallen meegemaakt met deze typisch Vlaamse Wegenpest, de Alcoholcyclisten ?

Mistoestanden tussen fietsers en auto's worden niet veroorzaakt door DE fietser of DE autobestuurder, maar door EEN domme lul op een fiets of een EEN domme lul achter het stuur. Zo'n type dat op online fora gaat staan zeiken dat alle fietstoeristen zat op hun fiets zitten;

backfire 2 april 2010 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4672063)

touché

Marie van de koster 2 april 2010 10:26

Citaat:

Ze maken het ook andere fietsers moeilijk. Onverwachts zoeven ze je voorbij meestal zonder te bellen. Als dat gebeurt op een toeristisch fietspad, dus waar alle fietsers naar believen in het midden, links of rechts, rijden, is dit levensgevaarlijk. Ook op wandelpaden laten ze de mensen dikwijls schrikken.

De schoofzak 2 april 2010 10:55

Citaat:

Ik heb zelf nog geen verband gelegd tussen wielerterroristen en bezoekers van zonnige terrassen.
't Kan en ' t zal wel zijn dat sommigen er wel iets door beïnvloed worden,
maar in dit geval denk ik dat er andere (karakteriële) stront aan de knikker is.

Hoe dan ook, altijd en altijd zijn het een minderheid aan kiekens die het voor de meerderheid om zeep helpen.

den dinges 2 april 2010 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 4672089)
Mistoestanden tussen fietsers en auto's worden niet veroorzaakt door DE fietser of DE autobestuurder, maar door EEN domme lul op een fiets of een EEN domme lul achter het stuur. Zo'n type dat op online fora gaat staan zeiken dat alle fietstoeristen zat op hun fiets zitten;

Ge zijt precies in uw gat gebeten ? :-) " Fietstoerist " :lol:

den dinges 2 april 2010 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 4672127)
Ze maken het ook andere fietsers moeilijk. Onverwachts zoeven ze je voorbij meestal zonder te bellen. Als dat gebeurt op een toeristisch fietspad, dus waar alle fietsers naar believen in het midden, links of rechts, rijden, is dit levensgevaarlijk. Ook op wandelpaden laten ze de mensen dikwijls schrikken.

Inderdaad. Ik rij ook geregeld met de fiets, maar niet verkleed in Tommekke , en met een stuk in mijn kloten. Ik heb evenmin de pretentie te denken dat heel de weg van mij - en mijn bende soortgenoten - is.

kameleon 2 april 2010 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 4672127)

Zelfs al doe ik tringeling terwijl ik iemand voorbijzoef, dan zijn er nog bij die verschieten van mijn fietsbel en toch moeten reclameren.

Heftruck 2 april 2010 17:15

You know what really grinds my gears?

Serieus, sommige mensen hier missen toch fameuze carrièrekansen ze.

Steben 2 april 2010 17:34

èèèèèèèèèèèèèèn .... hupakeee!

zondag KBC loge Oude Kwaremont :cheer: :cheer:

den dinges 2 april 2010 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 4673006)
You know what really grinds my gears?

Serieus, sommige mensen hier missen toch fameuze carrièrekansen ze.

Als wielrenner bedoel je ? Of als cafébaas ?:-)

Goldband 3 april 2010 14:12

Citaat:

Als ik niet gehaast ben, dan hang ik al wel eens een paar minuten achter een bende fietsers. Ik gun hen dan hun tijdverdrijf.

Als ik gehaast ben, dan zal ik subtiel maar toch kordaat aandringen zodat de fietsersbende mij doorgag verleent.

Mocht die bende dat dan weigeren (bijvoorbeeld omdat ze zat is), dan zou ik lastig worden. Naast claxonneren zou het ostentatief gas geven en uit mijn raampje hangen schreeuwen vast helpen, maar eerlijk: dat is nog nooit nodig geweest. Terwijl ik wel in een regio woon waar wielrennerij populairder is dan het voetbal.

Ik deel uw frustratie niet.

den dinges 4 april 2010 07:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4672063)

Sommige zatte cyclisten zijn gewezen zatte doodrijders, wiens rijbewijs afgepakt is, en die nu op hun fiets de wegen onveilig maken.

Txiki 4 april 2010 08:30

:cheer: wielerzatlappen :cheer:

Jantje 4 april 2010 08:53

Citaat:

Die paljassen moeten niet eens zat zijn om de wegen te terroriseren.

En wie die paljassen goed volgt en hun rijgedrag bestudeerd, weet dat deze wielerterroristen eigenlijk bij wet zouden moeten verboden worden.

Verschillende Vlaamse gemeentes hebben trouwens een klacht ingediend tegen hun bonden, want zij zijn niet enkel gevaarlijk voor iedereen, het zijn ook zeer grote vervuilers en zij werpen het meeste zwerfvuil op onze wegen en vooral in onze natuurparken.

den dinges 4 april 2010 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 4675072)
Die paljassen moeten niet eens zat zijn om de wegen te terroriseren.

En wie die paljassen goed volgt en hun rijgedrag bestudeerd, weet dat deze wielerterroristen eigenlijk bij wet zouden moeten verboden worden.

Verschillende Vlaamse gemeentes hebben trouwens een klacht ingediend tegen hun bonden, want zij zijn niet enkel gevaarlijk voor iedereen, het zijn ook zeer grote vervuilers en zij werpen het meeste zwerfvuil op onze wegen en vooral in onze natuurparken.

De ecologische impact had ik nog niet bestudeerd. De vettige papiertjes en lege bierblikken zullen inderdaad niet mankeren aan hun uitstapjes, en een spoor leggen dat men gemakkellijk volgen kan, zonder nog maar te spreken over hun behoeftes, die ik hen langs de weg zie doen, zo ongeveer gelijk waar.

Jantje 4 april 2010 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 4675131)
De ecologische impact had ik nog niet bestudeerd. De vettige papiertjes en lege bierblikken zullen inderdaad niet mankeren aan hun uitstapjes, en een spoor leggen dat men gemakkellijk volgen kan, zonder nog maar te spreken over hun behoeftes, die ik hen langs de weg zie doen, zo ongeveer gelijk waar.

Gisteren was de ronden van Vlaanderen voor wielerterroristen.
De gemeentes moesten daarna bijna al hun mensen oproepen en inzetten om de banen terug proper te krijgen voor de echte wedstrijd.
Een grap die hen verschillende honderdduizenden Euro's kost.

MaGNiFiCaT 4 april 2010 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 4675131)

:rofl:
Is hier een groot wetenschapper aan het woord?:lol:

Den dinges, ik heb thuis in mijn tuin een hele rij grote dikke bomen staan die nodig gezaagd moeten worden. Kan ik beroep doen op jou, jij lijkt me de geschikte persoon?:twisted:

Jantje 4 april 2010 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 4675210)
:rofl:
Is hier een groot wetenschapper aan het woord?:lol:

Den dinges, ik heb thuis in mijn tuin een hele rij grote dikke bomen staan die nodig gezaagd moeten worden. Kan ik beroep doen op jou, jij lijkt me de geschikte persoon?:twisted:

Het zwerfvuil dat die mannen op een rit achterlaten is een grote berg hoor.

Ze eten en drinken op hun fiets en werpen hun afval gewoon langst de wegkant.
Hun vuil meenemen tot aan een vuilbak is te veel werk en te veel gewicht voor deze terroristen. Ze zouden eens moeten stoppen of vertragen op een plaat die ze niet voorzien hebben.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be