![]() |
Tijdrooster van kusttram is belangrijker dan mensenlevens.
Opnieuw ( De Zondag van 19.07.09 ) heeft de kusttram opnieuw levens gekost aan twee voetgangers.
De vrouw was op de rails gevallen de man was deze aan het helpen en werd daarbij ook gevat. Het is tijd dat de wetgevende macht ernstig gaat nadenken om de algemene voorrang waarover deze mastodonten beschikken te veranderen. Te veel trambestuurders misdragen zich daardoor alsook door de opgelegde uurroosters. Er is sinds juli 2009 geen gedragsverandering te merken zowel aan de kust dan in het binnenland. Is een leven niet meer waard dan tijd? |
Citaat:
In Oostende zijn om 18 uur twee mensen overleden na een ongeval met de kusttram. Het gaat om een bejaard koppel uit het Oost-Vlaamse Evergem. Ongelukkige val Het ongeval vond plaats aan de beveiligde voetgangersdoorsteek van het kruispunt Troonstraat Aartshertogstraat en Raversijdestraat. De tramchauffeur die in de richting van De Panne reed, zag vanop afstand een groep mensen die de trambedding wilde oversteken. Hij vertraagde en claxonneerde om de overstekers te waarschuwen. Een 78-jarige vrouw probeerde toch nog over te steken en kwam ten val. Haar 81-jarige man probeerde haar recht te helpen. De vrouw kwam onder de tram terecht. Haar man werd door het voertuig gegrepen. Beiden waren op slag dood. De tramchauffeur en een familielid van het koppel moesten in shock naar het ziekenhuis overgebracht worden. Duidelijk bord De plaats waar het koppel de trambedding wilde oversteken, is een reglementaire en beveiligde oversteekplaats. Op de plaats hangt een duidelijk bord dat de tram voorrang heeft. De doorsteek is zodanig geconstrueerd dat voetgangers voor ze de sporen oversteken altijd in de richting van de aankomende tram kijken. Tussen de haltes van Oostende Station en Westende Bad was alle tramverkeer tot 21 uur onmogelijk. De Lijn zette speciale pendelbussen in om de hinder van de reizigers te beperken. Het parket onderzoekt nog de precieze omstandigheden waarin het ongeval gebeurde. (belga/svm) Of denk jij dat je zo'n tram op 20 cm stilzet? |
Er zullen ongevallen voorkomen, men kan ze niet allemaal voorkomen. Ga gerust de statistieken na over het aantal verkeersdoden waarbij auto's betrokken zijn, autobussen, trams, treinen en vliegtuigen. Fietsen en te voet gaan is in principe veiliger indien men
confrontaties met de eerstgenoemde kan vermijden.... |
Citaat:
|
Citaat:
Nu een lijn bestuurder/ster die te vaak buiten het schema rijd, krijgt zijn/haar ontslag en loopt zelfs de kans om geen werkloosheidsuitkering te krijgen. Geld is namelijk de belangrijkste drijfveer van onze maatschappij en een O.V. maatschappij die te vaak van haar schema afwijkt, krijgt boetes. |
Het spijt mij te moeten zeggen, maar je moet maar niet zo dom zijn om over te steken als je de tram ziet aankomen. Een tram heeft altijd voorang om de simpele reden dat dat ding nooit bruusk toto stilstand kan komen.
|
En bovendien: als ge ergens het spoor van de kusttram wilt oversteken, dan staat dat toch wel heeel heeel duidelijk aangegeven.
Als ik daar passeer, dan vraag ik me af hoe het in godsnaams mogelijk is dat ge dan nog onder dien tram sukkelt, tenzij ge u daar absoluut onder wilt smijten. Ladderzat of stekeblind moet ge zijn. Daarom zou ik wel eens aan de draadopstarter willen vragen: vindt gij dat de oversteekplaatsen niet genoeg duidelijk aanwijzen dat oversteken daar gevaarlijk is, vindt gij niet dat de afsluitingen zo gemaakt zijn dat ge als voetganger eerst drie vier meter moet stappen met uw gezicht in de richting van waar de tram komt, en dan nog eens rood voetgangerslicht krijgt, dat dit meer dan genoeg is ? |
Dom zijn kan uw gezondheid ernstige schade toebrengen...
|
Citaat:
Een van de manieren waarop je meer mensen in het OV krijgt is door de kwaliteit te verhogen. En _de_ manier om de kwaliteit te verhogen is de stiptheid verhogen. "Op schema rijden" redt dus mensenlevens. Het is geheel terecht dat het OV dit nastreeft. |
Citaat:
Er is geen enkele trambestuurder die moedwillig mensen gaat doodrijden, al helemaal niet om tijd te sparen, want den opkuis die ze achteraf hebben en het parket etc... houd de boel veel langer op. Het moet echter wel voor veel mensen eens duidelijk zijn, dat ge moet overstekken aan de oversteekplaatsen, en niet zomaar over de sporen moet gaan lopen, al helemaal niet in of na bochten (waar ze u gewoon niet kunnen zien). |
Citaat:
D.w.z het seizoen aan de kust waar alles sneller moet gaan. Voorrang op voertuigen akkoord maar niet aan voetgangers dat is het bericht als men aan de kust met de kusttram verder slachtofffers wil vermijden. Laat de statistieken van de voorbije jaren maar komen maar het zijn er meer dan één. |
Citaat:
En ga je morgen pleiten voor voorrang voor voetgangers aan treinoverwegen ? Ge moet mij verekskuzeren, maar ik vind jouw vizie heel wereldvreemd. 't Is ook presies, we vallen in herhaling, dat je nog nooit een oversteekplaats van de kusttram bekeken hebt. Ge kunt onmogelijk beweren dat de voetganger daar misleid wordt. |
Citaat:
|
Werkt Raspoutin voor Het Laatste Nieuws?
|
Citaat:
-Voorrang geven aan bepaalde voertuigen kan soms tot grote gevolgen leiden. -Sommigen rijden dan soms denkend dat zij "fangio" zijn. -En soms zijn er dan dodelijke slachtoffers, moet men dat niet vermijden? Morgen kan het een familielid zijn of had u daar niet aan gedacht... Heeft iemand de statistieken over het aantal slachtoffers van de "kusttram" van de laatste tien jaar? Is dat aantal aanvaardbaar? |
Citaat:
|
Citaat:
Je hebt je vraag zelf beantwoord. Als je al een artikel van vorige zomer moet posten om een geval te vinden van iemand die lomp geweest is, dan zegt dat genoeg. |
Citaat:
Dit lijkt een beetje op ambtenaren taal die doen ook altijd alsof dat zij (de burger) u niet begrijpen... |
Citaat:
|
aan de kust rijdt een kusttram. wie niet oplet ligt eronder. Telkens er iemand onder ligt u gaan aanstellen zal de onvoorzichtigheid van die mensen die verhelpen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:14. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be