Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Morgen de fik erin. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=137056)

From_Vlaanderen 3 april 2010 23:49

Morgen de fik erin.

Met Pasen ontsteek ik ritueel het Paasvuur. Dat is in feite mijne plastic die ik een jaar stockeer en dan opstook. Dus als je van iets af wilt. Morgen is het de moment.

Bobke 4 april 2010 00:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen (Bericht 4674829)
Met Pasen ontsteek ik ritueel het Paasvuur. Dat is in feite mijne plastic die ik een jaar stockeer en dan opstook. Dus als je van iets af wilt. Morgen is het de moment.

Ssssst

Nynorsk 4 april 2010 00:43

ah die heerlijke paasgeur...

Jazeker 4 april 2010 01:04

Citaat:

Mijn wekker strubbelt tegen.

Inno 4 april 2010 01:04

het perfecte moment om boeken en heksen te verbranden. :-)

Dronkoers 4 april 2010 01:44

Morgen wa Paasduvels drinken se

kiko 4 april 2010 07:39

Citaat:

Je plastic ? Wat houdt dat in, en hoeveel is dat ?

Dajjal 4 april 2010 08:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 4674946)
Morgen wa Paasduvels drinken se

:cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

Txiki 4 april 2010 08:08

:cheer: Baskische nationale feestdag vandaag :cheer:

zuipeeeeeee

Fatalistische fakir 4 april 2010 08:19

Citaat:

Hopelijk belt er iemand de flikken.

http://www.hbvl.be/limburg/afval-sto...erwekkend.aspx

Citaat:

De provincie start volgende week de campagne ‘Stook je gezondheid niet op!’. Bij slechte verbranding van behandeld hout, papier of plastic, komen kankerverwekkende stoffen vrij.

Afval stoken in de tuin of kachel: het lijkt een praktijk uit lang vervlogen tijden, maar niets is minder waar. Gisteren hield de provincie zelfs een studiedag over het fenomeen. “Er wordt inderdaad nog veel illegaal gestookt”, moet gedeputeerde voor Gezondheid Erika Thijs toegeven. “Er zijn nog te veel mensen die snoeihout in hun tuin verbranden en tegelijk plastic mee opstoken. Of geplakt hout in de kachel stoppen. Onze milieugezondheidsenquêtes wijzen ook uit dat er veel illegaal gestookt wordt. 15 procent van de mensen heeft last van geurhinder en neerslag van roet.”

De vele kleine afvalverbranders zorgen samen voor een levensgroot milieuprobleem. Zelfs bij verbranding van snoeihout of bladeren komen er dioxines en PAK’s vrij, polycyclische aromatische koolwaterstoffen. Beide verbindingen zijn kankerverwekkend. Bij verbranding van afval in open lucht kan de concentratie dioxines tot 5.000 keer hoger oplopen dan in een afvalverbrandingsoven. Dioxines stapelen zich op in het milieu en de voedselketen. Wie in de tuin stookt of er verbrandingsassen uitstrooit, vergiftigt ook nog eens zijn eigen groenten in de tuin of eieren van de kippen. “In 2006 was de bevolking verantwoordelijk voor 75% van de dioxines in Vlaanderen. 55% van die dioxines was afkomstig van het illegaal stoken.”

http://www.tienen.be/showpage.aspx?id=366

Citaat:

Verbranden van afval

Het is verboden vuur te maken op minder dan honderd meter afstand van huizen, bossen, heiden, boomgaarden, hagen, graan, stro en alle andere vormen van hoge en lage vegetatie. Afval verbranden in tonnen en tuinovens is ook verboden, zelfs als het gaat om tuinafval. De enige plaats waar je volgens de Vlaamse milieuwetgeving eventueel plantaardig afval mag verbranden, is in het midden van een groot braakliggend veld.

Volgende stoffen mag je nooit en nergens zelf verbranden:
· sloophout, geverfd hout, geïmpregneerd hout (lichtgroene kleur), gebeitst hout (zwartbruine kleur), multiplex, hardboard en spaanplaat. Stukken onbehandeld hout (bijvoorbeeld van loofbomen) mag je wel gebruiken als verwarmingsbron in open haarden, kachels of vuurpotten;
· kunststoffen en plastics;
· papier en karton;
· alle huishoudelijk afval.
Wie de geldende bepalingen aan zijn laars lapt, staat een fikse boete te wachten die kan oplopen tot 2.500 euro.

Uit studies blijkt dat 25 % van de dioxine-uitstoot veroorzaakt wordt door vuurtjes in de tuin. De verbranding van hout- en plastic afval (waaronder PVC-flessen) zorgt voor een angstwekkende hoge dioxine-uitstoot. Maar ook de verbranding van onschuldig tuinafval zoals snoeihout en bladeren is vervuilend voor het milieu.
Afval opstoken getuigt van weinig burgerzin en respect voor anderen. Het veroorzaakt geur- en rookhinder, het wasgoed wordt vies en buiten vertoeven is niet meer aangenaam. Bovendien breng je niet alleen je eigen gezondheid, maar ook deze van je buren in gevaar. Laat je dus niet verleiden om afval te verbranden. Vele kleine vuurtjes maken één groot schadelijk vuur!

From_Vlaanderen 4 april 2010 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 4674982)
Je plastic ? Wat houdt dat in, en hoeveel is dat ?

Ik schat dat dat een kleine twee kuub is.

kiko 4 april 2010 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen (Bericht 4675761)
Ik schat dat dat een kleine twee kuub is.

Ik zie persoonlijk niet zo heel erg het voordeel in van dat allemaal op te stoken. Een ritje richting containerpark zal m.i. vlotter verlopen dan je bezig te houden met dat allemaal te verbranden.

Derk de Tweede 4 april 2010 17:32

Allah is groot:

Brekend nieuws:
Op het allochtonenvrouwenzwemuurtje ging wat mis.
Er staan Burka's in de fik:

MaGNiFiCaT 4 april 2010 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fatalistische fakir (Bericht 4675027)

Ik krijg echt kotsneigingen van die overdreven manipulatie's van overheidswege.
Dat plastic verbranden erg nadelig is weet iedereen, en daar moet idd tegen opgetreden worden, maar dat gelul van papier en karton, van snoeihout, dat is meer dan overdreven. Dit is idd een last voor de natuur, maar ..... die zaken zijn zowieso een last voor het milieu, op gelijk welke manier je ze verwerkt. Men wilt gewoon liever de mensen doen betalen om naar containerparken te gaan, ipv dat ze zelf hun papier opstoken.
Gewoon de hele teneur van die tweede link druipt van overdrijvingen, en manipulatie. Bah, die bepampering.0X

MaGNiFiCaT 4 april 2010 18:40

Enja, de dag dat men niet meer zijn eigen snoeihout zal mogen verbranden, zullen heel wat natuurlijke landschapselementen die de streek zo sieren en typisch maken verdwijnen. Wat meer dan te begrijpen is. :?

Dronkoers 5 april 2010 00:05

Zolang Laurent met zijn V8 maar 15 liter kan verbruik om naar zijn hofke te gaan kijken eh ;-)

Pelgrim 5 april 2010 01:03

Tiens dat pasen is eigenlijk compleet aan mij voorbijgegaan.

Net als elk jaar trouwens.

Wat wordt er juist gevierd? :D

From_Vlaanderen 5 april 2010 02:02

Voila se, daar ben ik ook alweer van af.

Fatalistische fakir 5 april 2010 05:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen (Bericht 4676403)
Voila se, daar ben ik ook alweer van af.

Gefeliciteerd met je asociale gedrag. Stoer!

Fatalistische fakir 5 april 2010 05:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 4675913)
Ik krijg echt kotsneigingen van die overdreven manipulatie's van overheidswege.
Dat plastic verbranden erg nadelig is weet iedereen, en daar moet idd tegen opgetreden worden, maar dat gelul van papier en karton, van snoeihout, dat is meer dan overdreven. Dit is idd een last voor de natuur, maar ..... die zaken zijn zowieso een last voor het milieu, op gelijk welke manier je ze verwerkt. Men wilt gewoon liever de mensen doen betalen om naar containerparken te gaan, ipv dat ze zelf hun papier opstoken.
Gewoon de hele teneur van die tweede link druipt van overdrijvingen, en manipulatie. Bah, die bepampering.0X

Je bent naast de kwestie bezig.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be