Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Ook Leonard zegt geen "doofpot" meer (https://forum.politics.be/showthread.php?t=137064)

RASPOUTINE 4 april 2010 12:12

Ook Leonard zegt geen "doofpot" meer

Wat zegt de Belgische en Vlaamse politiek?
Wanneer krijgen de "klokkenluiders" een beschermd statuut in plaats van aan de deur gezet te worden.
Wanneer gaat Kris Peeters en Yves Leterme iets doen in die richting als "eerlijke politici"?

Jazeker 4 april 2010 14:52

En vooral... wat denkt uw vriend de Blankenbergse stalker ervan?

roger verhiest 4 april 2010 14:58

Telkens een politieker "iets" wil doen zal hij onvermijdelijk van iemand tegenstand ondervinden. "Eerlijkheid" is geen synoniem voor immobilisme.

Jazeker 4 april 2010 15:02

On-topic: Ik moet 's mans oerconservatieve standpunten niet, maar het siert hem wel om vanuit die functie en op eigen initiatief zo radicaal zijn fiets te zetten tegen het misbruik in de kerk. Een flink verschil met het gekronkel en gedraai van de Nederlandse kardinaal Ad Simonis.

Als het goed is, zeggen we het ook.

xrc 4 april 2010 15:49

Tut tut "oerconservatief". Wat gaan ze nog allemaal uitvinden, zeg.

roger verhiest 4 april 2010 16:18

Oercommunist ?

Jazeker 5 april 2010 05:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xrc (Bericht 4675648)
Tut tut "oerconservatief". Wat gaan ze nog allemaal uitvinden, zeg.

Ja toch? Iemand die het tegen homofielen heeft. Laat die mensen leven en laten leven, ja? Ik vond het gewoon knap dat hij op eigen initiatief zijn banvloek uitspreekt tov. misbruik binnen de kerk.

Inno 5 april 2010 06:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4676421)
Ja toch? Iemand die het tegen homofielen heeft. Laat die mensen leven en laten leven, ja? Ik vond het gewoon knap dat hij op eigen initiatief zijn banvloek uitspreekt tov. misbruik binnen de kerk.

Het is leuk dat u ook de goede zaken opmerkt. Bedankt.:-)

Albrecht 5 april 2010 07:25

Citaat:

Njah, wat jij oerconservatief noemt is eigenlijk doodgewoon katholiek. :p

En ook Benedictus, toen hij nog kardinaal was, wou hard optreden tegen misbruik, maar werd tegengewerkt door andere kardinalen.

Nicolas 5 april 2010 11:55

ook leonard zegt geen " doofpot " meer

Ik ben absoluut geen voorstander van LEONARD, doch het siert hem dat hij consequent is in zijn visie

hij is tegen abortus, hij kiest voor het leven van elke vrucht dus dat hij dan ook vindt dat éénmaal geboren de kerk ook aandacht moet hebben voor het welzijn en geluk van kinderen.
dus moet hij consequent zich verzetten tegen elke mishandeling en seksueel misbruik van kinderen ongeacht wie de dader is

dus zijn conclusie dat veel te lang gezagsdragers binnen de kerk ( die misbruik hebben gepleegd op kinderen) zijn beschermd geworden door het instituut, is een eerlijke analyse.
Hopelijk zal hij deze visie ook overmaken aan zijn oversten en eisen dat de geestelijken die misbruik hebben gepleegd, overgeleverd worden aan justitie.

Albrecht 5 april 2010 13:14

Citaat:

Hopelijk zal hij deze visie ook overmaken aan zijn oversten en eisen dat de geestelijken die misbruik hebben gepleegd, overgeleverd worden aan justitie.
Dat worden ze toch? Geestelijken zijn niet politiek onschendbaar.

xrc 5 april 2010 13:28

Citaat:

De man heeft hoogstens iets tegen de homofiele daad, en dat is inderdaad gewoon een katholiek standpunt.
Enfin ja, zo hard doet het er niet toe.

prins karel 5 april 2010 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xrc (Bericht 4676876)
De man heeft hoogstens iets tegen de homofiele daad, en dat is inderdaad gewoon een katholiek standpunt.
Enfin ja, zo hard doet het er niet toe.

en ik die dacht dat moslims ook tegen homos waren, maar het zijn dus blijkbaar enkel de katholieken volgens jou

xrc 6 april 2010 00:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door prins karel (Bericht 4677542)
en ik die dacht dat moslims ook tegen homos waren, maar het zijn dus blijkbaar enkel de katholieken volgens jou

Moslims zijn heel vaak niet alleen tegen de homofiele daad, maar bovendien ook tegen de homo's, zoals de brutale acties daartegen getuigen.

Jazeker 6 april 2010 01:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas (Bericht 4676728)
Ik ben absoluut geen voorstander van LEONARD, doch het siert hem dat hij consequent is in zijn visie

hij is tegen abortus, hij kiest voor het leven van elke vrucht dus dat hij dan ook vindt dat éénmaal geboren de kerk ook aandacht moet hebben voor het welzijn en geluk van kinderen.
dus moet hij consequent zich verzetten tegen elke mishandeling en seksueel misbruik van kinderen ongeacht wie de dader is

dus zijn conclusie dat veel te lang gezagsdragers binnen de kerk ( die misbruik hebben gepleegd op kinderen) zijn beschermd geworden door het instituut, is een eerlijke analyse.

Je begrijpt mijn standpunt.

Sidharta 23 april 2010 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas (Bericht 4676728)

Hij voegt de daad bij het woord.
vandaag de bisschop van Brugge.
Wie volgt?

JP Coen 23 april 2010 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta (Bericht 4709226)
Hij voegt de daad bij het woord.
vandaag de bisschop van Brugge.
Wie volgt?

Nog plaats genoeg in Mexico.

http://www.volkskrant.nl/buitenland/...st_naar_Mexico

Sidharta 23 april 2010 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen (Bericht 4709246)

In Nederland wordt de verjaringswet afgeschaft ,maar in Belgie zijn hier geen plannen voor.
Dus ze kunnen rustig in het land blijven.

Tejokus 23 april 2010 14:09

Citaat:

Ja zeker, Jazeker.
Roger V. heeft dit dus jaren op zijn geweten en de familie van het slachtoffer ook.

JP Coen 24 april 2010 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta (Bericht 4709276)
In Nederland wordt de verjaringswet afgeschaft ,maar in Belgie zijn hier geen plannen voor.
Dus ze kunnen rustig in het land blijven.

Kardinaal Danieels ,was al jaren op de hoogte en heeft de doofpot gebruikt om de zaak te laten verjaren.
Mooie boel is dat.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be