Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Stamcelonderzoek (https://forum.politics.be/showthread.php?t=137072)

Seppe Cools 4 april 2010 15:55

Stamcelonderzoek

Hebben tegenstanders van het stamcelonderzoek recht op een stamcelbehandeling?

Enquete hierboven:
- Ik ben VOOR stamcelonderzoek (gebruik van embryo's, etc...), NEE de tegenstanders hebben geen recht op een stamcelbehandeling
- Ik ben VOOR stamcelonderzoek (gebruik van embryo's, etc...), JA de tegenstanders hebben recht op een stamcelbehandeling
- Ik ben TEGEN stamcelonderzoek (gebruik van embryo's, etc...), JA ik heb recht op een stamcelbehandeling
- Ik ben TEGEN stamcelonderzoek (gebruik van embryo's, etc...), NEE ik heb geen recht op een stamcelbehandeling

Cdude 4 april 2010 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Seppe Cools (Bericht 4675662)

Stel dat het antwoord negatief is, hoe controleer je dit?

Seppe Cools 4 april 2010 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4675668)
Stel dat het antwoord negatief is, hoe controleer je dit?

Enquete was nog niet aangemaakt. Nu wel ;-)

Laten we van daaruit starten.

roger verhiest 4 april 2010 16:02

Heeel wat mensen wijzen de zgn "traditionele geneeskunst" af, dat wil niet zeggen dat we ze in de steek moeten laten. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor de dierenliefhebbers die experimnten met dieren afwijzen (enzovoorts)

xrc 4 april 2010 16:38

Je spreekt toch alleen over embryonale stamcellen?

xrc 4 april 2010 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 4675680)
Heeel wat mensen wijzen de zgn "traditionele geneeskunst" af, dat wil niet zeggen dat we ze in de steek moeten laten. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor de dierenliefhebbers die experimnten met dieren afwijzen (enzovoorts)

Wettelijk gezien is daar inderdaad geen reden toe. De vraag is natuurlijk of ze dat willen. De patiënt staat nog steeds centraal.

Cdude 4 april 2010 16:45

Euhm?? Aantal stemmers: 3. Je mag niet stemmen in deze enquête
Hoe stem je/mag je stemmen?

Seppe Cools 4 april 2010 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xrc (Bericht 4675745)
Je spreekt toch alleen over embryonale stamcellen?

Ja. De "etc..." is misschien wat verwarrend, sorry.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4675760)

Ik mag ook niet stemmen, maar ik ben de topicstarter dus ik veronderstel dat ik dat daarom niet mag.
De enige reden die ik kan vinden in jouw geval, is omdat jij al een post had neergetypt in dit topic, nog voordat de enquete zelf erbij stond.

Cdude 4 april 2010 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Seppe Cools (Bericht 4675767)
De enige reden die ik kan vinden in jouw geval, is omdat jij al een post had neergetypt in dit topic, nog voordat de enquete zelf erbij stond.

Ah zo. Maareuh..hoe stem je onder "normale omstandigheden" ? Door op een keuze te klikken of in een reactie je mening te uiten?

Seppe Cools 4 april 2010 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4675776)
Ah zo. Maareuh..hoe stem je onder "normale omstandigheden" ? Door op een keuze te klikken of in een reactie je mening te uiten?

Door op een keuze te klikken daar waar jij nu de uitslag ziet staan, zoals in dit voorbeeld:

Cdude 4 april 2010 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Seppe Cools (Bericht 4675778)
Door op een keuze te klikken daar waar jij nu de uitslag ziet staan, zoals in dit voorbeeld:

Ah bon, bedankt voor de duidelijke uitleg met printscreen :-)

Ik zag dus al vanaf het begin resultaten en geen mogelijkheid tot kiezen.

fonne 4 april 2010 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Seppe Cools (Bericht 4675767)
Ik mag ook niet stemmen, maar ik ben de topicstarter dus ik veronderstel dat ik dat daarom niet mag.

Er is ook een regeltje dat je al minstens 100 posts moet hebben geschreven...
Kwestie van te vermijden dat iedereen dubbelnicks begint aan te maken om de resultaten te vervalsen.

fonne 4 april 2010 18:46

Citaat:

Enquete hierboven:
- Ik ben VOOR stamcelonderzoek (gebruik van embryo's, etc...), NEE de tegenstanders hebben geen recht op een stamcelbehandeling
- Ik ben VOOR stamcelonderzoek (gebruik van embryo's, etc...), JA de tegenstanders hebben recht op een stamcelbehandeling
- Ik ben TEGEN stamcelonderzoek (gebruik van embryo's, etc...), JA ik heb recht op een stamcelbehandeling
- Ik ben TEGEN stamcelonderzoek (gebruik van embryo's, etc...), NEE ik heb geen recht op een stamcelbehandeling

Ik ben tegen het doden van embryos met stamcelonderzoek als excuus. En dat is ook nergens voor nodig.

Cdude 4 april 2010 18:55

ER worden geen embryos gedood met stamcelonderzoek als excuus !!!

driewerf 5 april 2010 08:20

Citaat:

Elke arts heeft de eed van Hypocrates afgelegd en is het daardoor aan zichzelf verplicht elke patient te helpen. Ja dus. Iedere patient heeft het recht op de best mogelijke behandeling.

driewerf 5 april 2010 09:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4675760)

Je moet minstens honderd posts gedaan hebben (dat heb je) én je moet minimaal een maand ingeschreven zijn. Je zal dus moeten wachten tot 1 juni.

lomeanor 6 april 2010 20:54

Wat ongenuanceerde peiling.

Er zijn meer stamcellen dan enkel embryonale stamcellen....
Men kan tegen het ene en voor het andere zijn...

lomeanor 6 april 2010 20:55

Bepaalde bloedkankers worden bijvoorbeeld genezen met beenmerg(stamcel)transplantatie. Daar komt geen embryo aan te pas...

Bovenbuur 6 april 2010 21:37

Stel, om even een scheve vergelijking te hebben, dat de experimenten uit de Dutse vernietigingskampen tot een heel belangrik medicijn hadden geleid. Dan hadden ook tegenstanders van het nazi regime daar nu recht op. Ja, iedereen heeft recht op de beste behandeling die voor handen is. Wat anders is het weer bij bijvoorbeeld orgaantransplantaties. Daarvan zou je kunnen zeggen dat het zinnig is om bijvoorbeeld mensen die al een orgaan hebben afgestaan voorrang te geven op mensen die het zelfs na hun dood niet zouden willen. Er is dan nameijk sprake van een beperkte hoeveelheid beschikbare organen en het feit dat de ene persoon wel helpt om die voorraad groter te maken en de andere niet.

Overigens is alleen voor of tegen stamcelonderzoek wel relatief ongenuanceerd, maar ach, dat hou je bij polls...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be