![]() |
Gemeenten en zijn ambtenaren.
Indien je als burger vragen hebt bij enkele praktijken van je gemeente en zijn ambtenaren...wat kun je dan eigenlijk doen? Is er een onafhankelijke organisatie waar je je vragen en bedenkingen over iets kan neerleggen waarna deze het onderzoekt?
Ik heb nu een voorbeeld van een gemeente waar men overduidelijk een zwarte kas heeft, kan ik dit ergens aanklagen zodat de verantwoordelijken worden onderzocht...? |
Tot welk nut zou je dat aanklagen? Het is niet alsof er iets zou veranderen. Neem de gevangenissen, die draaien volledig in het zwart. Daar werken alle dagen duizenden mensen voor 12 cent per uur met de staat als koppelbaas.
Probeer maar, je gaat met je gezicht tegen de muur lopen. Belgie is in alle lagen door en door rotcorrupt. |
Citaat:
2. waaartoe wordt dat zwart geld gebruikt? |
Citaat:
Privé doeleinden, wat anders. :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
In welke gemeente was het ook weer, zowat een week of drie geleden in de gazetten, dat er een paar den bak zijn ingevlogen ? Alleen, ben je wel zeker van je stuk ? Ik heb zo al mensen gekend die van hun gat maakten omdat ze dachten een bepaalde belasting niet te moeten betalen. Maar als in het gestemde besluit staat dat de aanslag bepaald wordt op de toestand van datum zus-of-zo (vb. 1 januari), dan moet ge betalen als ge daaronder valt. Zelfs al woont ge nog maar drie dagen in die gemeente. En iemand die er 360 dagen woonde, maar niet op zus-of-zo, die heeft sjanse. (die zal wel moeten betalen in de andere gemeente ...) |
Citaat:
|
Citaat:
Ik zou daar iemand van de oppositie eens over polsen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Maar zoals ik hier kan uit opmaken is er geen controle mogelijk door onafhankelijken. Vandaar dat Belgie zo corrupt is.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik zou me toch eerst maar eens informeren bij de gemeente zelf vooraleer zware beschuldigingen te uiten. Me dunkt lijkt dat de meest logische stap. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be