Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Ik zen nen bleken Algerian ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=137121)

Cdude 6 april 2010 16:10

Ik zen nen bleken Algerian ...

Citaat:

«Op 8 januari 2007 werd ik overvallen door drie Marokkanen en een Algerijn. Men wou mijn portefeuille en GSM stelen. De daders werden opgepakt, in voorlopige hechtenis geplaatst en er werd een onderzoeksrechter aangesteld. In april krijg ik bericht dat de zaak in mei voor de rechtbank kwam en dat ik inzage in het dossier kreeg.

Bij die inzage stelde ik vast dat de daders niets bezitten. Niettegenstaande ik dacht dat het zinloos was om mij burgerlijke partij te stellen, overtuigde de griffier mij om dat toch te doen omdat ik dan een uitkering zou kunnen krijgen van een soort solidariteitsfonds voor slachtoffers van geweldmisdrijven. Op 7 juni 2007 worden de daders veroordeeld en moeten zij mij 4000 euro schadevergoeding betalen.

Gezien zij niets bezitten richt ik mij tot het eerder genoemde solidariteitsfonds. Ik zou slechts 50 euro trekken, maar het ging om een principiële kwestie. Ik moest volgende stappen ondernemen : 48.47 euro betalen voor de "expeditie van het vonnis", 30 euro betalen voor een "kracht van gewijsde", de daders door een deurwaarder onvermogend laten verklaren waarbij ik 200 euro moest betalen.

Niet alleen moest ik als slachtoffer dus mijn advocaat betalen en kregen de vier daders een gratis pro-deo advocaat, maar moest ik normaal eerst 328,47 euro betalen om er 50 euro van terug te kunnen trekken !

Eberhard Leclerc 6 april 2010 16:33

Ben eigenlijk wel benieuwd of de heren overvallers een effectieve gevangenisstraf hebben gekregen;
Let op, in mijn idoom betekent 'effectief' , echt daadwerkelijk zitten. Niet het 'effectief ' uit HLN of De Morgen dus.

Cdude 6 april 2010 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 4678829)
Ben eigenlijk wel benieuwd of de heren overvallers een effectieve gevangenisstraf hebben gekregen;
Let op, in mijn idoom betekent 'effectief' , echt daadwerkelijk zitten. Niet het 'effectief ' uit HLN of De Morgen dus.

Straffen onder de 3j (36 maand dus) worden niet uitgevoerd.

Zéér waarschijnlijk nee dus ..:twisted:

Xenophon 6 april 2010 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4678860)
Straffen onder de 3j (36 maand dus) worden niet uitgevoerd.

Zéér waarschijnlijk nee dus ..:twisted:

:rofl:

liberalist_NL 6 april 2010 17:18

Als zulke mensen niets bezitten, moet dat gewoon worden gekort op hun uitkering. Desnoods dwangarbeid in de fabriek tot alle schade is terugbetaald.

Bobke 6 april 2010 17:49

Wie verliest moet toch de gerechtskosten betalen ?

daiwa 6 april 2010 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 4678941)

Normaal wel, maar misschien geldt dat niet voor allochtonen.

artisjok 6 april 2010 20:00

bron : http://www.criminaliteit.org/2/31

Uit de gebruikersvoorwaarden van deze site :
"Alle mogelijke inspanningen worden geleverd om de correctheid van de informatie op www.criminaliteit.org te verzekeren. www.criminaliteit.org en zijn leveranciers kunnen echter op geen enkele manier aansprakelijk worden gesteld voor directe, indirecte of incidentele schade of verlies die kan voortkomen uit het gebruik van www.criminaliteit.org.
...
De gebruiker bevestigt dat al wat hij schrijft en doorstuurt de waarheid is, neemt daarvoor zelf elke verantwoordelijkheid op, en weet dat valse verklaringen aanleiding kunnen geven tot strafklacht en schadevergoeding.
....
www.criminaliteit.org verzamelt geen informatie over de gebruikers, behalve de gegevens die vrijwillig door de gebruikers zelf ter beschikking worden gesteld"

De door de melder verplicht te geven informatie is
Naam
e-adres
getuigenis.

Cdude 6 april 2010 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 4678947)
Normaal wel, maar misschien geldt dat niet voor allochtonen.

Als er geen bezit is? Van peeschijven? Die mannen hebben geen officieel adres en den BMW staat op naam van vader , neef, halfbroer, ...

Alleen netjes werkende , ingeschreven , belastingbetalende mensen kan men plukken. Het ongedierte verdwijnt steeds terug in de spleten van de maatschappij.

filosoof 6 april 2010 20:18

http://jonathanturley.org/2010/04/01...s-legal-costs/

http://www.foxnews.com/story/0,2933,307058,00.html

Dat gebeurt dus niet alleen hier.

artisjok 6 april 2010 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 4678941)

Ja, natuurlijk.
En de procedurekosten tot een bedrag van 4000 euro kunnen vergoed worden door het zogenaamde slachtofferfonds.

Fonds tot hulp aan de slachtoffers van opzettelijke gewelddaden en aan de occasionele redders

artisjok 6 april 2010 20:29

@Cdude

Wat is je punt eigenlijk? Dat het systeem van het slachtofferfonds niet goed zou werken?
Wat doet deze discussie dan onder immigratie en integratie?

Cdude 6 april 2010 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4679228)

Een domme zet van die man om die flipreli familie voor de rechter te dagen.
Het recht op "free speech" in de US is ABSOLUUT.

Bobke 6 april 2010 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4679220)
Als er geen bezit is? Van peeschijven? Die mannen hebben geen officieel adres en den BMW staat op naam van vader , neef, halfbroer, ...

Alleen netjes werkende , ingeschreven , belastingbetalende mensen kan men plukken. Het ongedierte verdwijnt steeds terug in de spleten van de maatschappij.

Dan zal het slachtofferfonds betalen, onrechtstreeks wij dus.

Xenophon 6 april 2010 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 4679283)

Ja, daar is het voor opgericht.

artisjok 6 april 2010 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 4679283)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4679284)
Ja, daar is het voor opgericht.

Neen, het slachtofferfonds wordt aangelegd met "een bijdrage van 137,5 euro die elke veroordeelde in strafzaken in ons land bovenop zijn boete moet betalen."

Er zou de laatste 20 jaar zelfs al 26 miljoen euro van dit fonds naar de schatkist gevloeid zijn.
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...mf20090331_045

Xenophon 6 april 2010 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4679304)
Neen, het slachtofferfonds wordt aangelegd met "een bijdrage van 137,5 euro die elke veroordeelde in strafzaken in ons land bovenop zijn boete moet betalen."

Ja!

Bovenbuur 6 april 2010 21:44

Waar komt dit verhaal/citaat vandaan?

Puur uit intereresse...

filosoof 6 april 2010 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 4679375)
Waar komt dit verhaal/citaat vandaan?

Puur uit intereresse...

waarschijnlijk van een site of blog, anders uit een kettingmail. Pik er eens een zinnetje uit en geef dat aan google.
Al gevonden: van een VB-site voor ramptoeristen.

Kallikles 6 april 2010 21:50

Lees post #8 in deze draad.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be