![]() |
Onveiligheidsgevoel is overroepen
|
|
Citaat:
Wat met de totaal zwarte straatbendes in België ? Die zingen geen reaggea, maar wel rap-haatliederen, kloppen op u gezicht en zwieren u vanop het hoogste verdiep op de sporen van de metro, om daar te creveren ! |
Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=jtXKot_jq8o |
Ik ga de moeite nog niet nemen om die filmkes te bekijken. Als ge dagelijks zaken meemaakt die niet door de beugel kunnen en u daardoor onveilig voelt dan is er een onveiligheidsgevoel. Dag mogen ze nog duizenden filmkes posten waar ze het tegendeel beweren, het gevoel gaat niet weg als het probleem niet wordt aangepakt.
|
Citaat:
Ik maak soms eens dingen mee die niet door de beugel kunnen; maar bijlange niet dagelijks. In die zaken zijn dan in de aard van : Wandelaar werpt zijn blikje weg langs de kant van de weg. Fietser rijdt in het donker zonder licht. Wagen coupeert mij bij het rechts afslaan. Mijn fiets wordt gepikt. De douane fouilleert mij, als passagier op de trein; in een openbare plaats Dit bezorgt me niet allemaal een onveiligheidsgevoel. Ik voel me vré veilig, hier in België. |
Ik heb de filmpjes ook niet bekeken maar over welk onveiligheidsgevoel gaat het in casu?
Het onveiligheidsgevoel dat het VB uitvergroot mbt de criminaliteit? Het onveiligheidsgevoel dat de sp.a uitvergroot mbt de sociale zekerheid? Het onveiligheidsgevoel dat Groen! uitvergroot mbt het milieu? Het onveiligheidsgevoel dat VLD uitvergroot mbt onze economie? |
Citaat:
Hier is het eerder van bekogeld worden met stenen als je op de bus staat te wachten. Vechtpartijen in de bus. Vandalisme op de bus (kapot snijden van zetels, vuurtje stoken, tot het iets minder gevaarlijke bekladden) Vandalisme in de straten, bushokken die kapot geslagen worden. huizen die beklad worden. Bedreigingen op straat van groepen jongeren die rondhangen. En dan spreek ik nog niet over het agressieve verkeersgedrag. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ik zorg steeds voor rugdekking, voorzie vluchtroute en neem sleutels in handen indien ik een risico zie. (lees : hen moet kruisen/niet kan vermijden) |
Sorry, wonen in een boerengat, werken in een iets minder boerengat en af en toe eens naar Brussel gaan is echt niet te vergelijken met echt in Brussel of Antwerpen wonen. Ik heb tot voor kort heel mijn leven in Sint Jans Molenbeek en Schaarbeek gewoond en nu ben ik er weggegaan. Mijn vrouw en kinderen voelden zich er niet meer veilig. En dat is geen 'gevoel', dat is realiteit. Ik heb er heel mijn leven gewoond, en het is alleen maar bergaf gegaan...
Als mijn tienerdochters niet meer over straat kunnen lopen en bijna dagelijks worden lastig gevallen, dan is er een probleem. Als ik op 1 jaar tijd 14 keer aangifte heb moeten doen van vandalisme aan mijn woonst of voertuig, dan is er een probleem. Als ik op 1 jaar tijd 3 keer aangifte heb moeten doen voor diefstal, dan is er een probleem. Als mijn dochters 's zomers op hun terras in bikini in de zon liggen en dan bekogeld worden met afval, dan is er een probleem. Als er drugs worden verhandeld aan mijn voordeur en ik vind spuiten in mijn bloembakken, dan is er een probleem. Als die bloembakken daarna door de autoruit van mijn buurman worden gegooid, dan is er een probleem. Als de politie moedeloos meldt dat ze het probleem kennen, maar er niets meer aan kunnen doen, dan is er een probleem. Kom dus eens uit je West-Vlaamse verkavelingsbuurt en stap eens in het echte leven. |
Yep, puur een gevoel, zeker als je zoals Artisjok in Kortrijk woont en al die verhalen van brussel, antwerpen en charleroi hoort. Dan is dat maar en gevoel.
|
Citaat:
Ik zal mijn best doen me ook eens onveilig te voelen wanneer ik daar ben. |
Citaat:
|
Als je er uitziet als een overjaarse hippie waar niets van te "rippen" valt, heb je vanzelfsprekend niets te vrezen.
Loop voor de lol anders even rond, netjes gekleed met koffertje (al dan niet met ketting) Wedden dat je er geen avond ongeschonden "overleeft"? :Angry5: |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Hoogstwaarschijnlijk helpt het ook tegen witgetint uitschot. En het hoeft alleen in Antwerpen en Brussel. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik kleed me hoe ik wens en het voornamelijk bruin rapalje moet van mij en m'n spullen afblijven. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:37. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be