Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Dit is hoofdnieuws in België: '2 soldaten hebben meegevochten!' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=137143)

backfire 7 april 2010 08:19

Dit is hoofdnieuws in België: '2 soldaten hebben meegevochten!'

Belangrijkste nieuwsfeit van de dag: '2 Belgische blauwhelmen hebben dan toch meegevochten in Afghanistan, toen ze in een hinderlaag liepen'.

Allemachtig! Mijn god! Dit is ... schokkend! Volgt er nu een parlementaire onderzoekscommissie?

Anna List 7 april 2010 08:46

slotje graag,
dit is duidelijk internationaal
en in internationaal bestaat deze draad ook al :-)

backfire 7 april 2010 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4679926)
slotje graag,
dit is duidelijk internationaal
en in internationaal bestaat deze draad ook al :-)

*zelfcensuur*, en *zelfcensuur*!

ok, nu mag er een slotje op.

Anna List 7 april 2010 10:51

http://forum.politics.be/showthread....50#post4680050

Adam Smith 7 april 2010 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 4679889)
Belangrijkste nieuwsfeit van de dag: '2 Belgische blauwhelmen hebben dan toch meegevochten in Afghanistan, toen ze in een hinderlaag liepen'.

Allemachtig! Mijn god! Dit is ... schokkend! Volgt er nu een parlementaire onderzoekscommissie?

Dus wat moeten soldaten anders doen, wanneer ze in een hinderlaag lopen?:roll:

De Garde 7 april 2010 11:03

Dit doet me denken aan de sketch van Geert Hoste enkele jaren terug.

toccata 7 april 2010 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith (Bericht 4680090)
Dus wat moeten soldaten anders doen, wanneer ze in een hinderlaag lopen?:roll:

Die soldaten horen niet in Afghanistan te zijn :roll:

Tejokus 7 april 2010 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 4680103)

Juist, is ook mijn mening.
Volkomen nutteloos en geldverspilling.
Dit is gewoon plat op de buik gaan voor de Amerikanen, meer is het niet.
En hoe langer ze ginder blijven hoe groter de kans wordt dat terroristen hier met
bommen gaan gooien.

De Duitsers zijn met 5000 ginds... zonder het nodige materiaal, opleiding of voorbereiding.
Gisterenavond een interessante docu gezien hierover op de Duitse tv.

Het is een spijtige (?) vaststelling: enkel het Amerikaans leger is bekwaam zijn taken te vervullen,, ondanks de miskleunen.

De Garde 7 april 2010 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus (Bericht 4680119)
Juist, is ook mijn mening.
Volkomen nutteloos en geldverspilling.
Dit is gewoon plat op de buik gaan voor de Amerikanen, meer is het niet.
En hoe langer ze ginder blijven hoe groter de kans wordt dat terroristen hier met
bommen gaan gooien.

De Duitsers zijn met 5000 ginds... zonder het nodige materiaal, opleiding of voorbereiding.
Gisterenavond een interessante docu gezien hierover op de Duitse tv.

Het is een spijtige (?) vaststelling: enkel het Amerikaans leger is bekwaam zijn taken te vervullen,, ondanks de miskleunen.

Dat de Europese legers (op uitzondering van de Fransen en de Britten) niet meer in staat zijn om iets uit te richten op het terrein is veelbetekenend en het resultaat van de politiek van het gebroken geweertje. En dat Duitsers niet voorbereid zijn? Het is de eerste keer dat ze buiten hun territorium komen met troepen sinds 1945...

Het feit dat er nu soldaten zijn vergroot de kans op de aanslagen niet. Dat is een excuus. Die aanslagen waren er ook al zonder de aanwezigheid van Europese en Amerikaanse troepen in Afghanistan. Ik krijg soms de indruk dat sommigen liever hadden dat Saddam Houssein en de Taliban nog aan het bewind waren.

Anna List 7 april 2010 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Garde (Bericht 4680166)
Dat de Europese legers (op uitzondering van de Fransen en de Britten) niet meer in staat zijn om iets uit te richten op het terrein is veelbetekenend en het resultaat van de politiek van het gebroken geweertje. En dat Duitsers niet voorbereid zijn? Het is de eerste keer dat ze buiten hun territorium komen met troepen sinds 1945...

Het feit dat er nu soldaten zijn vergroot de kans op de aanslagen niet. Dat is een excuus. Die aanslagen waren er ook al zonder de aanwezigheid van Europese en Amerikaanse troepen in Afghanistan. Ik krijg soms de indruk dat sommigen liever hadden dat Saddam Houssein en de Taliban nog aan het bewind waren.

en met welk argument trek jij ten strijde tegen de Taliban ???

dat ze dat ginder allemaal eens zelf uitzoeken, zonder westerse soldaten.

Adam Smith 7 april 2010 12:07

Citaat:

Dat is volgens mij een andere discussie, ze zijn nu eenmaal daar en als ze daar in een hinderlaag lopen, dan vind ik het niet vreemd dat ze terugvochten toen ze in een hinderlaag liepen.

Tick 7 april 2010 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 4679889)

schokkerend vind ik dat nieuws niet. Wel het feit dat dit eerst ontkend werd en daarna uitkomt dan dit wel gebeurd is. Zet daarnaast dat in de zaak van Kim de Gelder gezegd werd dat er wel sporen (zweedse vriendin) zijn onderzocht en achteraf bleek dat dit niet waar was.

Dan vraag ik mij af hoeveel wij vlamingen(belgen) wel niet voorgelogen worden door ons bestuur en hoeveel apen er nog uit de mouw gaan komen? Ook de vraag waarom men niet eerlijk kan zijn en verantwoordelijkheid kan opnemen voor wat men al dan niet doet.

Want dat er belgen in oorlogsituatie onder vuur zijn genomen en dan ze zich verdedigd hebben is op zich geen vreemd fenomeen. Maar dat de minister niet het lef heeft om dit toe te geven, echter liever de mensen voorliegt. Dat vind ik wel vreemd.

Adam Smith 7 april 2010 12:22

Het 'probleem' voor een minister is, dat zij/hij van te voren niet exact weet wat er precies is gebeurd, dus ookal zou het niet ontkent worden, dan nog zal het een antwoord zijn, waarin aangegeven wordt dat men kijkt wat er precies gebeurd is.

grievous 7 april 2010 12:29

Effectief nogal belachelijk dat daarover bericht wordt.Natuurlijk schieten soldaten in een oorlog.:lol:

grievous 7 april 2010 12:30

Citaat:

Toch wel.Dat is nu juist waar een leger voor dient.

grievous 7 april 2010 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Garde (Bericht 4680166)

Klopt als een bus.

De schoofzak 7 april 2010 12:35

Citaat:

Leg jij je niet neer bij de demokratische beslissing in de Kamer ?

Mocht je nu eens zeggen:
Persoonlijk vind ik dat ...
Tezamen met mijn ruggegraatloze partij vind ik dat ... geen soldaten ginder moeten zijn, maar wel straathoekwerkers en vegetariërs ...

Anna List 7 april 2010 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4680263)

Mocht je nu eens zeggen:
Tezamen met mijn ruggegraatloze partij vind ik dat ... geen soldaten ginder moeten zijn, maar wel straathoekwerkers en vegetariërs ...

Schoof, wat hebben die Taliban dan voor jou mispeuterd dat jij je ruggegraat moet rechten ?
welke koloniale wet dicteert ons om ginder te gaan ingrijpen ?

De Garde 7 april 2010 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4680180)
en met welk argument trek jij ten strijde tegen de Taliban ???

dat ze dat ginder allemaal eens zelf uitzoeken, zonder westerse soldaten.

Oh, maar de Taliban is een criminele organisatie. Drugshandel en dies meer en een factor van onstabiliteit in een gevaarlijke regio. Feit is dat als je dat overlaat aan buurlanden er geen zak gebeurt. Kijk maar naar Zimbabwe.

Trouwens, met wat recht vlogen die vliegtuigen in de Twin Towers? Voorrang van rechts?

De Garde 7 april 2010 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4680263)

Mocht je nu eens zeggen:

't zullen dan wel zandhoekwerkers moeten zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be