![]() |
Triestig nmbs-beleid
Aangezien de nmbs nog altijd een overheidsbedrijf is, betreft het hier een item van binnenlandse politiek.
En aangezien de nmbs een federaal geval is, zitten ze met enorm veel senten te kort. Nog altijd waarschijnlijk veel volk teveel, gelijk in heel Walenland, redelijk goed betaald (dat mag) maar wel getraind en gedrild om zo weinig mogelijk werk te verzetten, en af en toe eens te staken. En dan maar zagen en moeite doen om het openbaar vervoer te promoten. Terwijl ze hun treinen regelrecht naar de 19° eeuw torpederen. Er zou namelijk geen behoefte zijn aan internet op de trein. Twaalf jaar geleden was er nergens behoefte aan internet. Gelukkig waren er vooruitziende mensen .... Twintig jaar geleden was er nergens behoefte aan gsm. Gelukkig was men al goed bezig om de RTT te eutanazeren ... (voor wie echt zo oud is: hoeveel jaren achterstand met draadloze telefoon, met faks, met antwoordapparaten ...???) Het spijt me, maar ik ben overtuigd dat een zelfstandig Walenland èn een zelfstandig Vlaanderen, hierin beterschap zal brengen. link: http://www.demorgen.be/dm/nl/5403/In...internet.dhtml titel: Belgische treinen krijgen geen internet beetje (gekleurd hier en daar) tekst: Citaat:
|
Het zoveelste geval waarbij België de trein (letterlijk) mist, zullen we maar zeggen, zeker?
|
Internet op de trein kan handig zijn, maar is en blijft een luxe. Je betaalt bij de NMBS om je van punt A naar B te verplaatsen, niets meer, niets minder.
Dat andere landen zich klaar maken voor internet op de trein is fijn voor hen, maar ik ben geen voorstander. De kostprijs van Internet op de trein zal dan sowieso toch verhaald worden op de reiziger. Wie Internet eist op de trein, heeft m.i. een probleem en is, zonder het misschien te beseffen, een slaaf van Internet geworden. Zo zijn er veel meer dan je zou denken. Trieste evolutie. |
Citaat:
|
Citaat:
Van A tot B en niets meer, dat klopt. |
Het grappige hieraan vond ik eigelijk de uitleg van de nmbs.
De meeste reizigers hebben zelf al voor internet gezorgd (via gsm - netwerk) dat het eigelijk overbodig is dat er op de trein zelf internet aanwezig is. Met andere woorden: als je lang genoeg wacht zorgen de mensen wel zelf voor wat ze nodig hebben en dan moet je het niet meer doen. |
Citaat:
|
Citaat:
En hij wou dus een autoradio laten installeren in zijn keverke. Maar neen hoor: kunde gij nu niet zonder diene radio, zijde gij zo gehecht daaraan (verslaafd bestond nog niet in hun woordenschat), kunde gij niet zonder ... daarbij, dienen automobiel dient om naar x en naar y te rijden, niet om de koers op te volgen ... bla bla ... afijn, welkom in de evoluerende wereld. euh, ik bedoel, welkom op dit stilstaande eiland, temidden in de evoluerende wereld. |
Citaat:
Ik zie eigenlijk alleen een nut voor lange afstand lijnen, iemand die dus een uur op de trein moet gaan zitten zou dan bvb kunnen "werken"... Heb zelf zo een internet GSM maar gebruik dat nauwelijks, eerst en vooral is het veel te duur, ten tweede is het scherm gewoon niet werkbaar, (buiten dan een paar apps die handig zijn, (Email, wat is het weer in ... ? uren van den bus of de vlieger, ... etc... ) Meestal heb je die apps enkel nodig als je in het buitenland of echt in de field bent. En dan is het een hele dure grap. Voor professioneel gebruik kan ik daar dus inkomen, al moet ik hier direct meegeven mijn collega doet het beheer van de GSM`s Blackberry`s en Microsoft Mobile PDA`s en als ge die gasten hun maandelijkse factuur ziet, (ze zitten wel gemiddeld minstens 5 dagen of meer per maand in het buitenland ) dan valt ge op uw gat, ... Ik heb facturen gezien waar ne normale mens een paar maand voor moet gaan werken, pas op contractje van 10 euro in de maand he, (in het binnenland... ) maar wanneer gebruik, je die prullen, ... ah ja ... |
Hoe de "echte" Vlamingen er telkens weer in slagen om nieuwe dingen te vinden waar ze kunnen over kankeren en klagen......
|
Citaat:
Nu als bestuurder heb ik da niet vandoen, bluetooth voor mijnen telefon ne GPS en 6 CD`s en een aansluiting voor mijnen Ipod voldoen ruimschoots. Verkeersinformatie krijg ik binnen via TMC, dus naar de radio moet ik al niet meer luisteren. Voor wie twijfelt aan die auto PC en die up en downlink, dat bestaat echt, die antenne is superplat, zit op het dak en volgt de satelliet die hij nodig heeft,... het kost natuurlijk wel een paar duizend euro, maar als ge altijd TV wilt kunnen kijken... Satelliet radio is overigens in Canada en de VS trouwens heel normaal, als ge daar in de bush rondrijd ontvangt ge anders niks. |
Ik val meestal in slaap op de trein.
|
Citaat:
wij moeten daar niet naar "zoeken"; die dingen vliegen als gebraden kiekens in onze mond. De gazetten staan er vol van. Het is gelijk putten in onze wegen: alleen als ge naast de weg rijdt, zult ge ze 'missen'. (tip voor den Hendrik: wiens bevoegdheid zijn die putten ?) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
'k sta al genoeg in de file, dat die treinzitters er nog bij moeten komen. |
Citaat:
Ik vind dat de NMBS andere en dringende prioriteiten heeft dan het voorzien van internet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:43. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be